دوره مدرسه زمانی است که تعامل با همتاها اهمیت عمدهای پیدا میکند. میل به روابط خارج از خانواده بر روابط خانوادگی تقدم پیدا میکند. کودک در این سن با همسالان خود همانندسازی کرده و آنها را کمال مطلوب دانسته و سعی میکند مثل آنها باشد.
هم حسی و توجه به حال دیگران در این سن شروع میشود، بطوریکه در سن 9 یا 10 سالگی کودک استعداد کافی یرای دوست داشتن ، ترحم و سهیم شدن پیدا میکند. هر چند احساسهای جنسی واپس زده نشده است، هیجانات مربوط به تفاوت جنسیت به صورت هیجان یا شرم در حضور جنس مقابل خودنمایی میکند.
فروید این دوره را دوره سکون رشد روانی جنسی مینامد. سکون جنسی این دوره در قالب تواناییهای دیگر نظیر ورزش ، مطالعه و فعالیتهای مختلف با همتاها ظاهر میگردد.
امتیاز: 0.00
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی
شبکه ملی مدارس ایران رشد
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!