منو
 صفحه های تصادفی
قضیه کوچک فرما
وفات زینب دختر پیامبر صلی الله علیه و آله در مدینه
حباب بن عامر و شهادت در کربلا
فهرست سبزیجات
تزئینات رنگی آهکی در غار
تکواندو
گونه اسپانیایی
تقوا؛مصونیت و محدودیت
سلنیم خالص
بهمن برف
 کاربر Online
756 کاربر online
تاریخچه ی: نبوت

تفاوت با نگارش: 48

Lines: 1-187Lines: 1-75
-||__اخ و ه دی ب کیه بر ی الاقی__|__نق شه به ی پیابر__
((ن))|((یابر م)) />((وای ه عد))|((یبر گ)) />((اون گایی رس ندگی))|((مص یمای فتب)) />((پیر منز))|((نطق ناخص پیامبر ))
((پ
یابر مت . ییم نازی))|((نقد بهات جنگویی تو پیابر))
((پیامب وی کل مه مانه))|((چهل خ کوته ا پیامبر ))
((ا اوادگی))|((اسا ین اد ه ن))
((ب
رخی یگ ا یژگیهی یامب اسام))|((تا نگ پیابر انای موزی))
((لها و وبق یا))|((و متناقض پیامبر))
((سیای پیمر))|
((
امت رسات))|
((ر
وز هت بدا تاریخ))|
||
||__م
ازه با شک فسد و د ب وحی__|__بازه با اات__ />((رد یشه مباز))|((خرا ایی پیامبر))
((س
لاین کف در دورن اهی))|
||
||__ری ین__|__عل پییش دی عوم اتماعی شبهه ها)__
((د
ین ح و ین اط))|((مذهب در بین ماکس پلاک)) />((ییی دی))|((ین ان هر مدن)) />((ل دینداری))|
((
اس دین))|
((
ین))|
((
ن ین))| />||
||__
بری از ویگیهای دین__|__دی ی دیا__
((
می دین))|((گ دین)) />((نیاز دی))| />((یین رتر))|((پلولیم دینی)) />((عمل کرد مولی دین))|((ین چیست؟)) />((عل گری ین))| />((ر گرای به دین))|((گه مه ادیان))
((
دی اسام))|((ت تعد یت)) />((های دن سام))|((قنی یان گذشته))
|((کف عو د کب سمانی)) /> |((ول ادیان ای))
||
||__ا
سلم ک و ک__|__توت الا میی یهود در قآن__ />((اسل))|((اسا مییت در ر))
((ک))|((یو ر قن))
((شک))|((ره بات قنیت اام))
((یین یتاپرستی))|((فاو ادیان)) />((اسامکفر و رک))|((فتار یحی در مابل ملمن))
|((م
حیت ر قرآ)) /> |((اسلام )) /> |((یحیت در ارپا امپراوی روم)) ||
||__نم
ونه هایی ات یامب__|__اتب الم و ایمن ی مسنن__ />((معات پیامب سا))|((ماب اام یان)) />((کر چد جزه نوان آ))|((تقوا)) />((جزه یا شبد بازی))|((منین)) />((مز ))|((لحی))
(( ای))|
((مجه یا ر))| />((نریت درباره مزه))|
((خاب نوی دران رونی اتبا ه(ا ذکر داا) ))| />|| />||__مشخصات هری آن__|__عصمت یابران هت یرامون __
((
در قرآن جید))|((م در ن))
((ش
یه ا آیات))|((م ا دو کودکی یا بعثت)) />((ظار ن))|((عصمت، لمه یمری)) />((با ))|((کر چن شبهه (یوس او ...) ))
((ا
سداد این ناپیر قن))|((م پیامران)) />((قن طبی ایان ناذیر))|((دستان حضرت داو() و بهه مت)) />((مزایای ن مت دی))|((شه تصاحب کالی قیش وسط یم))
((حیت ا ))|((مت حضرت د (ع) ))
((
مزه با سحر ادو))|((عصمت ابیا))
((
عجاز ی رآن))|((دای عصمت یء))
|(( صم ر موسی)) />||
||__
آشنایی ب ترجم و فیم قر__|__علم پیار__ />((ر عودی اسیر قآن))|((اتاد پایان نپیر ت)) />((عری زان اه قرآن))|((علم ی)) />((ن ر در ادبیا ار))| />((سبک بیان رن))| />((ان لم و زبن ین))| />((تجمه ن))|
((تر
جمه انگیی قن))| />|| />||__خی از تهای مقاب ا__|__تفاو امبران، نوب و ملحان اجتماعی__ /> |((تفاوت مبرن و و در اعاد مخ))
|((
نق تايی پيامرن)) /> |(( پين)) /> |((مقايه ه پير و لو)) />|| />||__نای انا د__|__قلمو م و دين__ />((نياز به سال نو طهری))|((ن دن از منر انک))
((
حديت لم ه ها هستی))|((آشت لم و ايمن))
|((رابطه سلا با ان دن)) />||
||__
مدودت عل و لم__|__خات و رشد اه__ />((نر يا ا عل و اما))|(( امراو شری) )) />((ع و د د فر الای))|((عم و عل انشين وی و نو)) />((فراوانی قآن به قل و اتدال))|((ان تم نو))
((ه تعا عقل و ين))|((ش انشين نبوت ی)) />(( عقلی دن))|((ت ن ي تم پيمبر)) />((ای ود ي))|((علم اين پيامبرن)) />((ع و زئت ن))|((اکا خاتيت))
||
||__
رایش اندیندا ب دن__|__اودانگی ین ال__ />((منویت و ف جهان))|((عوال گتر ل)) />((خدشاسی در اعماق اننه))|((رز ودانگی ی سلام)) />((خرین اه از منظر دکتر ار))|((شخا سام)) /> |((مک ون)) />|| />||__توی آنی وایی اتمی یار__|__نیاز ثابت قاین ثا__ />((خاتمیت قآ))| />((اتیت در ادیث))| />((فرن فرینی قن))| />((ایت از دیدگاه وی))|
||
||__فرن زمان یشتن ودن__|__نیاز متیر انین میر__ />((یه))| />|| />||__اات__|__ااز آ ر__ /> |((مز پیار اا)) /> |((ااز قآ در حا)) /> |((آن و بر از آینده)) /> |((اعجا آن ا نبه عی و ک)) /> |((قراء ب )) />|| />||__شنایی بی ا سیر آن یه__|__توت قن با دیگر کتب__ />((آشیی ا رخی عبات قر))|(( تورات انجی))
((تفسیر تای))|((ر قرآن یگ کتابهای لمی))
((
تفسیر طبری))|((توت ر ن و فرهنگ یعه)) />((فس ک الاسرا))|((حیف وات انی(کتب مانی) )) />((یر ممع البیا))| />((یر الین))| />((تفسی پتوی از رآ))| />((ی نی))| />((تفسیر نمنه))| />((فیر و))| />((شنایی ترجمه های ))| />|| />||__ کتا دات__|__ي رآ__ />((ادای قرآ))|((ف نپذيری رن)) />((م د آ))| />||
||__
س موی قرآن__|__ااع ر__ /> |(( ب رای))
||
||__
دمنان مبن صاا زر و زي__|__لا متف و کر__ />((الف با يامبان))|
||
||__اص مارای ابران__|__مبازه با ل__ />((شی اسی ار))| />((يامبر و مافق))|
||
||__داقت نرمی در عن صلاب__|__ود و ن یری__
((
يا لا بی ات؟))|((اند پیری پیامبر ))
((ن
مش د ما ی و ات در مائ اصلی))|
||
||__
__|__نت بليغی و تشری__
| ((ه
دف نبتها و عها)) />|| />||__ اسدام ویله نامشرو لیغ ین__|__نر ر ل خی ابت در سایل اصوی__ />((توجه دنی))|((اصل ابت رتاری))
((و
يله ح ی حق))| />||
||__ا
حر دن ب آخرت__|__اهر گايی__ />((ن و دا))| />((غا دای دن و نيا در تاريخ))| />((ا هانيت ديی مي))|
||
||__آد معات روابط اجتعی ا ا ير ن__|__ول شد هضت ابر__ />((سيات ارجی پيامبر))|((ترش الم))
((
امک زن مسامت پيو ادان دگر))|((حاکميت ال بر لها)) />((ميا نگی لمت يز))|((نيروی نام اسلام))
((
ام و هل نی))| />((همنی ين الام و اهل کتاب))| />((يبران و سالت جهانی))|
||
||__ات یبران__|__ات و مشخصا یمران__
((
نیت))|((عصمت ویژی خاص))
((سازندگی))|((بشارت و پیامبرا))
((رگیری و مازه))|
((جنب بری))|
((یران احب شریعت))|
((از))| />((ع))|
((هی))|
||
||__نبوت(اسلام مقتضیات زمان)__|__نبو__
((تاثیر اعصار و قون در ربط اسا اخاق))|((مبادی استنط احکام))
((تایر اعصار و قرو رطه اان ا طبیعت))|((تعاض دست ری قآن و ستور صریح ق))
((ت
اثی اعصار و رن ر رابط اان سا))|
||
+^__~~darkviolet :ُوَّة، ز دّه نب ه معنى خبر ون . و ر اطلا ش خبر ون ز جاب خداون بد واسط بشرى ، به قوى از مده «ة» به خیف ا ، و «ناوة» ه منى م ف مین ست و به رف معن ایا بر یگر اراد بشر مت نا ا نوّت خوند. ع ابحرین)~~__^
.
::~~green:__
ب و ل ان بشری، دیگر چه لمی ه رسال پیامبران است؟__~~::




ه
سا زاد ای در گا ال ین ا در پیش وی و قرا ی گید. جاب ه این سال می تا میر زندگی رد ا ی ییر دد.
ی برای سعادت و وبختی حتا یک را ت و هم از طریق پیامبران؟

پا
سخای بیمری ای گونه وات اه ش اس و د قب ین اها ناهای گنی با رهایی کاملا مفوت در ر تاری ه چش می ورند.

می ب ون ای فید ات ک به تنهایی نی توند دگی کن چرا که ا یمندییی اد که اید همیاری و مشاک دیگران ن برورده سازد: یی خیاطی کند، یکی مهندسی دیگی ردهای م درمان ید. یکی نان رد یگری نان وری ر یموزد. یکی معمار و دیگی احساسات و عل ر قلب هنر یگار بگذاد. به همین ع از دیم گفته اند ک انساها مودات اجتماعی می اشند. یهی ست ا دید دن دگی اجتمی مولیتها نی وجدی می یبد. ما ود این ملیتها یس؟ مزبی و الت ئولیتها ا نون م ی شود. />







در ین جاس ک سای هم در یش رو اری:

{picture=tavajo2.jpg}

__
ونار کی؟__

عقل و دان
ش شری ربیات گتگان یا ...؟



((ژن اک روسو)) انشمند و قوق دان فرانسی م نویسد: />"رای کف بهترین ونینی که درد مل د، یک ق کل لازم ت ک م شوت اسای را یند و خود هیچ کن ا طبیعت یچ راب ی نداشته با ولی ن ا کا بشسد سعت او مربو ما اد، به سعات ا کمک کد، ... ا ر آنچ گه ، داوند ی تواند چنکه شید بای رای م یارد."
[http://www.soroushpress.com/javan/89/javan-89-42522.html|ژا ژک و: طاات بیشتر] /> />

((منکیو)) مفکر و ق دان یگ سی در این باره چنین می نوی:
"یچ نونگاری نست که در انون نظر خصوی داته باد. ای که ه قانونگذاری دای عواط و افکار مخصوصی است و همین ع اون ی وه ظرات د ر در آن بگجاند، ((طو)) در قوانی، گای می خواست: اات سد خود را نسبت ه ((اون)) تکه هد، منی لاه مت خ را نبت به (سکر)) ا سد. الاون ا اد مل ((ن)) بیر بد و این نرت د قوانین او و ت، ((ماکیاولی)) ک ولنینو" وت می ش، این محبت، ا قونین و همیه می و ..."

((حرت یراممنین عی لیه لم|حضرت ی علیه اام)) باره وم یامان ونی آنا ایگونه می فین:
/> />"اد پیمنش ر در میان آنان مبوث فرمد، و ی ر ی رلا ر ه وی ان گسیل ات ا پیمان ((یعت و غریزه و فرت|طرت)) ر از نان، ماله نمین و نعتی روش شده را به یا آها آورند، و با ابلاغ دسترت ا جت را ب نها تمم کن و گنجهای پننی عقلهیان را تخراج سازند، و ی درت الهی را ب آا نشا هن."

تویح آک: بشر داا ب ندگی اجتماعی است، یع ر ندگى خویش یوه ه یر افاد همجنس خو یازن ا; ام در ین حا، ف بقا ، جو خوا و انحصار طب ات ک چیز را را د ود و حق دیگران را به سا نمى ود; رد دیر ک د کنر او زنگى کد ی ا همی صلت ات.
/> height=220 hspace=5 src="img/daneshnameh_up/b/b1/ali1.jpg" width=250 align=left vspace=5 border=>

به لاه وى به وا یش در محل ونن حیات مورد مخت برورد ا اانهای یگر گا ، این عال دخاهى و ناآگاى ـ مب گد ک موره اد شر در وردی که منافع آا مشترک و رودرر ی باشد ار اتلا مشاجره و منازع اشن و آرام و امنی که ز لوا اولی ندگ ست محروم ون.

یه ا و ب ابت ک ک ین مک وط عقل ّ نگد این گ ر نگشت ر ب ائ گود ن، ه عقل م بشر نه تو اکا تالیف یی زندگ ى برد و نه وان ن دا ک ((بیعت و یه و ر|ی)) خوداهى را مهار کن که ی ا ریه انمندى خو بای مف ی و کند ، گوه ای عى آن ک نگ و تیائ که ر دنیا اتاق اف همه تو عقل رهى و فرانهى ردمنن و اادها وت مى گی.

آرى تنه منع که این و نیاز را تمین ى کد مانا من ((و)) و نو و مکتب ابیا است، انی از س وئف کایف را محا ر اعاد گناگن بیان مى دان، و از ى یر وى ه ایت پیوند ى هند و پ از آن که جاوی بن انن را به گوشزد ى سازند، او را به عادت وبخت و ((هشت)) جاوید نوی و به اب اد و ((خ)) سر یم مى ه و این رهگذر و به یله و ریزه بیم و امی غری خهى وى را هار مى کند.

((فرنگنا رآ |قرآن کیم)) من یتى به کمت و فلسفه نبوت و هف عثت ی اشاره نموه ست ز جمله: (~~teal:ک الناس امّ وحة فث اله النیین مبّین و منذرین و ل مهم الکتاب باحقّ لیک ین ال فیم ختلفوا ی~~) (:214) . معن آی (حسب تفسیر مفسرین محق) این که: ر ب موب رشت اولین و ه اسیر د ف ===جه و خاهى ===است) اتف را ستیز باشد از این ر ن پیابرن ک یم دد مژ ه و ال ئین نا گ رستاد ا ب الا را ت از ان اختلف و کنگى را ب ل و صا مبل سازند.

چنا ک ر اى یگر رمای : (~~teal:اخلا ى س کاّ~~) : مگى به زیر خیم توافق سازارى درآئید.

ارزتری نمنه کاربد بوت د نگ ر ه ویژه در اا ر اتلاف، ن خرین پیامبر د مى اد ک ف مت بیست و سال در رائط نا ک هل و دان و عات خشک لى سراس امه آن رو ف ره ، خات ژر و کن و اجداد دران جالیت ا به کى ریه ک خ محیط ح نرت ا به میط خت و دست و وا مدل نمود آن دگرگونى نیادین که تاریخ ب گوه نست و .

ف ن که مکا وی کهائ که در ض کب نو ید آده ا رابرى و ((علت اما)) د م ، وت ک این د ال ـ بهترین وه و ماق ت ـ بخ از برنامه الاا ل ندا مکتب و نبوت ست.


نو ا ی ان اختصا در مهای زیر ب ندی نمو: />
*((نبوت عام))
*((نوت اه))
*((نبت تبلیی))
*(( شریعی))
*((هف نو ها و بعت ))
*((انه ین و ندگی))


!~~green:
__ماب__:~~
*اصول ین در پر کا ممین 150- 151
*الام و حقو ر 13-42
*
ااد اتی 81 />*وح لقانین ص 871 />* الباغ ال.

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 چهارشنبه 21 تیر 1385 [16:22 ]   107   محمد ورهرام      جاری 
 دوشنبه 12 تیر 1385 [13:41 ]   106   یاسر ناظم نیا      v  c  d  s 
 دوشنبه 12 تیر 1385 [13:40 ]   105   یاسر ناظم نیا      v  c  d  s 
 شنبه 01 مرداد 1384 [14:04 ]   104   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 سه شنبه 14 تیر 1384 [05:42 ]   103   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 سه شنبه 14 تیر 1384 [05:30 ]   102   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 سه شنبه 14 تیر 1384 [05:23 ]   101   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 یکشنبه 12 تیر 1384 [16:24 ]   100   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [16:06 ]   99   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [15:59 ]   98   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [15:41 ]   97   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [15:40 ]   96   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [15:39 ]   95   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [14:24 ]   94   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [14:05 ]   93   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [13:52 ]   92   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [13:49 ]   91   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [13:48 ]   90   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [13:42 ]   89   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [13:38 ]   88   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [13:15 ]   87   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [13:08 ]   86   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [13:04 ]   85   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 30 خرداد 1384 [16:45 ]   84   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 30 خرداد 1384 [15:33 ]   83   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 30 خرداد 1384 [15:08 ]   82   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 30 خرداد 1384 [14:49 ]   81   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 30 خرداد 1384 [13:58 ]   80   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 30 خرداد 1384 [13:16 ]   79   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   78   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   77   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   76   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   75   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   74   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   73   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   72   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   71   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   70   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   69   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   68   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   67   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   66   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   65   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   64   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   63   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   62   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   61   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   60   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 دوشنبه 23 خرداد 1384 [19:53 ]   59   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 23 خرداد 1384 [19:50 ]   58   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 23 خرداد 1384 [19:43 ]   57   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 شنبه 21 خرداد 1384 [20:53 ]   56   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 یکشنبه 01 خرداد 1384 [08:30 ]   55   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 یکشنبه 01 خرداد 1384 [08:25 ]   54   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 [08:48 ]   53   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 [08:05 ]   52   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 [07:56 ]   51   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 [07:54 ]   50   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 26 اردیبهشت 1384 [07:38 ]   49   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 یکشنبه 28 فروردین 1384 [12:06 ]   48   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 یکشنبه 28 فروردین 1384 [09:36 ]   47   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 یکشنبه 28 فروردین 1384 [09:31 ]   46   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 یکشنبه 28 فروردین 1384 [09:16 ]   45   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 یکشنبه 28 فروردین 1384 [09:00 ]   44   محمد ورهرام      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..