سیستمها از اجزا کوچکتر تشکیل می شوند . هریک از اجزا یک یا چند کار انجام میدهد . این اجزا داخل یک سیستم ، خود می توانند به اجزا کوچکتر تقسیم شوند و اجزا بعدی نیز به اجزا کوچکتر ، بنابراین سیستمها دارای یک سلسله مراتب از اجزا خود می باشند .
یک سیستم فقط با نگرش کل گرا قابل مطالعه است . یک سیستم چیزی بیش از مجموع اجزا خود بوده و مجموع شناخت تک تک اجزا تشکیل دهنده سیستم ، شناخت کلی از آن را به دست نمی دهد . به عبارت دیگر مطالعه اجزای یک سیستم نیز باید در قالب کل سیستم صورت گیرد .
هر سیستم در جستجوی یک یا چند هدف است . به عنوان مثال هدف از تشکیل یک موسسه انتفاعی کسب منافع است و یا هدف از برقراری سیستم حسابداری در یک موسسه ، تهیه صورتهای مالی و گزارشهای مالی برای تصمیم گیری آگاهانه استفاده کنندگان از آنها می باشد .
سیستمها مبدل هستند ، یعنی داده ها را پردازش در سیستم عامل نموده و به ستاده ها تبدیل می کنند . به عنوان مثال ، سیستم تولید یک واحد تولیدی ، مواد اولیه را به محصول تبدیل می کند .
تمام سیستمها برای گردش عملیات هماهنگ و مناسب در داخل خود نیازمند جمع آوری نتایج ستاده های خود هستند تا بتوانند به طور مطلوب فعالیتهای خود را تنظیم کنند . به عبارت دیگر برخی از اطلاعات مربوط به نتایج حاصله از پردازش در سیستم عامل داده ها ( ستاده ها ) دوباره به صورت داده های جدید وارد سیستم شده و موجب اصلاح و بهبود سیستم می گردند .
از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی
شبکه ملی مدارس ایران رشد