آیات بیانیهی برنامهی زنان، حاکی از یکنوع لا اقتضائی بود. و کاشف از هیچ نوع شایستگی در خانمها نبود، و هیچگونه برتری و مزیتی با آنها نمی داد، با این حال ممکن بود: این توهم پیش آید که همهی وابستگان رسول خداصلیاللهعلیهوآلهوسلم، این گونه هستند، برای رفع این توهم، هیچ راهی بهتر از آن نبود که در بین این آیات، یک جمله استطرادی، و باصطلاح «در بین پرانتز» آورده شود تا جای توهمی باقی نماند، و این فصاحت قرآن است که دفعتاً، خطاب به عدهی خاص را، تعویض نموده، و با توجیه خطاب به عدهی دیگر، در کمال تاکید و نهایت اتقان میگوید: نه، این طور نیست که همهی فامیل از یک ریشه باشند و تار و پود روحشان از یک نسج، نه، اینطور نیست، بلکه اهل البیت مستثنی است «انما یریدالله» اینان را خدا پاک نهاد، دور از اوهام و عصیان زدگیها خواسته …
با این بررسیها نکات مهمی روشن گشت:
1-نظم آیات یعنی ارتباط میان آیات مربوطه به بانوان، و آیهی ناظرة به اهل البیت.
2-انگیزهی وقوع آیهی «انما یریدالله» در اخرین آیات بیانیه، و مخفی نماند که آیهی «و اذکرون مایتنی فی بیوتکن» بمنزلهی تبصره است، نسبت به مواد آیات قبل.
3-دلالت آیهی «انما یریدا لله» بر نهایت توجه، و عنایت الهی بر پاکی و توسعهی روحی و رفع قذارات عده ای خاص از بستگان رسول خدا به عنوان اهلالبیت.
از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی
شبکه ملی مدارس ایران رشد