منو
 کاربر Online
928 کاربر online
تاریخچه ی: نبوت

تفاوت با نگارش: 45

Lines: 1-186Lines: 1-75
-||__اخ و ه دی ب کیه بر ی الاقی__|__نق شه به ی پیابر__
((ن))|((یابر م)) />((وای ه عد))|((یبر گ)) />((اون گایی رس ندگی))|((مص یمای فتب)) />((پیر منز))|((نطق ناخص پیامبر ))
((پ
یابر مت . ییم نازی))|((نقد بهات جنگویی تو پیابر))
((پیامب وی کل مه مانه))|((چهل خ کوته ا پیامبر ))
((ا اوادگی))|((اسا ین اد ه ن))
((ب
رخی یگ ا یژگیهی یامب اسام))|((تا نگ پیا انای موزی))
((لها و وبق یا))|((و متناقض پیامبر))
((سیای پیمر))|
((
امت رسات))|
((ر
وز هت بدا تاریخ))|
||
||__م
ازه با شک فسد و د ب وحی__|__بازه با اات__ />((رد یشه مباز))|((خرا ایی پیامبر))
((س
لاین کف در دورن اهی))|
||
||__ری ین__|__عل پییش دی عوم اتماعی شبهه ها)__
((د
ین ق و ین اط))|((مذهب در بین ماکس پلاک)) />((ییی دی))|((ین ان هر مدن)) />((ل دینداری))|
((
اس دین))|
((
ین))| />|| />||__بری از ویگیهای دین__|__دی ی دیان__ />((می دین))|((گ دین)) />((نیاز دی))| />((یین رتر))|((پلولیم دینی)) />((عمل کرد مولی دین))|((ین چیست؟)) />((عل گری ین))| />((ر گرای به دین))|((گه مه ادیان))
((
دی اسام))|((ت تعد یت)) />((های دن الم))|((قنی یان گذشته)) /> |((کف عو د کب سمانی)) /> |((ول ادیان آسای))
||
||__ا
سلم ک و ک__|__توت الا میی یهود در قآن__ />((اسل))|((اسا مییت در ر))
((ک))|((یو ر قن))
((رک))|((را اثبات قانی لم))
((آ
ین یکتپرتی))|((تفاوت ایان))
|((تار سییان قاب لمانن))
|((میی ر قآن)) /> |((لم رن))
|((م
حیت ر اپا امراتی روم)) ||
||__
نموه هایی ات یامب__|__اتب الم و ایمن ی مسنن__ />((معات پیامب سا))|((ماب اام یان)) />((کر چ جزه نوان ))|((تقوا)) />((جزه یا شبد بازی))|((منین)) />((مز ))|((صلی))
(( ای))|
((مزه یا ر))| />((نریت درباره مزه))|
((خاب نوی دران رونی اتبا ه(ا ذکر داا) ))| />|| />||__مشخصات هری آن__|__عصمت یابران هت یرامون __
((
در قرآن جید))|((م در ن))
((ش
یه ا آیات))|((م ا دو کودکی یا بعثت)) />((ظار ن))|((عصمت، لمه یمری)) />((با ))|((کر چن شبهه (یوس او ...) ))
((ا
سداد این ناپیر قن))|((م پیامران)) />((قن طبی ایان ناذیر))|((دستان حضرت داو() و بهه مت)) />((مزایای ن مت دی))|((شه تصاحب کالی قیش وسط یم))
((حیت ا ))|((مت حضرت د (ع) ))
((
ر ز با سحر ادو))|((عصمت ابی)) /> |((دای ص انبیا))
|(( صم ر موسی)) />||
||__
آشنایی ب ترجم و فیم قر__|__علم پیار__ />((ر عودی اسیر قآن))|((اتاد پایان نپیر ت)) />((عری زان اه ن))|((علم یب)) />((نفو ق در ادبیا ار))| />((ک بیان رن))| />((ان لم و زبن ین))| />((تجمه ن))|
((تر
جمه انگیی قن))| />|| />||__خی از تهای مقاب ا__|__تفاو امبران، نوب و مان اجتماعی__ /> |((تفاوت مبرن و و در اعاد مف)) /> |((ن تايی پيامرن)) /> |((وحی پيا)) /> |((مقايه ه پير و لو)) />|| />||__ناندی انا د__|__قلمو م و دين__ />((نياز به سال نو طهری))|((ن دن از منر انک))
((
حديت لم ه ها هستی))|((آشت لم و ايمن))
|((رابطه سلا با ان دن)) />||
||__
مدودت عل و لم__|__خاتت و رشد اه__ />((نر يا ا عل و اما))|(( امراو شری) )) />((ع و د د فر الای))|((عم و عل انشين وی و نو)) />((فراوانی قآن به قل و اتدال))|((ان تم نو))
((ه تعا عقل و ين))|((ش انشين نبوت ی)) />(( عقلی دن))|((ت ن ي تم پيمبر)) />((ای ود ي))|((علم اين پيامبرن)) />((ع و زئت ن))|((اکا خاتيت))
||
||__
رایش اندیندا ب دن__|__اودانگی ین ال__ />((منویت و ف جهان))|((عوال گتر ل)) />((خدشاسی در اعماق اننه))|((رز ودانگی ی سلام)) />((خرین اه از منظر دکتر ار))|((شخا سام)) /> |((مک ون)) />|| />||__توی آنی وایی اتمی یار__|__نیاز ثابت قاین ثا__ />((خاتمیت قآ))| />((اتیت در ادیث))| />((فرن فرینی قن))| />((ایت از دیدگاه وی))|
||
||__فرن زمان یشتن ودن__|__نیاز متیر انین میر__ />((یه))| />|| />||__اات__|__ااز آ ر__ /> |((مز پیار اا)) /> |((ااز قآ در حا)) /> |((آن و بر از آینده)) /> |((اعجا آن ا نبه عی و ک)) /> |((قراء ب )) />|| />||__شنایی بی ا سیر آن یه__|__توت قن با دیگر کتب__ />((آشیی ا رخی عبات قر))|(( تورات انجی))
((تفسیر تای))|((ر قرآن یگ کتابهای لمی))
((
تفسیر طبری))|((توت ر ن و فرهنگ یعه)) />((فس ک الاسرا))|((حیف وات انی(کتب مانی) )) />((یر ممع البیا))| />((یر الین))| />((تفسی پتوی از رآ))| />((ی نی))| />((تفسیر نمنه))| />((فیر و))| />((شنایی ترجمه های ))| />|| />||__ کتا دات__|__ي رآ__ />((ادای قرآ))|((ف نپذيری رن)) />((م د آ))| />||
||__
س موی قرآن__|__ااع ر__ /> |(( ب رای))
||
||__
دمنان مبن صاا زر و زي__|__لا متف و کر__ />((الف با يامبان))|
||
||__اص مارای ابران__|__مبازه با ل__ />((شی اسی ار))| />((يامبر و مافق))|
||
||__داقت نرمی در عن صلاب__|__ود و ن یری__
((
يا لا بی ات؟))|((اند پیری پیامبر ))
((ن
مش د ما ی و ات در مائ اصلی))|
||
||__
__|__نت بليغی و تشری__
| ((ه
دف نبتها و عها)) />|| />||__ اسدام ویله نامشرو لیغ ین__|__نر ر ل خی ابت در سایل اصوی__ />((توجه دنی))|((اصل ابت رتاری))
((و
يله ح ی حق))| />||
||__ا
حر دن ب آخرت__|__اهر گايی__ />((ن و دا))| />((غا دای دن و نيا در تاريخ))| />((ا هانيت ديی مي))|
||
||__آد معات روابط اجتعی ا ا ير ن__|__ول شد هضت ابر__ />((سيات ارجی پيامبر))|((ترش الم))
((
امک زن مسامت پيو ادان دگر))|((حاکميت ال بر لها)) />((ميا نگی لمت يز))|((نيروی نام اسلام))
((
ام و هل نی))| />((همنی ين الام و اهل کتاب))| />((يبران و سالت جهانی))|
||
||__ات یبران__|__ات و مشخصا یمران__
((
نیت))|((عصمت ویژی خاص))
((سازندگی))|((بشارت و پیامبرا))
((رگیری و مازه))|
((جنب بری))|
((یران احب شریعت))|
((از))| />((ع))|
((هی))|
||
||__نبوت(اسلام مقتضیات زمان)__|__نبو__
((تاثیر اعصار و قون در ربط اسا اخاق))|((مبادی استنط احکام))
((تایر اعصار و قرو رطه اان ا طبیعت))|((تعاض دست ری قآن و ستور صریح ق))
((ت
اثی اعصار و رن ر رابط اان سا))|
||
+^__~~darkviolet :ُوَّة، ز دّه نب ه معنى خبر ون . و ر اطلا ش خبر ون ز جاب خداون بد واسط بشرى ، به قوى از مده «ة» به خیف ا ، و «ناوة» ه منى م ف مین ست و به رف معن ایا بر یگر اراد بشر مت نا ا نوّت خوند. ع ابحرین)~~__^
.
::~~green:__
ب و ل ان بشری، دیگر چه لمی ه رسال پیامبران است؟__~~::




ه
سا زاد ای در گا ال ین ا در پیش وی و قرا ی گید. جاب ه این سال می تا میر زندگی ا ی ییر دد.
ی برای سعادت و وبختی حتا یک را ت و هم از طریق پیامبران؟

پا
سخای بیمری ای گونه وات اه ش اس و د قب ین اها ناهای گنی با رهایی کاملا مفوت در ر تاری ه چش می ورند.

می ب ون ای فید ات ک به تنهایی نمی وند دگی کن چرا که ا یمندییی اد که اید همیاری و مشاک دیگران نها را برورده سازد: یی خیاطی کند، یکی مهندسی دیگی ردهای مم درمان ید. یکی نان رد یگری نان وری ر یموزد. یکی معمار و دیگی احساسات و عل ر قلب هنر یگار بگذاد. به همین ع از دیم گفته اند ک انساها مودات اجتماعی می اشند. یهی ست ا دید دن زندگی امی مولیتها نی وجدی می یبد. ما ود این مسئویتها یس؟ مزبی و الت ئولیتها ا نون م ی شود. />







در ین جاس ک سای هم در یش رو اری:

{picture=tavajo2.jpg}

__
ونار کی؟__

ل و ان ی تریات گذشتگان و یا ...؟
/> height=130 hspace=5 src="img/daneshnameh_up/d/d7/jan2.jpg" width=110 align=right vspace=5 border=>

((ژ ژاک رسو)) انمن حقوق دا انوی می نویسد:
"ای کف هترین قونینی که به ملل ر، یک قل کل لا است ک تمام شوات اانی را ببیند و خد هیچ کن ا طبیعت یچ راب ی نداشته با ولی ن ا کا بشسد سعت او مربو ما اد، به سعات ا کمک کد، ... ا ر آنچ ه ، داون ی تواند چنکه شید بای رای م یارد."
[http://www.soroushpress.com/javan/89/javan-89-42522.html|ژا ژک و: طاات بیشتر] /> />

((منکیو)) مفکر و ق دان یگ سی در این باره چنین می نوی:
"یچ نونگاری نست که در انون نظر خصوی داته باد. ای که ه قانونگذاری دای عواط و افکار مخصوصی است و همین ع اون ی وه ظرات د ر در آن بگجاند، ((طو)) در قوانی، گای می خواست: اات سد خود را نسبت ه ((اون)) تکه هد، منی لاه مبت را نبت به (سکر)) ا سد. الاون ا اد مل ((ن)) بیر بد و این نرت د قوانین او و ت، ((ماکیاولی)) ک ولنینو" وت می ش، این محبت، ا قونین و همیه می و ..."

((حرت یراممنین عی لیه لم|حضرت ی عی ال)) درباره وم پیابن و وانی ه اینگونه می فرماین:
/> />"اد پیمنش ر در میان آنان مبوث فرمد، و ی ر ی رلا ر ه وی ان گسیل ات ا پیمان ((یعت و غریزه و فرت|طرت)) ر از نان، ماله مین و نعمهای فرامو را به یا آها آورند، و ابلاغ دسترت ا جت را ب نها تمم کن و گنجهای پننی عقلهیان را تخراج سازند، و ی درت الهی را ب آا نشا هن."

تویح آک: بشر داا ب گی اجتماعی است، یع ر ندگى خویش یوه ه یر افاد همن خد نیازن ا; ام در ین حا ه حظ بقا ، جو خوا و انحصار طب ات ک ر یز را را د ود و حق دیگران را به سا نمى ود; رد دیر ک د کنر او زنگى کد ی ا همی صلت ات.
/> height=220 hspace=5 src="img/daneshnameh_up/b/b1/ali1.jpg" width=250 align=left vspace=5 border=>

به لاه وى به وا یش در محل ونن حیات مورد مخت برخورد ا اانهای یگر گا ، این عال دخاهى و ناآگاى ـ مب گد ک موره اد شر در وردی که منافع آا مشترک و رودرر ی باشد ار اتلا مشاجره و منازع اشن و آرام و امنی که ز لوا اولی ندگ ست محروم ون.

یه ا و ب ابت ک ک ین مک وط عقل ّ نگد این گ ر نگشت ر ب ائ گود ن، ه عقل م بشر نه تو اکا تالیف یی زندگ ى برد و نه وان ن دا ک ((بیعت و یه و ر|ی)) خوداهى را مهار کن که ی ا ریه انمندى خو بای مف ی و کند ، گوه ای عى آن ک نگ و تیائ که ر دنیا اتاق اف همه تو عقل رهى و فرانهى ردمنن و اادها وت مى گی.

آرى تنه منع که این و نیاز را تمین ى کد مانا من ((و)) و نو و مکتب ابیا است، انی از س وئف کایف را محا ر اعاد گناگن بیان مى دان، و از ى یر وى ه ایت پیوند ى هند و پ از آن که جاوی بن انن را به گوشزد ى سازند، او را به عادت وبخت و ((هشت)) جاوید نوی و به اب اد و ((خ)) سر یم مى ه و این رهگذر و به یله و ریزه بیم و امی غری خهى وى را هار مى کند.

((فرنگنا رآ |قرآن کیم)) من یتى به کمت و فلسفه نبوت و هف عثت ی اشاره نموه ست ز جمله: (~~teal:ک الناس امّ وحة فث اله النیین مبّین و منذرین و ل مهم الکتاب باحقّ لیک ین ال فیم ختلفوا ی~~) (:214) . معن آی (حسب تفسیر مفسرین محق) این که: ر ب موب رشت اولین و ه اسیر د ف ===جه و خاهى ===است) اتف را ستیز باشد از این ر ن پیابرن ک یم دد مژ ه و ال ئین نا گ رستاد ا ب الا را ت از ان اختلف و کنگى را ب ل و صا مبل سازند.

چنا ک ر اى یگر رمای : (~~teal:اخلا ى س کاّ~~) : مگى به زیر خیم توافق سازارى درآئید.

ارزتری نمنه کاربد بوت د نگ ر ه ویژه در اا ر اتلاف، ن خرین پیامبر د مى اد ک ف مت بیست و سال در رائط نا ک هل و دان و عات خشک لى سراس امه آن رو ف ره ، خات ژر و کن و اجداد دران جالیت ا به کى ریه ک خ محیط ح نرت ا به میط خت و دست و وا مدل نمود آن دگرگونى نیادین که تاریخ ب گوه نست و .

ف ن که مکا وی کهائ که در ض کب نو ید آده ا رابرى و ((علت اما)) د م ، وت ک این د ال ـ بهترین وه و ماق ت ـ بخ از برنامه الاا ل ندا مکتب و نبوت ست.


نو ا ی ان اختصا در مهای زیر ب ندی نمو: />
*((نبوت عام))
*((نوت اه))
*((نبت تبلیی))
*(( شریعی))
*((هف نو ها و بعت ))
*((انه ین و ندگی))


!~~green:
__ماب__:~~
*اصول ین در پر کا ممین 150- 151
*الام و حقو ر 13-42
*
ااد اتی 81 />*وح لقانین ص 871 />* الباغ ال.

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 چهارشنبه 21 تیر 1385 [16:22 ]   107   محمد ورهرام      جاری 
 دوشنبه 12 تیر 1385 [13:41 ]   106   یاسر ناظم نیا      v  c  d  s 
 دوشنبه 12 تیر 1385 [13:40 ]   105   یاسر ناظم نیا      v  c  d  s 
 شنبه 01 مرداد 1384 [14:04 ]   104   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 سه شنبه 14 تیر 1384 [05:42 ]   103   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 سه شنبه 14 تیر 1384 [05:30 ]   102   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 سه شنبه 14 تیر 1384 [05:23 ]   101   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 یکشنبه 12 تیر 1384 [16:24 ]   100   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [16:06 ]   99   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [15:59 ]   98   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [15:41 ]   97   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [15:40 ]   96   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [15:39 ]   95   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [14:24 ]   94   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [14:05 ]   93   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [13:52 ]   92   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [13:49 ]   91   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [13:48 ]   90   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [13:42 ]   89   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [13:38 ]   88   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [13:15 ]   87   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [13:08 ]   86   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 06 تیر 1384 [13:04 ]   85   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 30 خرداد 1384 [16:45 ]   84   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 30 خرداد 1384 [15:33 ]   83   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 30 خرداد 1384 [15:08 ]   82   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 30 خرداد 1384 [14:49 ]   81   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 30 خرداد 1384 [13:58 ]   80   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 30 خرداد 1384 [13:16 ]   79   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   78   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   77   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   76   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   75   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   74   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   73   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   72   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   71   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   70   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   69   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   68   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   67   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   66   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   65   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   64   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   63   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   62   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   61   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [05:44 ]   60   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 دوشنبه 23 خرداد 1384 [19:53 ]   59   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 23 خرداد 1384 [19:50 ]   58   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 23 خرداد 1384 [19:43 ]   57   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 شنبه 21 خرداد 1384 [20:53 ]   56   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 یکشنبه 01 خرداد 1384 [08:30 ]   55   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 یکشنبه 01 خرداد 1384 [08:25 ]   54   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 [08:48 ]   53   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 [08:05 ]   52   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 [07:56 ]   51   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384 [07:54 ]   50   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 دوشنبه 26 اردیبهشت 1384 [07:38 ]   49   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 یکشنبه 28 فروردین 1384 [12:06 ]   48   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 یکشنبه 28 فروردین 1384 [09:36 ]   47   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 یکشنبه 28 فروردین 1384 [09:31 ]   46   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 یکشنبه 28 فروردین 1384 [09:16 ]   45   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 یکشنبه 28 فروردین 1384 [09:00 ]   44   محمد ورهرام      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..