اهمیت استفاده از
اینترنت برای مقاصد بازاریابی و تجارت ، با توجه به رشد چشمگیر آن نسبت به سایر رسانه ها اثبات می شود . سالهای رشد رسانه ها ، برای بدست آوردن یکصد میلیون کاربر ، در شکل زیر آورده شده است . بدست آوردن این تعداد کاربر برای
رادیو 38 سال ، برای
تلویزیون 13 سال و برای
تلویزیون کابلی 10 سال بطول انجامیده است . کاهش این رقم به 5 سال در مورد اینترنت ، نشانگر رشد چشمگیر آن نسبت به دیگر رسانه ها و موید لزوم سرمایه گذاری در انجام فعالیت های بازاریابی و تجاری و ارائه خدمات از طریق این رسانه می باشد .
تعداد سال براب جذب 100 میلیون کاربر
|
نام رسانه
|
38
|
رادیو
|
13
|
تلویزیون
|
10
|
تلویزیون کابلی
|
5
|
اینترنت
|
در نمودار زیر رشد هر یک از این رسانه ها آورده شده است :
منبع:
کمیته