منو
 صفحه های تصادفی
انصار
بهداشت در سفر
بشیر بن عمرو و شهادت در کربلا
کاربر:مهدیار نوید
سخنان امام علی علیه السلام با مردم بصره پس از جنگ جمل
مدار شمارنده دودویی تعداد پالس توسط LED
انرژی(المپیاد)
علم تندرستی
طبقه بندی سنگهای آهکی توسط فولک
ترمیستور نیم رسانا
 کاربر Online
327 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline سبحانی 3 ستاره ها ارسال ها: 327   در :  شنبه 06 اسفند 1384 [19:36 ]
  فایده ورزش کردن چیست؟
 

فایده ورزش کردن چیست؟


1)جلوگیری از تحلیل ماهیچه‌ای: بزرگسالانی که مداومت در ورزش کردن ندارند ، با گذشت هر 10سال دچار 2تا 3کیلوگرم تحلیل ماهیچه می شوند. هرچند که ورزشهای استقامتی باعث افزایش توانایی و ترمیم عروق قلبی می شوند، لیکن جلوی تحلیل بافتهای ماهیچه ای را نمی گیرند. تنها ورزش مداوم در میانسالی می تواند حجم ماهیچه ای را در بدن حفظ کند.

2)جلوگیری از کاهش سوخت و ساز بدن : آزمایشات حاکی از آن است که با گذشت هر 10سال انسان دچار 2 تا 5درصد کاهش در سوخت و ساز بدن می شود که با ورزش مداوم این جریان حتی در زمان استراحت نیز افزایش خواهد یافت.

3)کاهش وزن: حتی اگر روزی 15کالری بیش از کالری مورد نیاز بدن مصرف شود ، پس از گذشت 3ماه ورزش مداوم حدود 2کیلوگرم از چربی بدن کاهش خواهد یافت.


4)افزایش تراکم مواد کانی استخوان ها : همان طور که ورزش مداوم و افزایش استقامت در بافت عروق و ماهیچه ها تاثیر مثبتی دارد ، در بافت استخوانی نیز بسیار موثر است به طوری که مثلا پس از 4ماه ورزش مستمر ، تراکم مواد کانی در استخوان فوقانی ران به وجود می آید و میتواند جلوی پوکی استخوان را بگیرد.

5)بهبود سوخت و ساز گلوکزی در بدن : مطالعات نشان داده است پس از 4ماه ورزش مداوم 23درصد افزایش گلوکز به وجود می آید و کسانی که دچار کاهش قند خون هستند، بایستی به این موضوع توجه کافی داشته باشند.

6)افزایش سرعت هضم : مطالعات نشان داده است که سرعت هضم پس از 3ماه ورزش مداوم 56درصد افزایش می یابد که خود عامل بازدارنده ای در مقابل سرطان معده و روده در اثر تاخیر و یا کندی هضم است.

7)کاهش فشار خون در حالت آرامش : این روند باعث ایجاد تعادل در مینیمم و ماکسیمم فشار خون می شود.

8)کاهش دردهای ستون فقرات و ماهیچه های کمری : پس از انجام 10هفته ورزش مداوم و مشخص ، شاهد کاهش قابل ملاحظه دردهای ناشی از ناحیه پشت خواهیم بود.

9)کاهش درد مفاصل : طبق نتایجی که دانشگاه های مربوط به تغذیه و رژیم غذایی اعلام کرده اند ، ورزش مداوم درد ناشی از ورم مفاصل را نیز رفع می کند.

  امتیاز: 0.00