منو
 کاربر Online
1206 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  دوشنبه 30 تیر 1393 [18:47 ]
  نحوه و روش مصرف انواع پروتئین ها بسیار مهم است.
 

نحوه و روش مصرف انواع پروتئین ها بسیار مهم است.

پروتئین برای رشد و تکامل اندام‌ها و بافت‌ها ضروری است و کمتر به عنوان سوخت به مصرف می‌رسد.

مهمترین نکته در مصرف پروتئین‌ها این است که آن‌ها را باید به دفعات و به مقدار لازم در روز مصرف کرد.

هر گرم پروتئین می‌تواند ۴ کیلو کالری انرژی تولید کند و همراه آن باید آب فراوان نوشید.

بهترین منابع و کامل‌ترین پروتئین‌ها، تخم مرغ، گوشت انواع ماهی، گوشت قرمز کم چرب، گوشت بلدرچین، شتر مرغ و مرغ هستند. سویا، شیر، کشک و انواع حبوبات نظیر لوبیا، عدس، نخود و قارچ از دیگر منابع پروتئین‌ها هستند.

قبل از طبخ و مصرف گوشت‌های قرمز، تمام چربی آن را جدا کنید و هنگام آماده کردن مرغ، پوست آن را که حاوی چربی زیادی است، بگیرید. حتی الامکان از سرخ کردن گوشت خودداری کنید. در مصرف مغز، زبان و جگر به علت دارا بودن چربی و کلسترول بالا افراط نکنید.

بهتر است به جای گوشت قرمز از گوشت‌های سفید مانند مرغ و ماهی استفاده کنید. برای بزرگسالان مصرف زرده تخم مرغ به علت دارا بودن کلسترول زیاد به حداکثر ۳ عدد در هفته محدود شود.

انواع مغز‌ها نظیر گردو، فندق و بادام میان وعده‌های مناسبی برای تامین پروتئین‌ گیاهی، انرژی و برخی مواد مغذی هستند به شرط اینکه بو داده نباشند و در صورتی که باشند، دارای نمک کمتری باشند.

  امتیاز: 0.00