در کل به نظر میرسد در اکثر نظامهای آموزشی کشور روانشناسی فیزیولوژیک بیشتر ملاک بوده است.
اما واقعیتش این هست نظامهای ما از تئوری خاصی تبعیت نمیکند و از هر کدام به سلیقه انتخاب میکنند.
مثلا در دانشگاهها و در سطوح بالا برنامههای کاناداییها را تقلید مستقیم میکنند.
در آموزش و پرورش تازگیها تا حدودی مسیر ژاپنیها را در پیش گرفتهاند.
یکی نیست بگه که بابا ما ملت خاصی هستیم با شرایط خاص و تئوری ویژه خود را لازم داریم.
از بزرگان این عرصه هم گله داریم که فقط کارهای دیگران را تبلیغ میکنند چه میشود یه متخصص ایرانی هم یه نظریه جامع برای پیشبرد اهداف و برنامههای داخلی متناسب با شرایط حاکم ارائه دهد که قابلیت عملی کردنش باشد.
باز هم خواهم گفت ...
امتیاز: 2.40
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی
شبکه ملی مدارس ایران رشد
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!