منو
 کاربر Online
504 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  جمعه 27 فروردین 1395 [14:41 ]
  کاهش وزن پس از پر خوری های تعطیلات
 

در این جا راهکارهایی را برای شما برمی شماریم تا بتوانید حجم اضافی کالری را زودتر بسوزانید و از شر چربی‌های اضافی که مسبب مشکلات و بیماری‌های بعدی است، خلاص شوید.

ذهنیتی که فرمان «بخور... بخور...» می‌دهد!
اگر دقت کرده باشید هر وقت سراغ خوردن می‌روید ابتدا هوس آن سراغتان می‌آید. معمولا به همین دلیل است که افراد لاغر در اغلب مواقع کم و بیش همان وزنی را دارند که در دیدار قبلی دیده بودید؛ آنها هوس و میل به خوردن ندارند! البته برخی از آنها هم برای حفظ تناسب اندام خود، خورد و خوراک خود را کنترل می‌کنند؛ کاری که شما نیز باید برای کاهش وزن اضافی حاصل از پرخوری‌های این مدت انجام دهید. پس اگر تصمیم دارید چربی‌های مضر را از بدنتان بزدائید و به وزن قبلی خود بازگردید بهتر است هر گاه هوس خوردن به سراغتان می‌آید با ترفندهایی آن را کنترل کنید. می‌دانیم؛ کنترل این هوس سخت است!

برای خود «ساعت خوردن» بگذارید.
اگر نمی‌توانید جلوی هوس و میل به خوردن خود را بگیرید با یک ترفند می‌توانید عادت ذهنی خودتان را آرام آرام تغییر دهید و تحت کنترل درآورید.
فاصله‌گذاری میان وعده‌های خوردن، می‌تواند این قدرت را به ذهنتان بازگرداند. یک فاصله دو و نیم تا سه ساعته بهترین و سریع‌ترین نتیجه را پیش‌رویتان می‌گذارد. در این فاصله هر گاه هوس خوردن کردید به ساعت نگاه کنید و بگویید: «نه... خوردن، حتی به مقدار اندک، رأس ساعت فلان!» و یادتان باشد که در فاصله رسیدن ساعت مذکور به هیچ وجه، هیچ چیز جز آب نخورید. زیرا مصرف هر ماده غذایی، بجز آب، حتی به مقدار اندک کالری دارد و بخصوص اگر در حجم کم وارد معده شود از آن جا که احساس سیری از خوردن آن به شما دست نمی‌دهد گمان می‌کنید کالری زیادی هم وارد بدنتان نشده؛ حال آن‌که این ریزه‌خواری ممکن است بدتر از حالت خوردن به مقدار کامل باعث خنثی شدن مقصود و هدف شما شود.
با دو، سه روز تمرین و رعایت این فاصله‌گذاری خیلی زود ذهنتان شرطی می‌شود و از این پس اوست که اتاق فرمان را برای هوس خوردن به دست می‌گیرد و به دست و دهان و معده و دیگر اعضا فرمان می‌دهد کی مشغول خوردن شوند. باور نمی‌کنید؟ مدتی امتحان کنید.

۲۰ دقیقه اثرگذار را فراموش نکنید.
بسیاری از ما، هر قدر هم گرفتار کار و زندگی و مشکلات آن باشیم، باز هم می‌توانیم ۲۰ دقیقه وقت بگذاریم و کاری را انجام دهیم که در کاهش وزن اثرات بسیار و در عین حال سریع دارد. پیاده‌روی با قدم‌هایی فقط اندکی تند، نه آن‌طور که خسته شوید، می‌تواند متابولیسم بدن را به واکنش وادار کند. واکنش بدن به این فعالیت حتی اگر یک روزدرمیان باشد و حتی اگر به همین مقدار زمانی صورت گیرد، سبب فعال شدن بیشتر سوخت‌وساز بدن و در نتیجه کاهش وزن در مدتی بسیار کوتاهتر از زمانی شود که هیچ فعالیت مناسبی از دیدگاه متابولیسم صورت نمی‌گیرد. علاوه بر این‌که شما قصدتان از پیاده‌روی کاهش وزن است، چنین فعالیتی باعث حفظ بیشتر سلامت عمومی بدن شما نیز می‌شود. فقط یادتان باشد چون قصد کاهش وزن و خلاصی از چربی‌های ذخیره‌شده را دارید حتما باید توجه داشته باشید که تا دو ساعت پس از پیاده‌روی هیچ ماده غذایی دیگری، حتی جزیی و کم‌مصرف نکنید و فقط در صورت تشنگی آب بنوشید که بدون کالری است. مصرف هر ماده خوراکی دیگر پس از فعالیتتان باعث سرعت گرفتن جذب مواد غذایی می‌شود و به جای کمک به کاهش وزن نتیجه را برعکس می‌کند

  امتیاز: 0.00