منو
 کاربر Online
691 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  دوشنبه 21 بهمن 1392 [05:15 ]
  چه ویتامین هایی در چه غذاهایی بیشتر یافت می شود؟
 

چه ویتامین هایی در چه غذاهایی بیشتر یافت می شود؟

ویتامین A: هویج، کلم برگ، اسفناج، فرآورده های لبنی، زرده تخم مرغ، مرکبات بخصوص کیوی و فلفل سبز

ویتامینC : کلم بروکلی و سیب زمینی

ویتامینE : تخم مرغ، غلات، روغن سبزیجات و تخمه آفتابگردان

لوتئین: اسفناج، ذرت، کلم برگ و بروکلی

اسیدهای چرب: ماهی آب سرد مانند سالمون، روغن آفتابگردان و روغن ذرت

روی: گوشت قرمز، میگو، ماهی، غلات کامل و فرآورده های لبنی

به طور متوسط حدود 60 درصد حجم کل بدن را آب تشکیل می دهد. برای حفظ رطوبت بدن باید در طول روز مقادیر کافی آب بنوشید. چشم ها نیز برای دید بهتر به رطوبت نیاز دارند و خشکی، خستگی و تاری دید نشانه کم آبی و نیاز بدن به آب است. مصرف اسید آمینه برای سلامت چشم ها لازم است. اسیدآمینه از چشم ها در برابر رادیکال های آزادی که باعث بروز صدمات چشمی می شوند، محافظت می کند و بافت چشم ها را سالم نگه می دارد.

معجزه ویتامین درمانی
مکمل های ویتامین B نقش بسیار مؤثری در جلوگیری از کاهش دید ناشی از افزایش سن بخصوص در زنان ایفا می کند. از بین رفتن لکه زرد شایع ترین علت نابینایی در افراد بالای 65 سال است که مصرف ویتامین B و مکمل های آن از بروز چنین مشکلی جلوگیری می کند. در واقع مصرف خانواده ویتامین B متشکل از ویتامین B6، B12 و اسید فولیک می تواند مانع بروز کم بینایی شده و روند ابتلا و احتمال ایجاد این بیماری را تا حد زیادی کاهش می دهد.
زنانی که در غذایشان ویتامین ها بخصوص مکمل های ویتامین B را گنجانده اند، 34 درصد کمتر به بیماری از بین رفتن لکه زرد مبتلا شده و 41 درصد خطر ابتلا به نابینایی ناشی از این مشکل کاهش می یابد. ویتامین های خانواده B گردش خون را بهبود بخشیده، اثر آنتی اکسیدان ها را بیشتر کرده و نقش مؤثری در کاهش مواد شیمیایی و میزان برخی هورمون ها در بدن ایفا می کند.

  امتیاز: 0.00