منو
 کاربر Online
246 کاربر online
 : روان شناسی
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه روان شناسی 3 ستاره ها ارسال ها: 2479   در :  شنبه 08 بهمن 1390 [16:29 ]
  مشکلات یادگیری
 

مشکلات یادگیری افراد را می توان در چهار مرحلۀ درونداد، پردازش، یادسپاری و برونداد، طبقه بندی کرد. در مرحلۀ درونداد، فرایند کسب و ثبت اطلاعات که از طریق حواس مختلف دریافت شده؛ در مرحلۀ پردازش ، فرایندی که از طریق آن تفسیر، طبقه بندی و به شکل سلسله مراتبی در می آیند و به یادگیری های قبلی مرتبط می شوند؛ در مرحلۀ یادسپاری، فرایندی که اطلاعات به منظور بازیابی و استفاده های بعدی ذخیره می شوند؛ و در مرحلۀ برونداد، فرایندی که بر اساس پردازش اطلاعات ذخیره شده اعمال خاصی انجام می شود که این کار در قالب زبان و فعالیت خاص نمود پیدا می کند، مورد بررسی قرار می گیرد.

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه روان شناسی 3 ستاره ها ارسال ها: 2479   در :  شنبه 08 بهمن 1390 [16:38 ]
  مشکلات در مرحلۀ درونداد
 

در مورد دروندادهایی که دریافت می کنیم، تمام حواس دخیل هستند. با توجه به یادگیری های کلاس درس، حس های دیداری و شنیداری بیشترین کاربرد را دارند. البته سایر حواس نیز نقش زیادی را در این فرایند بازی می کنند. مشکلات ادراک دیداری می تواند ناشی از شکل، اندازه، موقعیت، جهت و حتی رنگ اشیا باشد که ممکن است بسیار مختل کننده باشد. مشکلات ادراک شنیداری هم ممکن است ناشی از نشنیدن صدای معلم به شکل واضح، تشخیص صدای حروف و ... باشد که باعث ایجاد برخی اختلالات می شود.

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه روان شناسی 3 ستاره ها ارسال ها: 2479   در :  شنبه 08 بهمن 1390 [16:40 ]
  مشکلات در مرحلۀ پردازش
 

در هنگام پردازش،‌اطلاعات تفسیر، طبقه بندی و مرتب می شوند. نمونه هایی از مشکلات پردازش عبارتند از ناتوانی در بازگویی داستان ها با توالی صحیح، ناتوانی در به یادسپاری ترتیب رویدادها از قبیل ماه ها و فصل ها و ناتوانی در تعمیم مفاهیم به حوزه های دیگری از ادراک هستند.

  امتیاز: 0.00