تورندایک روانشناس آمریکایی است که یادگیری را مهمترین عامل در رشد و تکامل می داند . او که از جمله نخستین بنیانگذاران تئوری « ارتباط گرایی » ( Associationism )و در حقیقت ، اولین کسی است که تئوری نظامدار ( سیستماتیک ) دربارۀ یادگیری عرضه نمود و اهمیت پاداش و یا تقویت را در یادگیری مطرح ساخت و تأکید کرد و معتقد بود کیفر و پاداش عاملهای یادگیری می باشد بدین معنا که فرد بین عملی که انجام می دهد (یاد می گیرد ) و پاداشی که دریافت می کند یا تنبیه می شود ارتباط برقرار می کند یعنی یاد می گیرد که عملی را انجام دهد تا پاداش بگیرد یا از انجام دادن عملی خوداری می کند تا مجازات نشود .
امتیاز: 0.00
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی
شبکه ملی مدارس ایران رشد
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!