منو
 کاربر Online
364 کاربر online
Lines: 1-19Lines: 1-24
-در زمان حکومت ((عمر بن خطاب|عمر بن خطّاب ))جمعی در حضور او نشسته بودند که شخصی از روم وارد جمع شد و به عمر گفت: تو از عرب هستی؟ گفت: آری. گفت: رباره س چیز از تو می رسم. اگر پاسخ آنها را درست دادی و ا جواب ر مدی، ه و ایمن می و و یامت مد ا تدی ی کن. +در زمان حکومت ((عمر بن خطاب|عمر بن خطّاب))، جمعی در حضور او نشسته بودند که شخصی از ((روم)) وارد جمع شد و به عمر گفت:« تو عرب هستی؟ » گفت:« آری.» گفت:« ه سؤا از تو می‌کم. اگر پاسخ آنها را درست داد به تو ایمن می‌ و پیامبرت، ((ضرت ممد مصطفی ل لله لیه و آله|محمد))، را تصدیق می‌کنم.»
ر گفت:« هر ه میوی بپرس.»
ا
و گت:« چیست که خدا نمی‌ند؟ چیست که م خدا نیت؟ و چیست که نزد خدا نیست»
مر به او فت:« در ای حر‌ها چیزی جز کفر نیست، ای کار!»
-مر فت: ای کافر، هر چه می خواهی بپرس. او گفت: به من خبر بده از آنه را که خاوند نمی ند و از آنچه که برای خدا نیست و آنچه را که نزد خداوند نیست. عمر به او گفت: ای کافر، جز کفر در ای سخت چیزی نیست.

در ا
ین هنگم برادر رسول خدا صلی الله علیه ل حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام وارد شد به عمر فرمود: تو را محزون می بینم. عمر گفت: چگونه محزون نباشم ای پسر عموی رسول خدا، در حالی که این کافر از من می پرسد باره آنچه که خداوند نمی داند و آنچه که خداوند ندارد و آنچه که در نزد خداوند نیست. ی ابوالحسن، آیا در این باره پاسخی داری؟
>>رت فرمود: بله.
>>عمر گفت: خداوند رایت گایش ایجاد کد. دلم در حال فرو ریختن است.
+در این هنگام ((رت امیرانین لی علیه الا|حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام)) وارد شد و به عمر فرمود:« تو را محزون میبینم.» />عمر گفت:« چگونه محزون نباشم ای پسر عموی رسول خدا، در حالی که این کافر میپرسد چی که خداوند نمیداند و چی که خداوند ندارد و چیست که نزد خداوند نیست. و در این باره پاسخی داری؟»
مم فرمود:« بله.»
عمر گفت:« خدا یرت دد. دلم در حال فرو ریختن است.»
-پیامبر صلی الله علیه اله فرموده است: من شهر دانشم و علی در آن است؛ پس هر کس دوست دارد که داخل شود باید در را بکوبد. حضرت علی علیه السلام در این هنگام فرمود: اما آنچه را خداوند نمی داند« و در علم خداوند جایی ندارد و در علم خداوند نگذشته است »، این است که خداوند شریک و وزیر و پشتیبان و همسر و فرزندی ندارد +حضرت علی علیه السلام در این هنگام فرمود: اما آنچه را خداوند نمی داند ( و در علم خداوند جایی ندارد و در علم خداوند نگذشته است )، این است که خداوند شریک و وزیر و پشتیبان و همسر و فرزندی ندارد.
-و در قرآن خداوند چنین می فرماید: « سوره یونس آیه 18 »« قل اتبنئون الله بمالا یعلم. . . »« ای پیامبر ما، به بت پرستان بگو شما با شفیع قرار دادن بتان و شریک قرار دادن آن ها» شما می خواهید به خداوند چیزی را یاد بدهید که خداوند علم به آن ندارد و چنین چیزی در علم خداوند نیست.» و اما آنچه نزد خداوند نیست، برای او این است که برای او خدا و همانندی و شبیه و مثلی نیس. +و در قرآن خداوند چنین می فرماید: « __قل اتبنئون الله بمالا یعلم. . .__ »؛ « ای پیامبر ما، به بت پرستان بگو شما با شفیع قرار دادن بتان و شریک قرار دادن آن ها. می خواهید به خداوند چیزی را یاد بدهید که خداوند علم به آن ندارد و چنین چیزی در علم خداوند نیست.
و اما آنچه نزد خداوند نیست، این است که او خدا و همانندی و شبیه و مثلی ندارد. « سوره یونس یه 18 »
-در این هنگام عمر از جا جهید و میان دو چشم رت را بوسید. آن گاه گفت: ای ابوالحسن، از شما دانش را گرفتیم و دانش به سوی شما باز می گردد؛ و اگر علی نبود عمر هلاک می گشت. شخصی مسیحی رومی نیز اسلام را پذیرفت و مسلمانی خوب شد. +در این هنگام عمر از جا جهید و میان دو چشم مم را بوسید. آن گاه گفت: « ای ابوالحسن، از شما دانش را گرفتیم و دانش به سوی شما باز می گردد؛ و اگر علی نبود عمر هلاک می گشت. »
شخص مسیحی رومی نیز اسلام را پذیرفت و مسلمانی خوب شد.
-منابع:

بحارالانوار، ج 40، ص 286 --------- صفوه الاخبار
+!منابع:
*بحارالانوار، ج 40، ص 286 ----- صفوه الاخبار
-مراجعه شود به:

((گستردگی علم امام علی علیه السلام))
+!مراجعه شود به:
*((گستردگی علم امام علی علیه السلام))

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 سه شنبه 19 مهر 1384 [07:27 ]   5   شکوفه رنجبری      جاری 
 دوشنبه 20 تیر 1384 [07:23 ]   4   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 18 خرداد 1384 [09:24 ]   3   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 دوشنبه 25 آبان 1383 [16:01 ]   2   امیرمهدی حقیقت      v  c  d  s 
 چهارشنبه 01 مهر 1383 [07:34 ]   1   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..