منو
 صفحه های تصادفی
کشته شدن زبیر در جنگ جمل
زباله روبی خودکار
مواد رادیو اکتیو
انکومبانت
جدا شدن اهل حق از اهل باطل قبل از ظهور امام مهدی علیه السلام
ساترن
پشیمانی شیعیان کوفه پس از شهادت امام حسین علیه السلام
گلوکز
عامر بن مسلم و شهادت در کربلا
حبشی بن قیس و شهادت در کربلا
 کاربر Online
849 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  سه شنبه 16 دی 1393 [08:48 ]
  مصرف سبزیجات را افزایش دهید.
 

مصرف سبزیجات را افزایش دهید.

- توصیه می‌شود سبزیجات به شکل تازه مصرف شوند اما اگر تهیه سبزیجات به صورت تازه برای شما امکان‌پذیر نیست، استفاده از سبزیجات منجمد یا کنسرو شده نیز گزینه جایگزین مناسبی است. البته توجه داشته باشید که برخی انواع کنسرو به دلیل وجود نمک در آنها، می‌توانند موجب افزایش فشارخون شوند.

- سعی کنید روزانه حداقل به همراه یکی از وعده‌های غذایی‌تان سالاد مصرف کنید. اگر سالاد را پیش از غذا صرف کنید، نه تنها از فواید متعدد سبزیجات موجود در آن بهره‌مند خواهید شد، بلکه اشتهایتان برای وعده اصلی کاهش می‌یابد و در نتیجه کالری کمتری وارد بدنتان می‌شود.

- اگر فرصت خرید، شستن و خرد کردن سبزیجات را در طول هفته ندارید، این کار را در تعطیلات آخر هفته انجام دهید و سبزیجات را در یخچال یا فریزر برای طول هفته نگهداری کنید. این کار بهتر از خرید سبزیجات منجمد شده در فروشگاه است.

- حداقل هفته‌ای یک شب وعده شام را تنها با سبزیجات تهیه کنید. می‌توانید از حبوبات نیز استفاده کنید. بهتر است از سرخ کردن سبزیجات بپرهیزید.

- برای جلوگیری از یکنواخت و خسته کننده شدن مصرف سبزیجات، کمی خلاقیت به خرج دهید. برای مثال اگر از طعم نوع خاصی از سبزیجات خوش‌تان می‌آید، می‌توانید آن را به طرق مختلف مصرف کنید. می‌توانید برای مصرف آن از انواع سس کم‌چرب استفاده کنید یا آن را به ساندویچ مورد علاقه‌تان اضافه کنید.

  امتیاز: 0.00