مشکلات یادگیری افراد را می توان در چهار مرحلۀ درونداد، پردازش، یادسپاری و برونداد، طبقه بندی کرد. در مرحلۀ درونداد، فرایند کسب و ثبت اطلاعات که از طریق حواس مختلف دریافت شده؛ در مرحلۀ پردازش ، فرایندی که از طریق آن تفسیر، طبقه بندی و به شکل سلسله مراتبی در می آیند و به یادگیری های قبلی مرتبط می شوند؛ در مرحلۀ یادسپاری، فرایندی که اطلاعات به منظور بازیابی و استفاده های بعدی ذخیره می شوند؛ و در مرحلۀ برونداد، فرایندی که بر اساس پردازش اطلاعات ذخیره شده اعمال خاصی انجام می شود که این کار در قالب زبان و فعالیت خاص نمود پیدا می کند، مورد بررسی قرار می گیرد.
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
در مورد دروندادهایی که دریافت می کنیم، تمام حواس دخیل هستند. با توجه به یادگیری های کلاس درس، حس های دیداری و شنیداری بیشترین کاربرد را دارند. البته سایر حواس نیز نقش زیادی را در این فرایند بازی می کنند. مشکلات ادراک دیداری می تواند ناشی از شکل، اندازه، موقعیت، جهت و حتی رنگ اشیا باشد که ممکن است بسیار مختل کننده باشد. مشکلات ادراک شنیداری هم ممکن است ناشی از نشنیدن صدای معلم به شکل واضح، تشخیص صدای حروف و ... باشد که باعث ایجاد برخی اختلالات می شود.
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
در هنگام پردازش،اطلاعات تفسیر، طبقه بندی و مرتب می شوند. نمونه هایی از مشکلات پردازش عبارتند از ناتوانی در بازگویی داستان ها با توالی صحیح، ناتوانی در به یادسپاری ترتیب رویدادها از قبیل ماه ها و فصل ها و ناتوانی در تعمیم مفاهیم به حوزه های دیگری از ادراک هستند.
امتیاز: 0.00
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی
شبکه ملی مدارس ایران رشد
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!