روان شناسی زیست شناختی :این حوزه ، قلمرو تخصصی افرادی است که دیدگاه زیست شناختی دارند .روان شناسان زیست شناس که روان شناسان فیزیولوژی نگر نیز نامیده می شوند ، سعی دارند رابطه بین فرایندهای زیست شناختی را با رفتار کشف کنند .
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
روان شناسی آزمایشی :این حوزه قلمرو فعالیت روان شناسان رفتارگر و شناخت گراست . اینان با استفاده از روش آزمایشی ، نحوه واکنش به محرک های حسی ، ادراک جهان ، یادگیری و به خاطر سپردن ، استدلال ، و پاسخدهی هیجانی را در میان آدمیان ( و جانداران دیگر ) بررسی می کنند .
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
روان شناسی رشد : روان شناسان رشد با رشد آدمی و عواملی که رفتار را از بدو تولد تا پایان زندگی شکل می دهند ، سر و کار دارند . این روان شناسان ممکن است به بررسی توانایی معینی مانند نحو ه رشد زبان در کودک در حال رشد یا دوره معینی از زندگی - مانند کودکی ، نوجوانی ،جوانی و... - بپردازند .
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
روان شناسی اجتماعی :روان شناسان اجتماعی به مطالعه تاثیری که تعامل های آدمی با دیگران ، در نگرش ها و رفتار او دارد ، علاقه مندند . این روان شناسان رفتار گروه ها را نیز بررسی می کنند .
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
روان شناسی شخصیت :روان شناسان شخصیت با مطالعه تفاوت های فردی در بین آدمیان سر و کار دارند ، و به بررسی شیوه های طبقه بندی افراد برای مقاصد عملی و نیز شناخت صفات یگانه آنان علاقه مندند.
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
روان شناسی بالینی :روان شناسان بالینی سرو کارشان با کاربرد اصول روان شناختی در امر تشخیص و درمان مشکلات هیجانی و رفتاری از قبیل بیماری روانی ، اعتیاد دارویی ، و تعارض های زناشویی و خانوادگی است .
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
روان شناسی آموزشگاهی و تربیتی :روان شناسان آموزشگاهی در زمینه ارزیابی مشکلات یادگیری و هیجانی به صورت انفرادی با کودکان کار می کنند . روان شناسان تربیتی در زمینه یادگیری و تدریس تخصص دارند . این روان شناسان به جز مدارس معمولا به استخدام دانشکده های علوم تربیتی دانشگا ه ها نیز در می آیند و در زمینه های پژوهش در مسایل تدریس یا کمک به تربیت معلمان فعالیت می کنند .
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
روان شناسی صنعتی و مهندسی :روان شناسان صنعتی که گاهی روان شناسان سازمانی نیز نامیده می شوند ، معمولا در شرکت ها کار می کنند . سرو کارشان با مسایلی از قبیل گزینش افراد مناسب برای مشاغل و تدوین برنامه های آموزش شغلی است . روان شناسان مهندسی که گاه مهندسان عوامل انسانی نیز نامیده می شوند ، در زمینه بهسازی رابطه بین آدمها و ماشی ها فعالیت دارند و کمک می کنند ماشینها به گونه ایی ساخته شوند که اشتباهات آدمی به حداقل برسد .
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
روان شناسی قانونی :روان شناسان قانونی در سازمان های حقوقی و قضایی و کانون های اصلاح و تربیت به کارهای گوناگونی اشتغال دارند که از آن جمله می توان به ارائه خدمات مشورتی به ادارات پلیس و ماموران نظارت بر مجرمین به منظور بالا بردن سطح آگاهی آنان در مسایل انسانی خاصی که بر عهده دارند ، کار با زندانیان و خانواده های آنان ، شرکت در تصمیم گیری های مربوط به متهمان از لحاظ آمادگی روانی آنان برای محاکمه ، و تهیه گزارش های روان شناختی که به قضات کمک می کند تا در مورد بزهکارانی که محکوم شناخته می شوند مناسب ترین تصمیم را اتخاذ کنند .
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
روان شناسی هوش مصنوعی :روان شناسان متخصص در دانش رایانه ممکن است در زمینه طراحی و تحلیل آزمایش ها و زمینه یابی هایی کار کنند که در آنها محاسبات پیچیده ای مطرح است که انجام آنها فقط با رایانه امکان پذیر است ؛ یا ممکن است آنان در رشته هوش مصنوعی کار کنند و به طراحی آدم های ماشینی و رایانه هایی که قادرند کارهای فکری از آن گونه که خاص تفکر آدمی است انجام دهند .
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
روان شناسی زنان :روان شناسی زنان به اهمیت گسترش تحقیقات روی زنان و مطالعه زنان تاکید دارد . این رشته بر اهمیت ادغام اطلاعات موجود در باره زنان با دانش و باورهای روان شناختی موجود و استفاده از آن در جامعه و نهادهایش تاکید دارد .
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
روان شناسی میان فرهنگی :روان شناسان میان فرهنگی ، نقش فرهنگ در فهم رفتار ، فکر و هیجان را بررسی می کنند . این گروه از روان شناسان ، ماهیت فرایندهای روان شناختی در فرهنگ های مختلف را با هم مقایسه می کنند و علاقه خاصی به جهانی بودن یا وابسته به فرهنگ بودن پدیده های روان شناختی دارند .
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
روان روان شناسی مثبت نگر :پایان یافتن قرن بیستم و شروع قرنی جدید می تواند انگیزه ای برای تامل و اندیشیدن به آن چه گذشته و آن چه می توانست باشد و باید باشد شود . در سال 2000 دو نفر از روان شناسان متنفذ آمریکا به نام های میهالی سیکزنت میهالی و مارتین سلیگمن سر دبیری ویژه نامه ای از مجله آمریکن سایکولوجیست در باب روان شناسی مثبت نگر را عهده دار شدند . تحلیل آنان از روان شناسی قرن بیستم این بود که روان شناسی قرن بیستم خیلی منفی نگر بوده و بیشتر روی مشکلات مهم تاکید می کرده است تا روی کارهایی که می توانند با شایستگی انجام دهند . آنان در این ویژه نامه گفته بودند که روان شناسی معمولا آدم ها را منفعل و قربانی جلوه داده است . آنان تحقیقات خودشان را بر روی زمینه های زیر انجام می دهند :
1 - تجاربی که مردم برای آنها ارزش قائلند مانند امید ، خوشبینی و شادی
2 - صفات فردی مانند عشق ، ظرفیت ، کار ، فعالیت ، مهارت های بین فردی
3 - ارزش های مثبت گروهی و شهروندی مانند مسئولیت پذیری ، دلگرمی دادن و شکیبایی
امتیاز: 0.00
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی
شبکه ملی مدارس ایران رشد
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!