*برای شناخت دانش آموزان باید از پرسش نامه هنگام ثبت نام و یا در مناسبت های دیگر اطلاعات اولیه را به دست آورد .
*معاون باید با دانش آموزان مشاوره عمومی داشته باشد و صحبت کردن با دانش آموزان گوشه گیر در راستای کار خود قرار دهند .
در جلسات و شورای معلمان در مورد دانش آموزانی که از نظر جسمی و عاطفی ، درسی ، خانوادگی و ... مشکلاتی دارند و به کمک بیشتری احتیاج دارند گفت گو کنند و همچنین در مورد دانش آموزانی که برجسته هستند می توانند در جلسات فعالیت کنند .
*در مدرسه هایی که تنها یک معاون فعالیت می کند حتما" برای گروها و یا پایه های خاصی از دانش آموزان معاون مشخصی در نظر گرفته شود .
معاونان می توانند تمام اطلاعات دانش آموزان را در دفتری ثبت کنند و همچنین آنها می توانند در این دفتر موفقیت ها و کاستی های رفتاری و درسی دانش آموزان را نیز درج کنند . اگر در این دفتر تنها ویژگی منفی نوشته شود به سرعت کارایی خود را از دست خواهد داد و می توانند معلمان هم این چنین دفتری داشته باشند تا بتوانند اطلاعات آموزش و پرورش را در مورد هر یک بچه ها دارند برای آگاهی معاونان در آن درج کنند .
دانش آموزانی که مشکل و یا بیماری خاص فیزیولوژیک و یا مشکل جسمی دارند باید شناسایی کرد و این گونه دانش آموزان را همواره مد نظر داشت .
مشاهده ، یکی از عوامل مهم در شناخت دانش آموزان است ، مشاهده های دقیق رفتار دانش آموزان در کلاس ، حیاط مدرسه ، هنگام ورزش و ... می تواند در شناخت کامل آنها به معاونان کمک کند .
یکی دیگر از راه های شناخت دانش آموزان ، نظر خواهی از کارکنان مدرسه و یا معلمان، طی سال تحصیلی ، در مورد هر دانش آموز است .
برگذاری یک سری از مسابقات در سطح مدرسه با عنوان « من کیستم » تا دانش آموزان خودشان را با انشاء با همین عنوان معرفی کنند .
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!