منو
 صفحه های تصادفی
تیره اریتروگزیلاسه
دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی
نقد کوتاه بر پلورالیسم دینی
مصر در عهد فراعنه
عملیات کربلای 5
الیا کازان
هویج
لغزش اندیشه از نظر قرآن
صمغ ها
رکورد در سطح برنامه کاربر
 کاربر Online
480 کاربر online
 : تاریخ
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  جمعه 02 دی 1384 [08:37 ]
  می گویند علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.....ما همیشه نوش دارو بعد از مرگ سهرابیم!!
 

می گویند علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.....ما همیشه نوش دارو بعد از مرگ سهرابیم!!
این جا را بخوانید و .... من که از عصبانیت سرخ شدم...

http://www.chn.ir/News/?section=2&id=27675

http://www.chn.ir/News/?section=2&id=27755

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline محمد رضا قدوسی 3 ستاره ها ارسال ها: 916   در :  سه شنبه 29 آذر 1384 [04:05 ]
  >می گویند علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.....ما همیشه نوش دارو بعد از مرگ سهرابیم!!
 

با سلام

واقعا ما چندتا ميراث جهاني داريم ؟؟؟
واقعا 500 نگهبان خيلي سخت است ؟؟؟؟

بايد فرهنگ تغيير كند تا
مردم و مسؤولين باور كنند كه

ميراث يك ملت ، چيزي نيست كه
بتوان براحتي چيزي ديگر بجايش گذاشت .

به اميد آن روز
و به اميد امروز من و شما ، redface
تا هركدام به اندازه خود كاري بكنيم .wink

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline محمد رضا قدوسی 3 ستاره ها ارسال ها: 916   در :  جمعه 02 دی 1384 [08:44 ]
  >می گویند علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.....ما همیشه نوش دارو بعد از مرگ سهرابیم!!
 

با سلام

همان عذرخواهي !!! redface

و اين دفعه جالب است كه
خودم جوابي هم نوشتم و
فرمايشاتي ارائه فرموده بودم كه

در أثر زلزله هاي فني .......... sad از دست رفت .

البته شايد بهتر هم شد كه......... frown


  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  یکشنبه 04 دی 1384 [19:04 ]
  > می گویند علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.....ما همیشه نوش دارو بعد از مرگ سهرابیم!!
 

ای کاش این بار نوش دارو ننوشیم...

"ابیانه و ماسوله برای شرکت در دور آتی مسابقه ملینا مرکوری از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مورد توجه قرار گرفته اند.دارا بودن وجوه ارزشمند تاریخی و نیز اجرا شدن ضوابط حفاظتی و گردشگری بیش از دیگر شهرها" ۱۳۸۴/۹/۱۵
http://www.chn.ir/news/?section=2&id=27411

"ماسوله به دلیل موقعیت ژئوفیزیکی چند سال اخیر لغزش‌هایی تدریجی داشته و برای بررسی وضعیت کنونی نیاز فوری به آغاز طرح مطالعاتی است" ۱۳۸۴/۱۰/۳
http://www.chn.ir/news/?Section=2&id=27935

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  چهارشنبه 07 دی 1384 [02:50 ]
  > می گویند علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.....ما همیشه نوش دارو بعد از مرگ سهرابیم!!
 

حفاران "غیر مجاز" ... همیشه یک گام جلوتر !
شاید بهتر باشد با آنها وارد مذاکراتی شویم و از آنها کمک بگیریم، نظر بخواهیم...wink

"حضور هیات باستان شناسی در محوطه باستانی سنگ تراشان خرم آباد به منظور نجات آثار ""موجود"" در آن است."

" استان لرستان جزء یکی از مهمترن استان های کشور است که در آن تمرکز محوطه ها و گورستان های هزاره اول پیش از میلاد به خوبی دیده می شود. محوطه های باستانی این استان بارها توسط باستان شناسان ایرانی و خارجی کاوش شده است و اطلاعات بدست آمده از این محوطه جزو بکرترین اطلاعات باستان شناسی است."

"حدود 30 تا 40 درصد این گورستان توسط حفاران غیر مجاز تخریب شده است و از طریق باقی مانده اشیاء بدست آمده از این محوطه باستانی می توان حدس زد که آثار مفرغی ظریفی در این محوطه باستانی وجود دارد."

"بررسی و شناسایی محوطه باستانی سنگ تراشان و جمع آوری اطلاعات اولیه نشان می دهد که در این منطقه، گورستانی از دوره سوم عصر آهن ( 850 تا 550 پیش از میلاد ) قرار گرفته است."

"با کندن زمین در عمق 20 سانتی متری می توان به گور رسید و آثار را از آن خارج کرد. به همین علت حفاران غیر مجاز برای مدت طولانی در این محوطه اقامت داشته اند."

http://www.chn.ir/News/?section=2&id=27934


  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  شنبه 10 دی 1384 [10:34 ]
  > می گویند علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.....ما همیشه نوش دارو بعد از مرگ سهرابیم!!
 

الف) یونسکو در نوامبر 1972 با توجه به این که میراث فرهنگی و میراث طبیعی نه تنها بر اثر عوامل عادی تخریب بلکه به علت تحول زندگی اجتماعی و اقتصادی نیز بیش از پیش در معرض تهدید قرار می گیرد ، " کنوانسیون جهانی میراث فرهنگی و طبیعی " را که در رویداد های یونسکو به عنوان یکی از وقایع مهم ثبت شده است ، تصویب کرد.

تصویب این کنوانسیون به این امور نیز توجه کرد که ،

1- ویرانی یا انهدام هر قسمت از میراث فرهنگی و طبیعی موجب فقر شدید میراث همه ملل جهان می شود.

2- حمایت از میراث فرهنگی و طبیعی، در سطح ملی اغلب به دلیل کثرت وسایل مورد نیاز و کمبود منابع اقتصادی، عملی و فنی کشور که اموال مورد حمایت در قلمرو آن واقع است کافی نیست.

3- جامعه بین المللی با استفاده از کمک های جمعی در امر حمایت از میراث فرهنگی و طبیعی دارای ارزش استثنایی، شرکت می جوید. این کمک ها جای اقدامات دولت مربوط را نمی گیرد اما کمک موثری برای آن به شمار می رود.

4- دولت های عضو کنوانسیون متعهد می شوند که از کلیه وسایل ممکن به ویژه برنامه های آموزشی و اطلاعاتی در جهت تقویت احترام و پیوند ملت های خود نسبت به میراث فرهنگی و طبیعی مذکور ، استفاده کنند.

5- دولت ها متعهد می شوند که به طور وسیع عامه مردم را از خطراتی که این میراث را تهدید می کند و نیز فعالیت هایی که در قالب کنوانسیون حاضر انجام می شود، آگاه سازند.

6- دولت ها متعهد می شوند که هیچ گونه اقدام مستقیم یا غیر مستقیم را که موجب صدمه زدن به میراث فرهنگی و طبیعی جهانی می شود ، در سرزمین های طرفهای دیگر معاهده انجام ندهند. این ماده می تواند در شرایط جنگی مورد مصداق پیدا کند.

و ...

ب) دیروز سالروز تصویب قانون الحاق ایران به کنوانسیونی است ،

1- در سال "1353" قانون الحاق به این کنوانسینون در ایران به تصویب رسید.

2- "دو سال پیش" تشکیل سازمان میراث فرهنگی وگردشگری که در راستای اجرای "کنوانسیون" حمایت از "میراث فرهنگی و طبیعی جهان" بود ، تصویب شد.

3- اکنون به رغم گذشت حدود 30 سال از الحاق ایران به این کنوانسیون و گذشت دو سال از تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هنوز کارشناسان و مسئولان این سازمان و سازمان حفاظت از محیط زیست برای تدوین دستور العمل های پاسخگو به نیاز حفاظت از میراث طبیعی در پیچ و خم تشکیل جلسات مانده اند.

4- تنها چارچوب های کلی برای تعیین مرزهای میان میراث طبیعی و محیط زیست وجود دارد.

......................................................چرا ؟..................................................................




  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  شنبه 10 دی 1384 [10:34 ]
  > می گویند علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.....ما همیشه نوش دارو بعد از مرگ سهرابیم!!
 

مطالب سالروز الحاق ایران به کنوانسیون جهانی میراث فرهنگی و طبیعی بر گرفته از این آدرس بود :
http://www.chn.ir/news/?section=2&id=28093

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  دوشنبه 12 دی 1384 [13:53 ]
  > می گویند علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.....ما همیشه نوش دارو بعد از مرگ سهرابیم!!
 


بدون شرح....!

"وزارت نیرو که بارها به دلیل اجرای پروژه های ضروری عمرانی با چالش هایی در حوزه میراث فرهنگی مواجه شده بود ، در تعامل با میراث فرهنگی و در هماهنگی با این سازمان، از این پس طرح های خود را محوطه های تاریخی با توجه به حفظ میراث فرهنگی به اجرا در می آورد."

"به رغم آن که طبق مصوبه هیات وزیران تمامی سازمان ها و وزارتخانه ها موظف شدند پیش از انجام هرگونه عملیات عمرانی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور هماهنگ عمل کرده و از این سازمان استعلام کنند اما طی چند سال گذشته به دلیل نا هماهنگی دستگاه های مختلف با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بسیاری از اقدامات عمرانی تخریب و از بین رفتن برخی از محوطه های باستانی را به دنبال آورده بود ."

http://www.chn.ir/News/?section=2&id=28160


  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  چهارشنبه 21 دی 1384 [09:54 ]
  > می گویند علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.....ما همیشه نوش دارو بعد از مرگ سهرابیم!!
 

confused واقعا بدون شرح confused

علی باباجان وزیر اقتصاد ترکیه گفت که
ما برای رسیدن به درآمد 20 میلیارد دلاری حاصل از گردشگری در سال جاری میلادی ،
برنامه‌های گسترده‌ای را اندیشیده‌ایم.
از مهم‌ترین آن‌ها باید به تبلیغات گسترده در کشورهای همسایه‌ برای جذب گردشگر اشاره کنم.
ما فرصت‌های بسیار خوبی برای این کار داریم که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تعطیلات

در اعیاد قربان و بعد از آن عید نوروز اشاره کرد.

قصد داریم برای این روزها برنامه‌های خوبی را تدارک ببینیم که
از جمله آن می‌توانم به انجام تورهای ارزان‌قیمت اشاره کرد.
همچنین برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای جذب گردشگر از همسایه‌های اروپایی خود اندیشیده‌ایم.

http://www.chn.ir/news/?section=3&id=1416


  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  چهارشنبه 12 بهمن 1384 [09:40 ]
  > می گویند علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.....ما همیشه نوش دارو بعد از مرگ سهرابیم!!
 

confusedهم بدون شرح هم با کلی شرحconfused
redface سیفون دستشویی موزه ملی ایران میزبان 8 مهر مسروقه از این موزه مربوط به هزاره دوم پیش از میلاد redface

"سارق پس از سرقت اشیا از دو ویترین آنها را به شکلی بازسازی می کند که مفقود شدن این مهر ها چندان مشهود نباشد.
پلیس تهران پس از گزارش مسولان موزه ملی مبنی بر سرقت 8 شی تاریخی اقدام به
مسدود کردن تمامی راه های خروج اشیا از داخل ایران و نظارت بر تمامی مکان هایی که احتمال خرید و فروش اشیا در آنجا وجود داشت می کنند."
بعد

"بر اساس تحقیقات کارشناسان پلیس تهران امکان هرگونه سرقت این اشیا توسط افرادی در خارج از موزه منتفی دانسته شد و بازجویی از کارکنان و افرادی که به گونه ای با موزه ملی ایران باستان در ارتباط بودند آغاز شد."
بعد

"طی بازجویی های صورت گرفته مشخص شد که احمد 25 ساله که مدت 6 سال به عنوان نظافتچی در موزه ایران باستان فعالیت می کرد یک ماه پیش 8 مهر تاریخی را سرقت و در داخل موزه نگهداری کرده بود."
بعد

"سارق هم چنین به دلیل تمهیدات پلیس در زمینه نظارت بر هرگونه ورود و خروج و خرید و فروش اشیا در خارج از موزه نتوانست در این مدت اشیا را از موزه خارج کند، به همین دلیل مهرها را در سیفون دستشویی موزه نگهداری می کرد."
بعد

"حسین خوینی ، معاون رییس پلیس تهران مجهز نبودن موزه ملی ایران باستان را به وسایل و تکنولوژی های نوین حفاظت از جمله دلایل بروز سرقت آثار تاریخی از این موزه دانست."

http://www.chn.ir/News/?section=2&id=28973
http://www.chnphoto.ir/gallery.php?gallery_uid=306&lang=fa


  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  جمعه 14 بهمن 1384 [08:17 ]
  > می گویند علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.....ما همیشه نوش دارو بعد از مرگ سهرابیم!!
 

mrgreenshadidan bedoone sharh!
vaghean az keshvari ke dar oon asare bastani be rahati daghoon mishan va mardom asare bastani ro eine noghl va nabat var midaran va mizaran too sifon va jahaye dige,entezare pishrafti balatar az in darin??

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline آآوا رسا 3 ستاره ها ارسال ها: 143   در :  دوشنبه 01 اسفند 1384 [03:13 ]
  هلند ... ایران ....قديمي‌ترين آسباد‌هاي جهان در حال نابودي
 

redface بدون شرحredface

هلند ... ایران ....قديمي‌ترين آسباد‌هاي جهان در حال نابودي!!

روستاي چهارفرسخ در انتهايي‌ترين نقطه كوير قرار دارد و جز يك جاده دسترسي از شهر نهبندان هيچ راه ارتباطي ديگري ندارد.

آسيابهاي بادي كه در ميان بوميان این منطقه«آسباد» خوانده مي‌شوند ، جزو قديمي‌ترين آسيابهاي بادي جهان هستند و به گفته معاون گردشگري اداره ميراث اين استان در حال نابودی.

بارها مسئولان سازمان ميراث فرهنگي به روستا آمده و اين آسبادها را ثبت كرده‌اند، اما مشاهده قسمتهاي باقي‌مانده از اين آسبادها نشان مي‌دهد كه هيچ اقدامي براي مراقبت و احياي اين آسبادها كه روزگاري در فرهنگ، داستانها و زندگي مردم كويرنشين نقش اساسي داشتند، صورت نمي‌گيرد.

آسيابهای بادي ، آسيابهایي هستند كه با نيروي باد مي‌چرخند. دو ديوار موازي به ارتفاع 10 متر كه به فاصله 4 متري هم قرار دارند، ساختمان عمومي اين آسبادها را تشكيل مي‌دهند. در قسمت شمالي اين محفظه پره‌هايي بزرگي وجود دارد كه با كمك نيروي باد مي‌چرخند. چرخش پره‌ها اهرم بزرگ و سنگ زيرين را به حركت درآورده و عمليات آسياب كردن شروع مي‌شود.

در اين منطقه از كوير كه تحت‌تاثير بادهاي 120 روزه سيستان قرار دارد، در اكثر ايام سال باد مي‌وزد. به همين دليل آسبادهاي اين روستا صنعت بومي اين منطقه است و مي‌تواند پررونق باشد.

در حال حاضر به جز چند آسباد در شهر زابل و واهه‌هاي اطراف آن، بقيه آسبادها در حال تخريب كامل بوده و تنها نمونه كوچكي از ساختمان كامل اين آسبادها به صورت ماكت در موزه موقت اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري زاهدان به نمايش گذاشته شده است.

همه اينها در حالي است كه آسيابهاي بادي در جنوب هلند يكي از مهمترين جاذبه‌هاي گردشگري اين كشورند و هر سال گردشگران زيادي از آنها بازديد مي‌كنند و اهالي چهارفرسخ خراسان جنوبي هم معتقدند آسبادهاي قديمي آنها اگر مرمت و احيا شود، مي‌تواند محل در‌آمد اهالي روستا شود و زندگي به روستا بياورد.
[http://www.somesite.com|http://www.chn.ir/News/?section=1

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline آآوا رسا 3 ستاره ها ارسال ها: 143   در :  دوشنبه 15 اسفند 1384 [08:20 ]
  سال 2006 ، سال تمدن آريايي نه در ایران که در تاجیکستان!!
 

امروز دو ماه و شش روز است از سال تمدن آریایی در تاجیکستان می گذرد...!


پس از اينكه سازمان ملل متحد سال 2006 را به نام سال \"آريايي ها در تاجيكستان\" به رسميت شناخت، ايران براي اعلام اعتراض هايش به اين كشور به تكاپو افتاد.

«علي اصغر شعر دوست»، نماينده سابق مردم تبريز در مجلس و عضو انجمن پيوند تاجيكستان، گفت:« سه سال پيش زماني كه در تاجيكستان بودم متوجه تلاش هاي اين كشور براي نام گذاري سالي به نام سال آريايي ها بودم

او از پيش دستي تمام كشورها حوزه تمدني ايران براي شناساندن اين تمدن به جهان، تاسف مي خورد. «اگر چه اين سال و همايش آن فرصت مغتنمي براي شناساندن فرهنگ ايراني و آريايي به دنياست، اما ايران براي برگزاري اين مراسم ارجحيت دارد.اگر اين مراسم در كشور ما برگزار مي شد هم فرهنگ آريايي و هم فرهنگ اسلامي به دنيا معرفي مي شد.»

او مخالف هر گونه اعتراض رسمي به اين كشور است زيرا در هر حال اين امر بازدارنده حركت هاي اين چنيني مي شود.«كشورهاي حوزه تمدني ايران بايد با هم پيوند قوي داشته باشند.»

تاجيكستان چند سالي است رهبري حركت هايي اين چنيني را به عهده گرفته است. 11 سال پيش انجمن پيوند را به رياست رئيس جمهور اين كشور تاسيس كرد كه در آن تمام كشورهاي فارسي زبان حضور دارند. از ايران، حداد عادل، اسلامي ندوشن و شعر دوست، عضو آن هستند

«ما بايد طلايه دار تمام حركت هايي باشيم كه هدف آن شناساندن فرهنگ ايراني است.»
محمد ميرشكرايي، رييس پژوهشكده مردم شناسي از اقدام تاجيكستان اطلاع نداشت. هنوز نمي توان گفت كه چگونه مي توان اعتراض خود را به اين كشور اعلام كرد اما توقع كشور ايران است كه همانطور كه ما در پرونده ثبت نوروز از تمام كشوهاي خواستيم با ما همكاري كنند كشورهاي ديگر هم حداقل با هماهنگي هر اقدامي را انجام دهند.

سيد محمد علي ابطحي، عضو مجمع گفتگوي تمدن ها، رييس موسسه گفتگوي اديان و معاون اسبق حقوقي و پارلماني رييس جمهور، با شنيدن اين خبر اظهار تاسف كرد:
شناساندن فرهنگ آريايي با محوريت ايران معنا داراست. ايران بايد اين محوريت را در مجامع بين المللي هم نشان دهد. اين فرصت ها گذراست. اگر استفاده بهينه اي از اين فرصت ها نشود نمي توان كشور ديگري را محكوم كرد. سوابق تاريخي كشور ما نشان مي دهد كه ايران محور تمدن ايراني است.

http://www.somesite.com

بله ......... نابرده رنج گنج میسر نمی شود مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline آآوا رسا 3 ستاره ها ارسال ها: 143   در :  دوشنبه 15 اسفند 1384 [09:48 ]
  میراث معنوی اتیوپی یک گام جلوتراز میراث معنوی ایران...!
 

rolleyesrolleyes
بخش ميراث معنوي يونسكو نخستين شماره خبرنامه ميراث معنوي را آخر فوريه 2006 به صورت الكترونيكي منتشر كرد.

در اين شماره گزارشي از نحوه برگزاري جلسه هاي مربوط به ساختار كنوانسيون پس از الحاق منتشر شده است.

پس از عضويت روماني، استوني، لوكزامبورگ، نيكاراگوئه و اتيوپي نيز به عنوان چهار عضو بعدي به اين مجموعه اضافه شدند. تركيب كشورهاي عضو به اين شرح است: 8 كشور از آسيا، 6 كشور از اروپا، 6 كشور عربي، 6 كشور آفريقايي و 4 كشور از امريكاي لاتين.

هفته آينده نيز نشست كارشناسان حوزه ميراث معنوي در توكيو برگزار مي شود. موضوع اين نشست مشكلات اجتماعي در حفاظت از ميراث معنوي است.

يونسكو در نظر دارد سال جاري نشست تخصصي ديگري با موضوع ميراث معنوي و ارتباط آن با توسعه و گردشگري نيز برگزار كند.

از ديگر اخبار مندرج در اين خبرنامه جايزه ويژه امارات متحده عربي براي ميراث معنوي است. اين كشور تعهد كرده تا جوايزي را براي 2 آثر ثبت شده در فهرست شاهكارهاي شفاهي در 2005 اهداء كند. اين جوايز در مراسمي تشريفاتي در 18 آوريل (29 فروردين) سال آينده به آثار فوق تعلق مي گيرد.

يکي از موضوعات قابل توجه ديگر در اين خبرنامه معرفي پروژه جمع آوري موسيقي فولكلور در اتيوپي است كه در فاصله زماني چهار ساله از سال 2005 تا 2009 با اعتباري 345 هزار دلاري با مشاركت نروژ انجام مي شود. نروژ در دو سال گذشته همكاري قابل توجهي با يونسكو در زمينه ميراث معنوي داشته است.

[http://www.somesite.com

تا كنون كميته ميراث معنوي تشكيل نشده اما پژوهشكده مردم شناسي تصميم گرفته كميته اي داخلي و درون سازماني تشكيل دهد.

محمد ميرشكرايي رئيس پژوهشكده مردم شناسي و مسئول تشكيل اين كميته گفت:« هنوز مجوز كميته ملي اخذ نشده و وظيفه هاي اصلي اين كميته نيز تدوين نشده است اما به محض تشكيل ، وظايف آن هم مشخص مي شود.»

اين كميته شامل 7 نفر از اعضاي پژوهشكده مردم شناسي خواهد بود.

در صورت تشكيل كميته ملي ميراث معنوي پروژه هاي اين ميراث ناملموس براي ارسال به يونسكو زير نظر اين كميته تدوين مي شود و همه ارگان ها براي رجاع پرونده به يونسكو موظف خواهند بود با اين كميته هماهنگ باشند

h[http://www.somesite.com|ttp://www.chn.ir/news/?Section=2

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline محمد رضا قدوسی 3 ستاره ها ارسال ها: 916   در :  سه شنبه 16 اسفند 1384 [11:11 ]
  چه ميراثي ؟؟؟
 

مگر ما ميراثي هم داريم كه به درد جهانيان بخورد ؟؟؟

يا اينكه
آيا هيچ روحيه اي از مداراي قرن هاي گذشته در ما مانده است ؟؟

الان تنها كاري كه خوب بلديم ،
اين است كه
تا مي توانيم همديگر را بكوبيم و به ارزش ها و اعتقادات همديگر توهين كنيم و خوار بشماريم ؟؟

واقعا اگر همه ميراث ما را نابود نكنند و تصاحب ننمايند ،
كوتاهي كرده اند !!!! redfacesadfrowncry

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline آآوا رسا 3 ستاره ها ارسال ها: 143   در :  شنبه 27 اسفند 1384 [05:29 ]
  سازمان جهانی فرش دستباف ....غیبت ایران!!!!!!!
 

هند،پاکستان و چین برای در دست گرفتن بازار جهانی فرش دستباف متحد شدند و سازمانی را ایجاد کرده اند .

در نمایشگاه فرش دموتکس آلمان سه کشور هند، چین و پاکستان به طور رسمی اعلام کردند که سازمانی با عنوان world handmate carpet organization (سازمان جهانی فرش دستباف) تشکیل شده است. با توجه به اینکه وضعیت صادرات فرش دستباف در جهان در سال های اخیر افت داشته، این سازمان با هدف حفظ بازار جهانی و تعامل کشور های صادر کننده و خریدار تشکیل شده است.

جالب این که سه کشور مذکور از ایران برای حضور در این سازمان دعوت نکرده اند.text

در حالیکه ایران، یکی از بزرگترین صادر کنندگان فرش در جهان به حساب می آید.از سوی دیگر بسیاری از کارشناسان معتقدند که مرکز ملی فرش ایران باید نسبت به تشکیل این سازمان سیاست و راه کاری مناسب را در نظر بگیرد.

به گفته یک کارشناس فرش:« این کشور ها اهداف مشترکی تعریف کرده اند و با توجه به اینکه قیمت فرش های صادراتی آنها بسیار کمتر از ما است، می توانند در بازار جهانی بر صادرات ایران تاثیر زیادی داشته باشند. مرکز ملی فرش باید شرایط حضور و یا تعامل با این سازمان را بررسی و راهکار مناسبی در نظر بگیرد.»

مرتضی فرجی رئیس مرکز ملی فرش ایران، درباره این سازمان گفت: «این سازمان کار خود را آغاز کرده است. ما هم در حال بررسی شرایط هستیم تا در برنامه ها و اهدافی که نقاط مشترکی داریم با آن همکاری کنیم.»

او ساماندهی به اوضاع بافندگان را یکی از این اهداف خواند و گفت: «رقابت کاذبی میان این کشور ها وجود دارد که باید برای رفع آن مذاکراتی انجام دهیم. یکی از مشکلات دستمزد کم بافندگان این کشور هاست که حتی حاضرند با پول یک وعده غذا فرش ببافند. در حالی که بافندگان ایرانی حقوق مناسب تری دریافت می کنند. به هر حال کارشناسان مرکز در حال بررسی جوانب مختلف هستند تا موضع خودمان را نسبت به این سازمان تعیین کنیم و یا حتی در صورت لزوم برای حفظ منافع در آن عضو شویم.»

مقدمات این اتحاد :

مقدمات تشکیل سازمان یا اتحادیه ای با حضور تولید کنندگان فرش دستباف از مدت ها قبل آغاز شده بود. سال ها پیش در ترکیه نشستی با حضور تولید کنندگان بزرگ و کوچک فرش برگزار شد تا اتحادیه ای شکل بگیرد. اما ایران استقبال چندانی از این نشست نکرد. همچنین سه سال پیش اجلاسی در هند برگزار شد که نمایندگان ایران در آن حضور داشتند. در آن اجلاس نیز بحث تشکیل این سازمان به طور جدی تری مطرح شد. اما نتیجه کامل و جامعی به دست نیامد.

بالاخره امسال سازمان جهانی فرش دستباف باحضور سه کشور هند، پاکستان و چین تشکیل شده است. دبیر کل این سازمان یک پاکستانی است. این کشور ها در آغاز کار بازار یابی برای کشور های عضو و تبلیغات فرش های یکدیگر را آغاز کرده اند.

این دیر جنبیدن های ما دیگر میراث فرهنگی و تاریخی ما دارد می شود....باشد که آیندگان ما ما را به این ویژگی بشناسند!!!mrgreenlol


[http://www.somesite.com|http://www.chn.ir/news/?section=2

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline آآوا رسا 3 ستاره ها ارسال ها: 143   در :  چهارشنبه 09 فروردین 1385 [14:02 ]
  اصفهان ، پایتخت فرهنگی جهان اسلام...در معرض تخریب میراث فرهنگی...!
 

confusedمشت نمونه خروار....confused


انجمن اصفهان‌پژوهان و دوستداران میراث فرهنگی در نامه‌ای به استاندار اصفهان نسبت به تخریب خانه تاریخی «شیخ اسماعیل تاج الواعظین» هشدار داده و خواستار ثبت این خانه تاریخی شد :

«طبق نظر شورای فنی انجمن اصفهان‌پژوهان و دوستداران میراث فرهنگی و همچنین شورای ثبت آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان این خانه تاریخی قابل ثبت بوده و مقتضی است که جلوی روند تخریب متوقف شود.

خانه تاریخی شادروان شیخ اسماعیل تاج‌الواعظین از آن جهت اهمیت دارد که تاج الواعظین اصفهانی وجهه مذهبی،اجتماعی،موسیقیایی و فرهنگی داشته است.همچنین بافت ساختمانی این خانه مربوط به دوه قاجار بوده و مناسب است با توجه به فقدان موزه موسیقی در شهر اصفهان مسئولین استان برای حفظ و احیای این خانه تاریخی پیشقدم و پیشگام باشند.

بر اساس اخبار واصله به انجمن در تاریخ 29اسفندماه84 و بازدیدهای فنی کارشناسان انجمن، عمدی بودن تخریب‌ها در حریم خانه شیخ اسماعیل تاج‌الواعظین پس از بازدید، آشکار بوده است.

در بررسی ها شواهدی مبنی بر مسدود کردن ناودان‌ها و خسارت‌رسانی به لوله های ورودی آب نزدیک کنتور به جهت تخریب هر چه زودتر خانه مذکور توسط برخی همسایگان مشاهده شده است.همچنین دامنه تخریب‌ها شامل سوراخ کردن سقف اتاق جنوبی شرقی و ریزش سقف در اثر باران‌ها و بستن ناودان‌ها و کندن در‌های اتاق‌ها و رهاسازی ساختمان به حال خود وضعیت کنونی نیز شده است.

چون شیخ اسماعیل تاج الواعظین از وعاظ مشهور مذهبی و درجه اول این شهر تاریخی بوده است و این خانه با ارزش جایگاه مناسبی به شرط تبدیل به موزه برای حفظ و اشاعه فرهنگ اسلامی است، شایسته است استاندار اصفهان دستورات لازم را صادر فرمایند.»

در این نامه از استاندار اصفهان خواسته شده چنانچه مالک قصد تخریب این خانه در تعطیلات نوروز را دارد از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نیروی انتظامی با وی برخورد قانونی شود.

همچنین با توجه به ارسال بودجه پایتخت فرهنگی جهان اسلام از مرکز به اصفهان از محل آن اعتبارات استاندار اصفهان دستور فرمایند با توجه به همجواری خانه شیخ اسماعیل و انگورستان ملک التجار آن خانه به خریداری مرمت و تبدیل به موزه شود

مختصری از زندگینامه شیخ اسماعیل تاج الواعظین :

شیخ اسماعیل تاج‌الواعظین حدود اواسط دوره ناصری در اصفهان چشم به جهان گشود. اجداد وی به چند نسل پیش از هنرمندان نامی و چیره دست کاشی ساز اصفهان بوده و اغلب از صدایی رسا و دلنشین برخوردار بوده‌اند.

اسماعیل تاج پس از طی تحصیلات مقدماتی در اصفهان به پیشنهاد پدرش در حوزه علمیه اصفهان مشغول تحصیل شد. پس از فراغت از تحصیلات حوزوی به واسطه برخورداری از صدای خوش وعظ و خطابه را پیشه خویش ساخت و به وسیله روضه‌خوانی زندگی می گذراند.

تاج الواعظین در ادبیات فارسی تسلط چشم‌گیر داشته و جلال تاج فرزندش نزد پدر سال‌ها به تحصیل ادبیات و صناعات ادبی پرداخت شیخ اسماعیل تاج بر منبر بیشتر از نکات اخلاقی سخن می‌‌رانده و اکثر موضوعات سخنرانی منبرهای او جنبه عرفانی و ادبی داشته و همیشه اشعاری از مولوی سعدی نظامی و... را به آواز بلند و لحن موسیقایی در قالب مقامات موسیقی ایرانی می‌خوانده

که این امر سبب جذابیت صدچندان مجالس سخنرانی وی می‌شده و اکثر شنوندگان آرزو می‌داشته‌اند که ای کاش بر آوازهای منبر خود بیافزاید. شیخ اسماعیل تاج‌الواعظین مردی درویش مسلک و صوفی منش بوده و نقل است

که روزی مهمان عزیزی داشته و تنها دارائیش (یک کاسه و بشقاب عتیقه) را می‌فروشد تا بساط سرور و پذیرایی مهمانانش را فراهم سازد و در جواب دلسوزی مهمانان با چرختشی صوفیانه به روش خانقاه دروایش این شعر را می‌خواند:

در عین تنگدستی در عیش کوش و مستی
کین کیمیای هستی قارون کند گدا را

http://www.chn.ir/news/?section=2

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline آآوا رسا 3 ستاره ها ارسال ها: 143   در :  دوشنبه 18 اردیبهشت 1385 [13:27 ]
  سر در صفوی .... سارقان ناکام ....خوش شانسی ما ....!
 

این بار شانس یارمان بود بار دیگه چی ؟confusedconfused

نیمه شب گذشته دزدان با استفاده از سیم چین و یا وسیله ای شبیه به آن قفل در پشتی مسجد جامع را باز می کنند و وارد مسجد می شوند. آن ها پس از کندن بخش هایی از گچ پشت سر در مسجد، به دلیل نامعلومی که هنوز مشخص نشده است پا به فرار می گذارند.

در بازجویی پلیس از اهالی روستا مشخص شد که نیمه شب یکی از اهالی به قصد آبیاری باغ خود از خانه خارج می شود که چند فرد مظنون را کنار مسجد جامع می بیند. وی بدون اعتنا به راه خود ادامه می دهد اما پلیس احتمال می دهد دزدان با این خیال که دیده شده اند پا به فرار گذاشتند.

طی سال های گذشته چهار بار برای سرقت سر در مسجد جامع روستای ابیانه اقدام شده است اما هر بار پس از سرقت سر در پیدا و به محل اصلی خود بازگردانده شده است. این مسجد از داشتن پاسدار یا امکانات ایمنی و حفاظتی محروم است.

مسجد جامع ابیانه یکی از زیباترین سر درهای تاریخی ایران را دارد که قدمت آن به دوره صفوی می رسد. در این مسجد علاوه بر سر در، محراب و منبر چوبی با ارزشی وجود دارد که قدمت آنها به دوره سلجوقی می رسد.

«عظیمه ریاحی»، مدیر پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری روستای تاریخی ابیانه در این باره گفته است که حفاظت از مسجد جامع ابیانه به عهده یگان پاسداران میراث فرهنگی است. طی سال های گذشته بارها با مسئولان یگان پاسدارن میراث فرهنگی مکاتبه شده و در خواست نیرو کرده ایم. اما در حالی که آن ها با مستقر شدن 10 نیروی پاسدار در ابیانه موافقت کرده اند، هنوز این نیرو ها به ابیانه تحویل داده نشده اند.

نصب زنگ خطر و آژیر نیازمند بودجه و ارائه امکانات است و از سوی دیگر آژیر به تنهایی نمی تواند مانع ورود دزدان شود و باید برای مسجد جامع ابیانه نیروی پاسدار ثابت در نظر گرفت.

قرار است با همکاری اهالی روستا هر شب یک نفر در داخل مسجد باشد تا اتفاق مشابه رخ ندهد.

«حبیبی»، مسئول پاسداران میراث فرهنگی نیز درباره سرقت از مسجد جامع ابیانه گفته است ما تلاش می کنیم تا با نیروی انتظامی هماهنگی های لازم را داشته باشیم تا یکی از نیروهایشان را در محل مستقر کنند.

http://www.chn.ir/news/?section=2&id=31248

باز هم آفرین بر اهالی روستا ...!!!lollol

اما واقعا یک هماهنگی و گذاشتن چند نفر نیروی حفاظت از میراث فرهنگی این قدر کار سختیه ؟
یا حقوقشان بالاست و پول کافی برای تامین هزینه ی آنها نداریم ؟
یا ... نمی دانم ، سهل انگاریم ؟
یا از این درها که فراوان است ، فدای سرمان ، یکیش رفت ، اینقدر مونده !!!

ما را چه می شود ؟؟؟؟

  امتیاز: 0.00    نمایش یاسخ های این پست  
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline آآوا رسا 3 ستاره ها ارسال ها: 143   در :  دوشنبه 18 اردیبهشت 1385 [16:06 ]
  میراث فرهنگی به فروش می رسد...!
 

مالکان اراضی وحریم تاق تویله، اراضی خود را قواره‌بندی و به عشایر کوچ‌رو منطقه می‌فروشند.

__تاق تویله تنها بنای تاریخی به جا مانده از شهری آباد است که هم اکنون در منطقه مسکونی و تجاری شهر «ایذه» قرار دارد.
`ابن بطوطه طنجی` آن را سرآمد شهرها در دوره ایلخانی معرفی و از عمران و آبادی آن یاد می‌کند.__

`جعفر مهرکیان` باستان‌شناس و مسئول سازمان غیر دولتی آیاپیر در این باره گفته است که متاسفانه هیچ یک از مسئولان شهری علاقه‌ای برای حل مشکل تنها یادگار تاریخی شهر از خود نشان نمی‌دهند.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز به خاطر مشغله زیاد آنچنان که باید به این موضوع نپرداخته‌است. متاسفانه بعد از گذشت مدت مدیدی تکلیف املاک مردم مشخص نشده و اگر این وضعیت ادامه یابد ممکن است به اعتراض و درگیری مردم منجر شود.

درحالی که با مبلغ بسیار ناچیزی در چند سال پیش می‌شد مسئله خرید اراضی حریم و عرصه این بنا را حل کرد اما گذشت زمان به صرف هزینه گزافی از بیت‌المال منجر شده است. بنابراین تسریع در تملک تپه‌ باعث می‌شود هزینه کمتری بر پیکره مالی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وارد شود.

قلعه تاریخی «تاق تویله» متعلق به دوره اتابکان لر و حدود قرن هفتم هجری است.

حریم این قلعه حدود 25 تا 30 هزار متر است و تاکنون چهار گوشه بنا با دیوارها و اتاق سالم از قلعه در حفاری ها به دست آمده است.
قلعه «تاق تویله» در ابتدا کاروانسرا و پس از آن اصطبل بوده است.

درهای چهار طرف تاق تویله ایذه و معماری اعجاب‌انگیز داخلی آن باستان‌شناسان را با یکی بی‌نظیرترین و پیچیده‌ترین معماری‌های دوره ایلخانی روبرو کرده ‌است.

تاق تویله دارای نفیس‌ترین کاشیکاری‌های دوران ایلخانی و تیموری است. کاشی‌کاری‌های برجسته چون زرین فام، چلیپا و کاشی‌های با نقوش گیاهی مثل سلطانیه و کاشی‌های چون مسجد جامع اصفهان متعلق به دوران تیموری این اثر را منحصربفرد کرده‌است.

بنای دو طبقه تاق تویله در غرب شهر ایذه و در خیابان محمد رسول الله واقع و زیربنای آن که از سنگ ساروج ساخته شده 14 هزار متر مربع است.

http://www.chn.ir/news/?Section=2&id=31224

confusedآیا این بی توجهی ها توجیه پذیر است ؟؟؟confused

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline آآوا رسا 3 ستاره ها ارسال ها: 143   در :  یکشنبه 31 اردیبهشت 1385 [13:38 ]
  `هفته میراث فرهنگی` سد سیوند...غرق شدن شکارگاه داریوش... علاج واقعه ....
 

دره یا تنگه بلاغی نام منطقه ای باستانی است که در 5 کیلومتری مجموعه باستانی پاسارگاد قرار گرفته است.

کشف کاخ داریوش بزرگ در این دره به همراه اثبات این موضوع که راه شاهی دیواری بلند برای محصور کردن این دره بوده و بسیاری شواهد دیگر، نشان می دهد که داریوش بزرگ و دیگر شاهان هخامنشی برای شکار به دره بلاغی می آمدند و 2500 سال پیش تنگه بلاغی شکارگاه آنها بوده است.

«محمد تقی عطایی»، سرپرست ایرانی هیات مشترک باستان شناسی ایران و فرانسه در این باره گفت:

«بقایای کاخ در بررسی های ژئوفیزیک دیده شده بود و پیش از این نیز احتمال کشف کاخ داریوش در تنگه بلاغی می رفت، اما آنچه که نظریه شکارگاه بودن تنگه بلاغی را اثبات می کند، دیوار طویلی است که از آن به عنوان راه شاهی یاد می شود.»

وی در ادامه گفت: «سال گذشته سونداژی روی بخشی از این راه ایجاد کردیم تا مصالح آن را مورد بررسی قرار داده و چیستی آن را کشف کنیم. در این سونداژ با مقدار زیادی مصالح خشت و به همراه سنگ ریزه های سفید بسیاری مواجه شدیم که بی شک برای استحکام بخشی راه از آن ها استفاده نمی شده است.»

به گفته وی این دانه های ریز در دیگر بخش های تنگه بلاغی دیده نمی شود و به نظر می رسد که سازندگان این راه عظیم برای استحکام بخشی سازه مهمی از آن استفاده کرده باشند.

بررسی های باستان شناسی روی مسیر راه شاهی اثبات کرد که به علت عرض بسیار کم این مسیر و عدم استحکام بخشی های رایج دوره هخامنشی، مسیری که به نام راه شاهی موسوم بوده چنین کاربری نداشته است.

رد نظریه راه شاهی پدید آورنده دو نظریه جدید توسط عطایی و رمی بوشارلا از موسسه باستان شناسی فرانسه و سرپرست فرانسوی هیات باستان شناسی ایران و فرانسه شد.

عطایی معتقد بود که راه شاهی دیواری طویل است که تنگه را محصور کرده و در صورتی که بقایای کاخی از دوره هخامنشی در این تنگه باستانی کشف شود، می توان نتیجه گرفت که راه شاهی دیوار قرق بوده و تنگه بلاغی شکارگاه داریوش و شاهان هخامنشی بوده است.

از سوی دیگر بوشارلا معتقد بوده که راه شاهی کانال های آب بوده اما در کاوش های باستان شناسی به علت عدم کشف بقایای رسوب گذاری کانال های آب اثبات این نظریه به صورت معلق درآمد.

عطایی در مورد نظریه خود گفت: __«دنبال کردن مسیر راه شاهی راه گشای نتایج جدیدی در اثبات چیستی این مسیر باستانی شد. آنچه که به عنوان راه شاهی شناخته شده از ابتدای تنگه شروع می شود

و پس از طی کردن مسیر دره و تنگه، دوباره به جای اول خود باز می گردد. این چگونه راهی است که به ابتدای خود ختم می شود؟ از سوی دیگر این بررسی ها منجر به کشف دیواره هایی در مسیر شد که ارتفاع برخی از آن ها تا 5 متر سالم مانده بود.

تمام این ها نشان می دهد که راه شاهی چیزی جز دیواری دفاعی برای حفاظت از یک محوطه نبوده است.» __

کشف کاخی که باستان شناسان احتمال می دهند متعلق به داریوش اول بوده است نظریه حصار تنگه بلاغی را به اثبات می رساند و عطایی را به این اطمینان می رساند که دره بلاغی و تنگه باستانی آن، چیزی جز شکارگاه شاهان هخامنشی، به خصوص داریوش بزرگ نبوده است.

عطایی در این باره گفت: «کشف پایه و شالی ستون به همراه کف سازی های دوره هخامنشی و احداث بنای کاخ روی صفه تردیدی به جای نمی گذارد که کاخی از دوره هخامنشی در تنگه بلاغی بوده است.

از سوی دیگر بقایای سفال های شکسته که عموما به خمره های بزرگ مربوط می شود و بقایای بی شماری از قمقمه های سفالی حاکی از آن است که این کاخ محل سکونت موقت بوده است و شاهان هخامنشی مدت کوتاهی را در آن سپری می کردند.

همچنین این بقایای سفالی حاکی از آن است که برای عده معدودی سرباز آذوقه گذاشته می شده است تا در مدتی که شاه در کاخ نیست از این مجموعه حفاظت کنند.»

وی در ادامه گفت: «امروز با دلایل مستحکم تری می توان اثبات کرد که تنگه بلاغی روزگاری شکارگاه شاهان هخامنشی بوده است. شواهد زیست محیطی نشان می دهد که این دره باستانی روزگاری سر سبز تر از امروز بوده و 2500 سال پیش حیواناتی نیز در این تنگه باستانی زندگی می کردند.

دره یا تنگه بلاغی نام منطقه ای باستانی است که در 5 کیلومتری مجموعه باستانی پاسارگاد قرار گرفته است. ساخت سد خاکی بزرگی به نام سیوند باعث می شود تا باستان شناسان متوجه آثار باستانی مدفون در این تنگه باستانی شوند که در صورت آبگیری سد سیوند غرق می شوند.

هم اکنون هیات های مختلفی از کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان و لهستان به همراه سرپرستان ایرانی در تنگه بلاغی مشغول فعالیت های باستان شناسی و نجات بخشی هستند.

ساخت سد سیوند در مرداد ماه سال جاری به پایان می رسد و آماده آبگیری می شود تا 131 اثر باستانی موجود در این تنگه باستانی را غرق کند.

بر اساس آخرین توافقات میان سازمان آب منطقه ای استان فارس و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، آبگیری سد سیوند تنها با اجازه رسمی این سازمان امکان پذیر خواهد بود.

http://www.chn.ir/news/?section=2&id=31560

آیا به آنجایی رسیده ایم که جلوی این وقایع را بگیریم !!!!questionquestionquestion

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline محمد رضا قدوسی 3 ستاره ها ارسال ها: 916   در :  سه شنبه 02 خرداد 1385 [02:12 ]
  کار مشابه مصریان
 

با سلام

زمانی که سد بزرگ اسوان بر روی رود نیل ساخته می شد ،
یکی از مهمترین بناهای تاریخی مصر ،
زیر آب می رفت .

مجسمه های بزرگی از دوران باستان مصر
مجسمه های ابوسمبل که بسیار عطیم الجثه هستند ،
نابود می شد .
و این سد هم ان قدر برای کشور مصر حیاتی بود که
زیربنای کشاورزی اش در آینده محسوب می شد
و امکان تغییر آن نبود ،


به همین خاطر ،
یونسکو بسیاری از کشورهای هان
در بین سال های 1964تا 1968
حدودا چهل میلیون دلار خرج کردند و
کلی هنر و دانش به خرج دادند تا

مجسم های عظیم را که در دل سنگ های کوهی کنده شده بود ،
به همان شکل کندند و به محلی دیگر منتقل کردند .

__پس مراقبت می توان کرد !!!redfacesad

بستگی به هنر مان و ارتباطات ما دارد !!! __

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline آآوا رسا 3 ستاره ها ارسال ها: 143   در :  جمعه 05 خرداد 1385 [12:53 ]
  حضرات ایرانی :حا لا این `رومی` که هی میگن کی هس؟؟
 

ترکیه،افغانستان‌و مصر برگزارکنندگان‌اصلی سال‌مولوی شدند

بله ، خوب دست ما و حضرات درد نکند که اینقدر دلمان و روحمان برای فرهنگ و تمدن ایرانی می تپد madconfusedmad

شاید هم گذاشتیم همه ی کشورهای رقیب مشخص شوند و بعد ما وارد میدان بشویم و برگ برنده را رو کنیم ؟

دولت های سه کشور ترکیه، افغانستان و مصر بودجه ای را به برگزاری مراسم هشتصدمین سال تولد جلال الدین محمد مولانا شاعر و عارف برجسته ایرانی اختصاص داده و از سوی سازمان یونسکو به عنوان برگزارکنندگان سال مولوی به رسمیت شناخته شده اند.

سازمان یونسکو طی خبری که اخیراً منتشر کرده است، اعلام کرده که این سه کشور برای برگزاری مراسم بزرگداشت سال مولوی به طور رسمی اعلام آمادگی کرده اند.

یونسکو در خبر خود از مولوی به عنوان فیلسوف و شاعری اسلامی یاد کرده و در هیچ قسمتی از خبر به ایرانی بودن و حتی فارسی زبان بودن این شاعر اشاره ای نکرده است.

اعلام چنین خبری از سوی یک سازمان معتبر جهانی بی تردید غرور ملی ایرانیان را جریحه دار می سازد.

در حالی که سه کشور ترکیه، افغانستان و مصر از ماه ها قبل برای سمینارهای بین المللی سال مولوی از مولوی شناسان سراسر جهان دعوت به عمل آورده و برنامه های بی شماری را در این زمینه تدارک دیده اند، مسئولان فرهنگی ایران برای بزرگداشت شاعر ملی خود در سالی که از سوی مهم ترین سازمان جهانی به نام او نامگذاری شده است، چه اقدامی انجام داده اند؟!

برخی از علاقمندان به مولوی می گویند ایران به عنوان کشوری که ملیت مولانا به آن بازمی گردد و اشعار او سراسر به زبان مردم این مرز و بوم سروده شده است، برای بزرگداشت این چهره جهانی نباید تنها به دعوت از یک مترجم آمریکایی اشعار مولوی و اعطای دکترای افتخاری به او بسنده کند.

متن کامل خبر یونسکو را در آدرس زیر مطالعه کنید:

http://portal.unesco.org/en/ev.php-URL_ID=31181&URL_DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.html

این خبر را میراث خبر منتشر کرده است :

http://www.chn.ir/news/?section=4&id=4997

نظرهایی که در مورد این خبر به سایت میراث خبر فرستاده شده را هم بخوانید....

  امتیاز: 0.00    نمایش یاسخ های این پست  
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline آآوا رسا 3 ستاره ها ارسال ها: 143   در :  دوشنبه 29 خرداد 1385 [17:11 ]
  ایرانیان و مغولان (1)
 

ما چه می کنیم ؟!!!
مغولها چه می کنند؟!!!


مجسمه ملک‌المتکلمین اثر «ابوالحسن صدیقی» مجسمه تاریخی است که برای نخستین بار در میدان حسن آباد، ملک المتکلمین سابق، پرده برداری شد و پیش از انقلاب به پارک شهر انتقال داده شده بود.

با این وجود به گفته « احمد محیط طباطبایی»، معاون سابق رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور پس از انتقال آن در سال 78 به انبار سازمان پارک ها و قرار گرفتن آن در وضعیتی بسیار نامناسب اکنون نا پدید شده است.

این مجسمه نه تنها یکی از آثار ارزشمند استاد صدیقی مجسمه ساز معروف و سازنده مجسمه فردوسی است بلکه یکی از یادمان های دوره مشروطه به شمار می رود که می تواند به بهترین نحو در موزه مشروطیت در تبریز نگهداری شود.

اهمیت این مجسمه برای تاریخ ایران بر کسی پوشیده نیست.
و با نزدیک شدن صدمین سالگرد مشروطیت باید مسئولان اقدامات لازم را برای پیدا کردن این مجسمه انجام دهند.



« مینا ملک زاده » یکی از نوادگان ملک المتکلمین که برای نجات مقبره جدش از نابودی و تخریب تلاش بسیاری می کند، در این باره می گوید:« یکی از اقداماتی که پیش از این قرار بود برای نجات مقبره المتکلمین انجام شود ساماندهی آن و گذاشتن مجسمه ملک المتکلمین در کنار آن بود که متاسفانه با گم شدن این مجسمه ناتمام باقی ماند.»

به گفته وی نه تنها در حال حاضر این مجسمه گم شده است بلکه احتمال این می رود که مقبره ملک المتکلمین که در طرح توسعه بیمارستان لقمان حکیم قرار دارد تبدیل به پارکینگ یا فضای سبز شود.

سنگ قبر ملک المتکلمین

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline آآوا رسا 3 ستاره ها ارسال ها: 143   در :  دوشنبه 29 خرداد 1385 [17:44 ]
  ایرانیان و مغولها (2)
 

ما چه می کنیم ؟!!!
مغولها چه می کنند؟!!!


اپرای چنگیز خان یکی از سلسله برنامه های هنری - فرهنگی است که به مناسبت هشتصدمین سالگرد پایه گذاری مغولستان برگزار شده است.

ترانه سرای این اپرا، می گوید که با نوشتن این اپرا می خواسته چهره ای دیگری از چنگیز خان، بنیانگذار مغولستان که جهانیان عمدتا او را فاتحی بی رحم می دانند، نشان دهد.

وی گفته است که چنگیز خان برای همسرش شوهری خوب، برای پدر و مادرش فرزندی خوب و برای دوستانش، دوستی خوب بوده و من می خواستم که این چهره را نشان دهم، نه فردی ستمگر و یا شخصیتی منفور که تصور برخی هاست.lollol

در این اپرای مغولستان، چنگیز خان فردی است که توانسته قبائل مغول را متحد کند و بر خلاف انتظارها رهبری آنها را برعهده بگیرد.
rolleyes
البته با تمام این اوصاف آنچه چنگیز خان کرد بر کسی پوشیده نیست.

.... مقایسه درستی شاید نباشد چنگیز خان کجا و مشروطه خواهان ما کجا !! چه از نظر زمانی ، چه از نظر موضوعی و چه از هزار جنبه ی دیگر

....ولی اینکه مغولان این طور چنگیز خان را معرفی می کنند و ما با مشروطه خواهانمان این طور با بی توجهی بر خورد می کنیم جای تامل دارد و البته آزرده شدن

ولی واقعا چرا ما این قدر سهل انگاریم و این ویژگی را اصلا مذموم نمی دانیم؟

حتا گاهی هم که بعد سهل انگاری هایی شانس می آوریم و مساله به خوبی تمام می شود به خودمان می بالیم که دیدید دقت و ریز بینی هم لازم نبود و همه چی به خوبی و خوشی تمام شد !!!!

حالا باید دید این بار هم شانس خواهیم آورد و گمشده به موقع پیدا خواهد شد!!!

  امتیاز: 0.00