منو
 کاربر Online
326 کاربر online
 : روان شناسی
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه روان شناسی 3 ستاره ها ارسال ها: 2479   در :  پنج شنبه 06 بهمن 1390 [15:27 ]
  شخصیت دانش آموزان و یادگیری
 

همان طور که می دانیم ، شخصیت افراد ( مجموعه الگوهای رفتاری که فرد برای سازگاری با محیط از آنها استفاده می کند) بر نحوۀ یادگیری آنان اثر دارد. در این بخش به بحث در این بارۀ می پردازیم:
* یادگیرندگان برون گرا: این گروه از یادگیرندگان علاقمند هستند تا:
- در مورد عقاید و اطلاعات جدید صحبت کنند
- به فعالیت های گروهی بپردازند
- ابتدا جوانب مسئله را از ابعاد مختلف بررسی کرده و سپس در مورد آن فکر می کنند
- علاقمند به نتایج به دست آمده از پروژه هستند
- علاقمند به مشاهده کردن چگونگی انجام فعالیت ها از سوی دیگران می باشند
- زمانی به بهترین شکل یاد می گیرند که با دوستان و اطرافیان خود مشغول فعالیت باشند
- وقتی در ادراک عقاید و اندیشه ها با مشکل مواجه می شوند، از طریق صحبت کردن با دیگران می توانند به درک بهتر در مورد آنها دست پیدا کنند

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه روان شناسی 3 ستاره ها ارسال ها: 2479   در :  پنج شنبه 06 بهمن 1390 [15:33 ]
  یادگیرندگان درون گرا
 

یادگیرندگان درون گرا به فعالیت های زیر علاقه دارند:
- دوست دارند به تنهایی مطالعه کنند
- به حرف های دیگران گوش می کنند و به صورت خصوصی و شخصی دربارۀ اطلاعات تفکر می کنند
- ابتدا در مورد رویدادهای مختلف فکر می کنند و سپس برای دستیابی به آنها تلاش می کنند
- به گوش کردن، مشاهده کردن، نوشتن و خواندن علاقه دارند
- برای به اتمام رساندن کارها، وقت بیشتر را دوست دارند
- زمانی به بهترین شکل یاد می گیرند که کارها را به تنهایی و در محیطی آرام انجام دهند
- نیازمند زمان کافی برای انجام دادن کارها می باشند
- تمایل دارند تا بین فعالیت های مدرسه و علایق شخصی خود، ارتباط برقرار کنند

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه روان شناسی 3 ستاره ها ارسال ها: 2479   در :  پنج شنبه 06 بهمن 1390 [15:38 ]
  یادگیرندگان حسی
 

یادگیرندگان حسی:این گروه از یادگیرندگان دارای ویژگی های زیر هستند:
- اهداف روشن و صریح را ترجیح می دهند
- افراد دقیقی هستند و به جزئیات توجه زیادی می کنند
- برای انجام دادن کارها به صورت گام به گام پیش می روند
- به ایده ها و کارهای عملی توجه زیادی دارند
- زمانی به بهترین شکل یاد می گیرند که انتظارات معلمان از آنها به صورت صریح و آشکار مشخص باشد
- بتوانند بر مهارت ها و فعالیت های با اهمیت زندگی خود متمرکز شوند
- علاقه به استفاده از کامپیوتر، تماشای فیلم و روش های دیگر برای گوش دادن و لمس کردن مواد مورد یادگیری هستند

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه روان شناسی 3 ستاره ها ارسال ها: 2479   در :  پنج شنبه 06 بهمن 1390 [15:42 ]
  یادگیرندگان شهودی
 

یادگیرندگان شهودی: این گروه از یادگیرندگان:
- به خواندن و گوش دادن علاقه دارند
- مسائل و فعالیت هایی را دوست دارند که مستلزم استفاده از تخیل و تصویر سازی است
- به تنوع علاقه زیادی دارند
- بیشتر از این که به جزئیات کوچک توجه کنند، عقاید بزرک را ترجیح می دهند
- دوست دارند آغازگر یک پروژۀ جدید باشند تا این که پایان دهندۀ آن
- زمانی به بهترین شکل یاد می گیرند که بتوانند روش های خلاقانه و وابسته به تخیل را در مدرسه مورد استفاده قرار دهند
- ترجیح می دهند قبل از شروع کارها، یک تصویر کلی از رویدادها را به دست بیاورند

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه روان شناسی 3 ستاره ها ارسال ها: 2479   در :  پنج شنبه 06 بهمن 1390 [15:48 ]
  یادگیرندگان متفکر
 

یادگیرندگان متفکر: این یادگیرندگان:
- رفتار واقع بینانه را بیشتر از هر چیزی دوست دارند
- معلمانی را دوست دارند که مطالب را بهتر سازماندهی کنند
- علاقمند به درک نتایج و مهارت ها هستند
- در برخورد با مسائل و مشکلات بیشتر از دیگر یادگیرندگان به تفکر می پردازند
- دستورالعمل های صریح و منطقی را دوست دارند
-اگر زمان کمی را در اختیار داشته باشند، می توانند به بهترین شکل یاد بگیرند
- قادرند اطلاعات را به روشی منطقی و نظامند سازماندهی کنند
- زمانی بیشترین موفقیت را کسب می کنند که به دانش کنونی خود تمرکز کرده و آن را به اطلاعات جدید ربط دهند

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه روان شناسی 3 ستاره ها ارسال ها: 2479   در :  پنج شنبه 06 بهمن 1390 [15:51 ]
  یادگیرندگان احساسی
 

یادگیرندگان احساسی: یادگیرندگان احساسی:
- علاقمند به داشتن رابطۀ دوستانه با دیگران هستند
- با کمک دیگران بهتر یاد می گیرند
- نیازمنند آن هستند که بیشتر در کنار دیگران باشند
- کارهای گروهی را ترجیح می دهند
- فعالیت هایی را دوست دارند که مستلزم ارتباط مستمر با دیگران است
- زمانی که فرصت هایی را برای کار با دوستان و اطرافیان به دست بیاورند و به کمک آنها به فعالیت بپردازند، به بهترین شکل یاد می گیرند

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه روان شناسی 3 ستاره ها ارسال ها: 2479   در :  پنج شنبه 06 بهمن 1390 [15:55 ]
  یادگیرندگان قضاوت کننده
 

یادگیرندگان قضاوت کننده: این گروه از یادگیرندگان:
- علاقمند به داشتن طرح یادگیری و پیروی از آن هستند
-به روشی پیوسته و منظم کار می کنند
- علاقه دارند که پروژه ها را به پایان برسانند
- فعالیت های مدرسه را جدی می گیرند
- ترجیح می دهند از آنچه که از آنها انتظار می رود ، دقیقا مطلع باشند
- زمانی به بهترین شکل یاد می گیرند که هدف های کوتاه مدت و نقشه ای برای عمل داشته باشند
- تمایل دارند که انتظارات معلم از آنها مشخص باشد

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه روان شناسی 3 ستاره ها ارسال ها: 2479   در :  پنج شنبه 06 بهمن 1390 [15:59 ]
  یادگیرندگان درک کننده
 

یادگیرندگان درک کننده: این گروه از یادگیرندگان:
- با تجارب جدید یادگیری با روی باز برخورد می کنند
- دوست دارند بیشتر دست به انتخاب بزنند
- اعطاف پذیر هستند
- زمانی که تکلیف یا با سرگرمی همراه باشد، بهتر کار می کنند
- علاقمند به جستجوی اطالاعات جدید هستند
- زمانی که روش های جدیدی را برا ی انجام کارها و جستجوی اطلاعات و عقاید جدید بیابند، به بهترین شکل یاد می گیرند
- ترجیح می دهند در پروژه هایی شرکت کنند که از لحاظ زمان و مکان با محدودیت مواجه نباشد

  امتیاز: 0.00