منو
 صفحه های تصادفی
اندوه امام صادق علیه السلام در ماه محرم و روز عاشورا
سالاد تخم مرغ
تنعیم
کتابهای شیمی فیزیک
آیا ما می توانیم در تاریکی ببینیم ؟
موج انفجاری
استون هنج
سفارت سرهارد فورد جونز
آیا هوا می تواند آب را در بالا نگه دارد؟
ایمنی لیزری
 کاربر Online
1182 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  شنبه 28 فروردین 1395 [16:06 ]
  برای داشتن یک تغذیه سالم باید روزانه از تمام گروه‌های غذایی مصرف کنیم.
 

تغذیه عامل اساسی در سلامت جسم و روان است و برای داشتن یک تغذیه سالم باید روزانه از تمام گروه‌های غذایی که نان و غلات، گوش، لبنیات، میوه و سبزی و قندها و چربی‌ها هستند البته به میزان مناسب استفاده کرد.

مثلا نانی که باید مصرف شود بهتر است از آرد سبوس‌دار باشد که نان سنگک سبوس بالایی دارد. از طرفی مصرف حبوبات به دلیل داشتن فیبر غذایی و پروتئین برای بدن مفید است و ‌آهن و روی بدن را تامین می‌کند.

مصرف گوشت و مرغ در صورتی که بدون چربی و پوست باشد بسیار مناسب است. ماهی نیز بهتر است کبابی و تنوری بیشتر مصرف شود و در هفته به صورت دوبار در برنامه غذایی قرار گیرد.

لبنیات مصرفی بهتر است کم‌چرب باشند، مصرف روزانه یک لیوان شیر یا ماست کم‌چرب برای اغلب افراد ضروری است. همچنین می‌توان برای تامین پروتئین و کلسیم از کشک هم استفاده کرد.

میوه و سبزی بهتر است به صورت تازه و خام استفاده شود و روغن مصرفی هم در تهیه غذا بهتر است از نوع گیاهی و به صورت مایع باشد و برای سرخ کردن غذا نیز از روغن مخصوص آن استفاده شود.

مصرف نمک، قند و شکر باید در برنامه غذایی محدود شود.

  امتیاز: 0.00