با سلام
دوستان بحثمون در مورد روشهای تربیت صحیح کودکان است منتظر نظرات ارزشمندتون هستیم.
نام کتاب: تربیت برتر، آنچه والدین و معلمان باید بدانند.
مرکز انتشارات دفترتبلیغات اسلامى
نقش ارتباط در اولین جایگاه تربیت ، ارتباط سالم کدام است؟ ، فضاى ارتباط ، خوب گوش دادن، خوب سخن گفتن، سخن خوب گفتن ، ارتباط سالم والدین با یکدیگر زمینه ساز رشد اخلاقى فرزندان ، نقش روانى و عاطفى کلمات ، ارتباط سالم و سازنده والدین با یکدیگر ـ، ویژگىهاى ارتباط سالم زن و شوهر ، ویژگىهاى ارتباط ناسالم زن و شوهر ، روشهاى ارتباط با کودکان و نوجوانان ، شناخت سطح درک و میزان فهم کودکان ، شناخت سطح درک اخلاقى کودکان ، شناخت موقعیت فعلى و آمادگى روانى کودک ، گوش دادن کامل به سخنان و اظهار نظرهاى کودک ، پذیرفتن کودک آن چنان که هست، نه آن چنان که باید باشد.
احساس همدردى و همدلى ، روش آزاد منشانه، زمینهاى براى جهت دهى به احساسات کودک ، جهت دهى مثبت به احساسات و گرایشهاى کودک ، ارزندهسازى و برانگیختن عزت نفس ، ضربه به شخصیت و عزت نفس، علت اصلى بروز اختلالات روانى در کودکان ، صورتهاى توهین و تحقیر کودکان ، مراحل شکلگیرى مقررات اخلاقى در کودکان و نوجوانان ، معیارهاى یادگیرى در پذیرفتن قوانین و مقررات اخلاقى ، چگونه زمینههاى یادگیرى و پذیرش آگاهانه فراهم مىشود؟ ، مواجه کردن کودک با نتایج منطقى رفتار .
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
فرزند پروری دوجنبه گسترده دارد :جنبه اول،پرتوقع بودن است.برخی ازوالدین،معیارهای عالی برای فرزندانشان مقررمیکنندتارفتارفرزندانشان راتحت تاثیرقراردهند.جنبه دوم،پاسخدهی است.برخی والدین،نسبت به فرزندان خودپذیراهستندوبه درخواستهای آنهاپاسخ می دهند. آنهاغالبا به بحث آزادوکفتگوبافرزندانشان می پردازند.برخی والدین هم ،طرد کننده وبی اعتنا هستند .
فرزندپروری مقتدرانه.سبک مقتدرانه ،مناسبترین روش فرزندپروری است.والدین مقتدردرخواستهای معقولی برای پختگی دارند،درعین حال صمیمیت ومحبت نشان می دهند،صبورانه گوش دادن به نقطه نظرات فرزندانشان ترغیب مشارکت فرزندان درتصمیم گیری خانوادگی .
- فرزندان والدین مقتدر،بسیار خوب پرورش میابند .آنها شادوسرحال هستند،دارای اعتماد به نفس بالاو خودگردان هستند.
- فرزند پروری مستبدانه.والدین متوقع هستند ،فرزندان این والدین مستبد،مضطرب،گوشه گیر وناخوشنود میباشند .
فرزند پروری آسان گیرانه.این والدین مهرورز وپذیرا هستند،فرزندان این والدین خیلی نا پخته هستند و وابستگی زیاد دارند
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
از طریق روشهای سازنده تربیتی می توان از بیماریهای شخصیتی، افسردگی و تعارضات خانوادگی در کودکان و نوجوانان جلوگیری کرد. دکتر شوشتری فوق تخصص رمان پزشکی کودک و نوجوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: والدین از طریق روش های تربیتی خود می توانند باعث ارتقا رشد کودک شوند آنان باید از انواع روش های تربیتی سازنده و عوامل مرتبط با آنها آگاه باشند.
وی گفت: روش های سازنده ای در تربیت وجود دارند که می توانند در تربیت سالم فرزندان مفید باشند، پاسخ دهی حساس یا پاسخ دهی سریع به نیازها، نارحتی ها و رفتارهای کودکان در کمک به کودک برای حل تعارضات بین فردی به ویژه در سال اول زندگی یکی از ارکان اصلی فرزند پروری حساس است که پاسخ دهی باید بر اساس مراحل رشدی کودک و هماهنگ با آن باشد.
وی تصریح کرد: روش دیگر کیفیت دلبستگی کودک به مادر است که طی یک فرایند در یک سال اول زندگی شکل می گیرد و نقش مهمی در رشد هیجانی و اجتماعی کودک بازی می کند. وی ادامه داد: دلبستگی کودک به مادر یک جزء انتقال بین نسلی دارد که در تفسیر مادر از رفتارهای کودک و روش پاسخ دهی وی نقش مهمی را ایفا می کند.
همچنین دکتر شهشهانی متخصص کودکان در ادامه افزود: وابستگی می تواند در بروز استعداد ژنتیکی کودک و یا در پیشگیری از بروز این استعداد نقش به سزایی داشته باشد مشکلات محیطی به ویژه مشکلات اقتصادی در ایجاد روش های خشن و بی ثبات تربیتی، دادن پیام های تحقیر آمیز و استفاده کم از تشویق نقش دارند.
وی گفت: کودک به محرک های محیطی، حمایت عاطفی و پاسخ دهی حساس برای رشد شناختی سالم نیازمند است و بر اساس پژوهش های مختلف وجود بیماری روانی در والدین با مشکلات رفتاری در کودکان ارتباط قوی دارد. وی تصریح کرد: بیماریهای شخصیتی، افسردگی و تعارضات خانوادگی بیشترین اثر را در مشکلات روانی کودک دارند و مواجهه با رفتارهای خشن والدین در هر سنی می تواند آثار منفی بر کودکان بگذارد.
وی گفت: وجود مشکلات در فرایند و محتوی فکر کودکان بزرگتر و خلق پایین والدین در رشد شناختی، هیجانی و اجتماعی کودکان شناخت و درمان زود رس این اختلالات در والدین می تواند فرایند رشد سالم را در کودک تسهیل کند.
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
فصل دوم - تحول شناختی
فصل سوم - تحول توانایی حافظه
فصل چهارم - تحول راهبردهای یادگیری
بخش دوم - اندازه کیری
فصل پنجم - ارزیابی بازده های یادکیری
فصل ششم - ارزیابی ویژگیهای فراگیر
فصل هفتم - تفاوتهای فردی
بخش سوم - فرایندهای کلاس درس
فصل هشتم - فرایندهای کلاس درس
بخش چهارم - یادگیری و آموزش
فصل نهم - یادگیری پایه فرایندهای انگیزشی
فصل دهم - روشهای آموزشی در یادگیری نثر
فصل یازدهم - روشهای آموزشی در یادگیری بوسیله مربی
فصل دوازدهم - آموزش در راهبردهای یادگیری
فصل سیزدهم - آموزش در راهبردهای تفکر
بخش پنجم - برنامه آموزشی
فصل چهاردهم - روان خوانی
فصل پانزدهم - درک مطلب
فصل شانزدهم - نوشتن
فصل هفدهم - ریاضیات
فصل هجدهم - علوم
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
خواندن ، مهارتی است که به فراگیرنده قدرت می دهد تا از گنجینه دانش نوشتاری بهره مند شود و در نهایت به آن جان بخشد . آموزش موثر ، فراگیرنده را قادر می سازد تا یاد بگیرد که بخواند و بخواند تا یاد بگیرد . این کتابچه حاصل دست رنج چهار نفر از مدرسان و صاحبنظران معروف در زمینه آموزش خواندن به نام های الیزابت اس . پنگ ؛ آنجلوکی موکا ؛ الیزابت بی . برن هاردت ؛ و مایکل ال کمیل است .
محتوای کتابچه شامل 59 رهنمود برای تقویت خواندن می شود که بر پایه پژوهش های معتبر در ارتباط با خواندن و آموزش آن تهیه شده است . رهنمود های مورد نظر در 12 بخش جداگانه اما مرتبط به هم تنظیم شده اند . این رهنمودها برای تمامی یادگیرندگان از کارآیی لازم برخوردار بوده و منجر به افزایش مهارت خواندن آنان می شود .
این کتابچه توسط احمد شریفان و علی اصغر میر آخورلو ترجمه و در سال 1383 چاپ شده است . مشتاقان کتاب می توانند کتابچه مورد نظر را با قیمت 7000 ریال از فروشگاه کتاب ولیعصر به نشانی میدان امام حسین ، خیابان دماوند ، جنب دانشگاه آزاد اسلامی تهیه کنند . شماره فروشگاه 09121866558 و 09122339520
امتیاز: 0.00
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی
شبکه ملی مدارس ایران رشد
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!