منو
 صفحه های تصادفی
امام حسین
قارچهای پوستی و راه درمان آنها
جنبه بشری
مولد آبشاری‏
امپراتوری های اروپا
اسراف و تبذیر
ویتیلیگو
خانه رسول الله خانه علی علیه السلام است
چه فصلی از سال زیر پای ماست؟
سانترومرها و تلومرها
 کاربر Online
359 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  جمعه 23 مرداد 1394 [19:49 ]
  راهکارهایی ساده برای تسکین دردهای مزمن
 

راهکارهایی ساده برای تسکین دردهای مزمن

- با ورزش اندورفین خود را افزایش دهید.
به خاطر دردی که دارید ورزش نمی کنید اما همین ورزش نکردن باعث می شود حجم و قوای عضلات خود را از دست بدهید و دردتان شدیدتر شود.
خوشبختانه حتی ورزش کم نیز موجب ترشح اندورفین می شود. اندورفین ماده شیمیایی در مغز است که خلق و خو را بهبود بخشیده و به عنوان مسکن طبیعی عمل می کند.
از پزشک خود درباره نوع ورزشی(ورزشهای قدرتی، هوازی یا کششی) که می توانید انجام دهید، بپرسید.

- تنفس عمیق، مدیتیشن و بیوفیدبک
تنفس عمیق، بیوفیدبک و مدیتیشن همه تکنیکهای مدیریت استرس هستند که بدن را آرام کرده، عضلات را شل می کنند و به آرام شدن درد کمک می نمایند.
با پزشک خود صحبت کنید و درباره این موارد بیشتر یاد بگیرید. در عین حال، می توانید چشمان خود را ببندید، بدنتان را شل کنید، بر تنفس خود تمرکز کنید و به آرامی دم و بازدم انجام دهید.

- بدن خود را با تغذیه ی بهتر تقویت کنید.
یک راه قوی نگه داشتن بدن این است که رژیم غذایی متعادل داشته باشید. رژیم غذایی متعادل به حفظ سطح قند خون و وزن کمک کرده و خطر بیماریهای قلبی را کاهش می دهد و به گوارش یاری می رساند. برای رژیم غذایی سالم غذاهای سرشار از غلات کامل، محصولات غذایی تازه و پروتئینهای کم چرب مصرف کنید.

- برنامه ریزی کنید، محدوده تعیین کنید
با مراقبت و توجه به سلامت هیجانی و فیزیکی بهتر می توانید درد خود را مدیریت کنید.
مثلا زمانی که نیاز به استراحت دارید به مهمانی یا برنامه های دیگر نروید یا برنامه منظم ماساژ برای خود ترتیب دهید یا با دوستان خود برنامه مهمانی شام تنظیم کنید تا از نظر روحی احساس بهتری داشته باشید. این که چطور به خود رسیدگی کنید در مورد هر کسی متفاوت است و بستگی به خود شما دارد.

- ذهن خود را متوجه چیزهای دیگر کنید
حتما میدانید توجه به درد آن را شدیدتر می کند، به همین علت یکی از موثرترین تجویزها برای آرام کردن درد این است که خود را با فعالیتهایی که ذهنتان را از درد دور کند، مشغول کنید. به فعالیتهایی که دوست دارید وارد شوید، مثلا دوره آموزشی که دوست دارید بروید، به گروه مورد علاقه خود بپیوندید و فعال باشید. حتی اگر درد را نتوانید کنترل کنید، میتوانید بقیه زندگی خود را تحت کنترل بگیرید، پس از همین حالا شروع کنید.

- داروهای خود را بشناسید
داروهایی که مصرف می کنید را بشناسید و بدانید چه کاری برایتان انجام می دهند و چه عوارضی دارند. سپس درباره گزینه های درمانی دیگر تحقیق کنید. باید در زمینه درمان خود فعال باشید، سوال بپرسید و به دنبال پاسخ آن بگردید.

- شما تنها نیستید
افراد زیادی همانند شما (یک نفر از هر سه نفر) دچار درد مزمن هستند بنابراین به هیچ وجه تنها نیستید. برای غلبه بر درد مزمن خود از دیگران کمک بگیرید. به دوستان و خانواده بگویید چه احساسی دارید چون در غیر این صورت آنها در این باره چیزی نمی دانند. از آنها کمک بخواهید.

  امتیاز: 0.00