منو
 صفحه های تصادفی
اوضاع اجتماعی در عهد امام سجاد علیه السلام
ابن شهر آشوب
قرائت قرآن
زندگی مادی یا فرهنگی
امام زمان در قرآن - حدید : 16
‌جام گل
منطق چیست؟
کارشناس ترویج کشاورزی
سرفه
تاریخچه و شناخت متالوژی
 کاربر Online
1153 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  چهارشنبه 11 دی 1392 [07:32 ]
  در زمستان هم بدن ما به آب نیاز دارد.
 

در زمستان هم بدن ما به آب نیاز دارد.

در هر فصلی باید به فکر تامین آب بدن باشید. تصور بر این است که در فصل زمستان که هوا سرد است نیازی به نوشیدن آب نیست و بدن هم دچار کم آبی نمی‌شود. اما این تصور نادرست است.

وقتی زمستان است و هوا سرد، کمتر احساس تشنگی می‌کنید. اما بدن ما هنگام تنفس هم آب از دست می‌دهد. بدن مجبور است در فصل سرما سخت کار کند تا هوای تنفسی‌اش را گرم و مرطوب کند. برای همین هم امکان دهیدراته شدن (از بین رفتن آب بدن) دور از ذهن نیست.
از بین رفتن آب بدن می‌تواند باعث سرمازدگی یا خستگی شود. برای همین لازم است به اندازه‌ی کافی آب بنوشید. مصرف میوه و سبزیجات سرشار از آب را فراموش نکنید. مصرف سوپ‌ها و خورش‌های کم کالری نیز جزو راه‌های تامین آب بدن هستند. اگر آب خالی دوست ندارید در آن مقداری آب لیموترش، پرتقال یا خیار بچکانید.

به جای قهوه‌ی معمولی از قهوه‌ی بدون کافئین استفاده کنید
کافئین ادرارآور است و برای همین می‌تواند باعث از بین رفتن آب بدن شود. پس از قهوه‌های بدون کافئین استفاده کنید. در این صورت در هر فنجان فقط 5 میلی‌گرم کافئین دریافت می‌کنید.

مصرف نمک را کاهش دهید
مواد غذایی شور بدن را در معرض بی‌آبی قرار می‌دهند و باعث ایجاد حالت نفخ و گاز معده هم می‌شوند. کاهش مصرف نمک باعث ایجاد تعادل در بدن می‌شود.

قبل از ورزش آب بخورید
قبل از شروع ورزش باید به اندازه‌ی کافی آب بنوشید. بهتر است یک ساعت قبل از ورزش یک تا دو لیوان آب بنوشید.

  امتیاز: 0.00