منو
 کاربر Online
478 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  سه شنبه 16 دی 1393 [07:41 ]
  توصیه‌هایی برای افزایش وزن
 

توصیه‌هایی برای افزایش وزن

متخصصین بر این عقیده‌اند که ضرورتاً اندکی کم وزنی مشکل حادی تلقی نمی‌شود. در واقع چنانچه فرد احساس راحتی می‌کند و قادر به انجام کارها و فعالیت بدنی است، اندکی پایین‌تر از وزن ایده‌آل بودن مشکل به شمار نمی‌رود و مطالعات نشان داده‌اند که چنین شرایطی با نتایج خوب سلامتی مرتبط بوده است.

دلایل ممکن برای نیاز به افزودن وزن شامل موضوعات مرتبط با سلامتی، بی‌اشتهایی، ورزش‌های نیاز به سوخت غذایی، ماهیجه سازی، و یا فقط فائق آمدن بر ژن لاغری می‌باشند.

به هرجهت چنانچه نیاز به افزایش وزن داشته و یا قصد آن را دارید، روش‌هایی سالم را برای رسیدن به این هدف انتخاب نمایید.

- صبحانه‌ای تهیه شده از کورن فلکس، همراه با مغزها و میوه‌های خشک می‌تواند یک منبع خوب کالری و مواد مغذی باشد به ویژه زمانیکه همراه با ماست پرچرب (که غنی از پروتئین است) خورده شود.

- از مغزها به صورت میان وعده استفاده کرده و یا از آن‌ها روی سوپ‌، سالاد، صبحانه، دسرها و یا خوراک اضافه کنید تا از پروتئین، فیبر، چربی سالم و کالری بیشتر بهره ببرید.

- به جای آب از نوشیدنی‌های پر کالری استفاده کرده و چاشنی‌های پرکالری مانند انواع سس های پر چرب را نیز استفاده کنید.

- میوه‌های خشک یک منبع خوب از کالری هستند که می‌توانند روی سالاد، ماست، و دسر‌ها اضافه شوند یا به تنهایی مصرف شوند.

- سیب زمینی یک ماده غذایی زمینه‌ای برای اضافه کردن بقیه مواد است. به عنوان یک پیشنهاد وقتی سیب زمینی می‌پزید به آن روغن زیتون، شیر، پنیر، سبزیجات و یا لوبیا اضافه کنید.

- غذاهای تفت داده شده با روغن‌های سالم مثل روغن زیتون انتخاب خوبی هستند.

- ساندویچ‌های خانگی تهیه شده با گوشت‌های کم چرب و یا استفاده از پنیر پیتزای کم چرب انتخاب‌های مناسبی هستند.

  امتیاز: 0.00