از صدها سال به این طرف اشخاصی که بیمار بودند خود را معالجه کرده و شفا بخشیدند.
پیش از شروع دوره علم شیمی با فیزیولوژیک (علم وظایفالاعضاء) و پزشکی انسان کشف کرده است که در فلان نقطه آبهایی بودند که در موارد چندی برای امراض معینی مفید و خوب هستند.
معالجه کردن و شفا یافتن از بیماریها با نوشیدن آب یا استحمام در آب مثل خود دنیا سابقهای قدیمی دارد و از یک گذشته دور تاریخی حکایت میکند به حمامهای آب معدنی که در سراسر جهان معروف میباشند فکر کنید لابد تاکنون اسم این حمامها که بادن بادن (Baden- Baden) ، فرنچ لیک (French Lick) ، ویشی (Vichy) ، نوهایم (Neuheim) ، وایت سولفور (White Sulphur) ، ویس بادن (Wisbaden) و سارتوگا (Sartoga) میباشد به گوش شما خورده و اگر به کشورهای خارج مسافرت کردهاید شاید در این حمامهای مشهور آبتنی کردهاید.
اما این نواحی تنها جاهایی نیستند که انسانها به آنجا میشتابند و سلامت و تندرستی از دست رفته خود را بازمیجویند بلکه حیوانات هم قرنها است وقتی بیمار شدند ردپای خود را به سوی این آبهای معدنی بهجا میگذارند و به کنار دریا ، تپهها و کوهها و جنگلهایی که این آبها در آنجا جاری است میشتابند و خود را در آن شستشو میدهند.
این آبهای معدنی در هر جا باشند ما میدانیم که انسان با نزدیک شدن به آن قوای سلامتی خود را که از مادر طبیعت گرفته و از دست داده است دوباره پس میگیرد زیرا هر مخلوق و موجود زنده ای قوایی را که احتیاج دارد از خورشید ، زمین ، هوا و آب بدست میآورد.
در میان اینهمه جاهایی که مظهر سلامت و تندرستی است دو تای آن برای من عزیز و گرامی است یکی سوئیس است و آن جایی است که وقتی من جوان و بیمار بودم در آنجا با انتقال آب سبزی های زنده کننده خون نباتات سبز ، همانطور که معروف شده سلامت از دست رفته خود را دوباره باز یافتم.
جای دیگری که من انتخاب کردهام و عزیز و گرامی میدارم شهر کوچک وریس هوفن (Woeris Hofen) است که دستورات و راهنمایی های پرکنایت (Pere Kneipp) در استحمام با آبهای تند و سریعی که از کوهها به شکل آبشار در آنجا فرو میریزد فوقالعاده برای من خوب و مفید واقع شد ، مشکل است برای شما شرح دهم و توصیف نمایم که در وریس هوفن به من و بسیاری دیگر چه میگذرد و چه خوشی و لذت مطبوعی را احساس میکنیم.
اما شما میتوانید جای آرامی را در نظر بیاورید که بواسطه کیفیت خاص روحی خویش در آرامش طبیعی و عمیقی فرو رفته است . شهر کوچکی را در نظر مجسم کنید که محصور در جنگل بزرگی شده است و جویبارهای کوچکی که آب خنک آن از کوهسارها سرازیر شده است راه خود را به سوی این شهر کوچک باز میکنند.
در این جویبارهاست که آنقدر اعصاب فرسوده و بدنهای پرالتهاب ، نشاط و طراوت مییابند و تسکین پیدا میکنند.
من معتقدم که هیچکس در آمریکا معالجه با آب را مثل دکتر سیمون باروخ (Simon Baruch) پدر برادران معروف باروخ تعمیم و رواج نداده است.در سال1893 سیمون باروخ اولین مقاله اصلی خود را درباره این موضوع چاپ کرده و انتشار داد که عنوان مقاله « موارد استعمال آب در طب جدید » (Theese Of Us Water in Modern Medicine) بود و در سال 1920مقاله کوچک دیگری در اینباره بهنام ملخص معالجه با آب: (An Epitome Of Hydrotherapy) انتشار داد.
از مطالعه این مقاله به وضوح نتیجه گرفته میشود که آب یک عنصر قوی و مهمی در حیات و زندگانی ماست و در این مورد سیمون باروخ لیستی از خواص آب تهیه کرده است.
بعقیده سیمون باروخ ، آب دارای خواص زیر است: 1.مقوی است.
2.مسکن درد است.
3.نیروبخش است.
4.مدر است.
5.معرق است.
6.مهوع است.
7.مسهل است.
8.برای نگهداری متابولیسم مفید است.
9.ضد عفونی است.
10.قاطع تب است.
11.خواب آور است.
12.خاصیت بیحس کردن موضعی دارد.
من خوشنودم که میتوانم اعلام کنم اولین سنگ بنای آسایشگاه های سیمون باروخ با حضور دو نفر از پسرانش بنام بارنه «Barney » و هرمان «Herman» طی تشریفات مخصوص در ناحیه شرقی سفلای نیویورک کار گذاشته شد.
بارنه پسر اول سیمون باروخ در بین رجال قدیمی دولت آمریکا سرشناش میباشد و هرمان دومین پسر سیمون باروخ مدتها سفیر کبیر آمریکا در کشور هلند بوده است.همچنین طبیعتاً من کاملاً خرسندم از اینکه پدر این دو نفر مقامی چون مبدع و مبتکر مهم معالجه با آب بدست آورده و رسماً از طرف مقامات عالیه پزشکی مقام او شناخته و تصدیق گردیده است زیرا سیمون باروخ در معالجه با آب ، عقل طبیعی قدیمیها را با فضل پزشکی علمی جدید جمعآوری و توأم ساخته است.این دو پسران معروف ، چون پدرشان ثابت کردند که میتوان در دوره دوم عمر از زندگانی حظ و لذت و در این دوره کارهای تولیدی و مثبتی مثل دوره اول عمر انجام داد و به ظهور رسانید.
از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی
شبکه ملی مدارس ایران رشد