منو
 صفحه های تصادفی
زمرد
سنگ آهک در مصارف صنعتی
آفرینش و تدبیر در نظر ادیان
پاپ آرت
دوره فروپاشی و زوال سلسله صفویه-دخالت و میزان نفوذ حرمسرا و دربار در امر حکومت
درس شناخت تاسیسات و اماکن ورزشی
فرهنگ در عهد ایلخانان
خواص فیزیکی و شیمیایی عسل
فرهنگ استان گلستان
آناتومی
 کاربر Online
286 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  یکشنبه 16 شهریور 1393 [19:01 ]
  اگر می خواهید قند خونتان ثابت بماند میان وعده ها را فراموش نکنید.
 

اگر می خواهید قند خونتان ثابت بماند میان وعده ها را فراموش نکنید.

اشخاص مبتلا به دیابت مانند سایر اشخاص سالم باید از ۳ وعده غذایی اصلی مثل صبحانه، نهار و شام و ۳ میان وعده استفاده کنند. برخلاف تصور صبحانه یک وعده غذایی خوبی است که باید حتما خورده شود.

میان وعده‌ها نیز باعث ثابت ماندن قند خون می‌شوند و از پرخوری در وعده‌های اصلی جلوگیری می‌کنند. اولین میان وعده بین صبحانه و نهار دومین میان وعده هنگام عصر و سومین میان وعده باید بعد از شام و قبل از خواب میل شود.

میان وعده قبل از خواب به ویژه در بیماران دیابتی بسیار مهم است و از افت قند خون در طول شب و هنگام خواب جلوگیری می‌کند، به طور کلی برنامه غذایی باید طوری تنظیم شود که در مجموع هفتاد درصد انرژی را از صبحانه و نهار و شام دریافت کنید و فقط ۳۰ درصد انرژی را از میان وعده‌ها دریافت کنید.

این حرف به این معنی است که میان وعده باید خیلی سبک باشد. لازم نیست که میان وعده حتما میوه باشد، چند عدد بیسکوییت ساده با چای، یک لقمه نان و پنیر و سبزی، یک واحد میوه دلخواه و یا یک فنجان شیر می‌توانند میان وعده‌های مناسبی باشند.

بعضی‌ها تمایل دارند که قبل از خواب از لبنیات استفاده کنند. مصرف یک فنجان شیر گرم قبل از خواب علاوه بر اینکه قند خون را در طول شب ثابت نگه می‌دارد، باعث یک خواب راحت هم می‌شود.

  امتیاز: 0.00