منو
 صفحه های تصادفی
علفزار
ولایت «بالذات» و «بالعرض»
هوا در تمام جهات فشار وارد می کند
تولید صنعتی اسید فسفریک
آونگ مرکب
وجین و سله شکنی در مرحله سبز شدن
واکسیناسیون افراد هفت سال و بالاتر که در وقت مقرر مراجعه ننمایند
توجیه آرایش الکترونی به ظاهر غیر عادی برخی عناصر
incontinence functional
کوره «صورت فلکی»
 کاربر Online
524 کاربر online
 : فیزیک
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه فیزیک 3 ستاره ها ارسال ها: 2228   در :  شنبه 04 مهر 1394 [04:49 ]
  داستان زندگی استیون هاوکینگ
 

داستان زندگی استیون هاوکینگ

ازمجموعه کتابهای : زندگی نامه مصور
منتخب طرح سامان بخشی کتاب های رشد , تقدير شده در جشنواره كتاب هاي آموزشي رشد
ترجمه : محبوبه عسگری

تصویر

خواندن کتاب، یکی از روش های آموختن است. شرط لازم برای خواندن، تسلط بر خواندن همراه با درک و فهم است. چنین خواندنی لذت بخش خواهد بود. اگر شخصی از این مهارت به قدر کافی برخوردار نباشد، یا بنا به دلایلی `خواندن` در حوصله او نباشداز خواندن کتاب و در نتیجه از آموختن باز می ماند. در حقیقت، یکی از علل پایین بودن سرنه مطالعه کتاب، مشکلات ناشی از خواندن است، نه نبود شوق آموختن

برای آنکه خواندن آسانتر شود و مفاهیم بهتر به خواننده منتقل شود، راه حل های مختلفی اندیشیده شده است. از جمله بهره گیری از ابزارهای غیر متنی، مثل عناصر تصویری و ` داستان تصویری`. در داستان تصویری، داستان به وسیله مجموعه ای از نقاشی های دنباله دار روایت می شود. این گونه داستان ها ممکن است بدون متن باشند یا اینکه با متن کوتاهی همراهی شوند.گرچه در ابتدا داستان های مصور با این هدف مشخص نوشته نشده بودند، اما اکنون به عنوان ابزاری برای ارتقای مهارت خواندن، تقویت قوه ادراک و تخیل، ایجاد جذابیت و نیز تسهیل کتابخوانی به کار می روند.

آنچه داستان های تصویری را از دیگر انواع داستان ها متمایز می سازد، تلفیق هوشمندانه و هنرمندانه متن و تصویر است. استفاده همزمان این دو رسانه به خواننده اجازه می دهد تا مفاهیم داستان را سریع تر و بهتر درک کند. در داستان های تصویری ویژگی های زمانی و مکانی داستان، شخصیت پردازی ها، حالات شخصیت ها در موقعیت های مختلف، عمدتا بر عهده تصاویر است. حال آنکه این موارد در سایر داستان ها بر عهده متن است. به همین خاطر، گاه سبب طولانی شدن متن می شود

در جریان مطالعه داستان های تصویری، خواننده از توانایی های متعدد، مانند خواندن، دقت در تصویرها و حس فضای داستان، درک مفاهیمی که ورای آنهاست، برقراری ارتباط تصویرها با متن و مانند آنها، بهره می گیرد. این تنوع، به همراه استفاده ازفضای جذاب تصویرها، سبب می شود تا خواننده در جریام مطالعه خسته نشود و با علاقه مندی بیشتری داستان را دنبال کند.

اطلاعات بشتر
http://fatemi.ir/Details.aspx?bookid=4695

  امتیاز: 0.00