منو
 صفحه های تصادفی
همسخنی بين اسلام و اهل کتاب
طلبکاران شرکت تضامنی
دستگاه تولید اشعه مادون قرمز
قاسم بن محمد بن ابی بکر
دیابت قندی
نافع بن هلال و شهادت در کربلا
مواد ناشی آتشفشان
تجوید
الکترولیز
دوران پنج ساله صلح بین ایران و عثمانی
 کاربر Online
336 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  شنبه 24 خرداد 1393 [20:34 ]
  نقش تغذیه در میزان تعریق
 

نقش تغذیه در میزان تعریق

برخی از مواد غذایی مانند سیر و پیاز می تواند روی بوی بد عرق تاثیرگذار باشد و موجب افزایش و تغییر در بوی آن شود. همچنین بعضی بیماری ها مانند تب مالت باعث بوی بد عرق افراد می شود.

کم کردن مصرف کافئین از برنامه غذایی روزانه بسیار مفید خواهد بود. قهوه، نوشابه، شکلات و سایر مواد غذایی کافئین دار، در ایجاد بوی بدن تاثیر دارد. نوشیدن میزان کافی آب و مایعات، باعث رقیق تر شدن عرق می شود.

در فصل تابستان سعی کنید مدام مایعات بنوشید. اگر تعرق زیادی دارید، حتما حجم غذا را در هر وعده کاهش داده و تعداد وعده ها را افزایش دهید. از مصرف غذاهایی مانند غذاهای گوشتی که حاوی پروتئین زیاد است، اجتناب کنید چون این غذاها حرارت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

همچنین سعی کنید آرام باشید و از انجام فعالیت های پرتحرک در ساعات گرم تر روز خودداری کرده و در عوض این گونه فعالیت ها را به ساعات خنک تر روز که معمولا بین ساعت چهار تا هفت صبح است، موکول کنید.

  امتیاز: 0.00