منو
 کاربر Online
1170 کاربر online
 : کامپیوتر
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه کامپیوتر 3 ستاره ها ارسال ها: 1679   در :  شنبه 30 آذر 1392 [18:23 ]
  33 نکته که یک مدیر سایت یا طراح وب باید بداند
 

سی و سه نکته از بایدها و نبایدهای مدیریت وب سایت و یا حتی مدیر وبلاگ


▪ اول :
موتور جستوجوی انعطاف ناپذیر: بسیاری از موتورهای جستو جو کاربر را ملزم به ورود پارامترهای زیادی می کنند.

▪ دوم:
پیمایش عرضی صفحات وب: کاربران علاقه ای به پیمایش افقی صفحات ندارد.

▪ سوم:
عدم وجود بخش جست و جو: بخشSearch باید به سایت های با بیش از ۱۰۰ صفحه , اضافه شود.

▪ چهارم
اندازه فونت ها و متون: به خصوص افرادی بالای ۴۰ سال با حروف نازک یا کوچک مشکل دارند و باید ترتیبی اتحاذ شود تا از طریق مرورگر امکان تغییر اندازه فونت ها فراهم شود.

▪ پنجم:
متن زیاد: معمولا سایت های حاوی متن های حجیم , خسته کننده هستند.

▪ ششم:
پنجره های باز شوی خودکار: کاربران ترجیح میدهند که خودشان مقصد را تعیین کنند.

▪ هفتم:
جمع آوری آدرس های پست الکترونیکی بدون هیچ روند امنیتی: کاربران بایدبرای وارد کردن آدرس E-mail خود , کاملا مطمئن و متقاعد باشند.

▪ هشتم:
آدرسهای طولانی و پیچیده صفحات: انتخاب یا کار بر روی آدرس های بیش از ۷۵ کارکتر دارند, مشکل است.

▪ نهم :
پیوند E-mail در مکان نا مناسب: E-mail باید کاملا برجسته , مشخص و در مکانهای مناسب بوده و از پیوندهای معمول صفحه تفکیک شود.

▪ دهم:
بازگشت کننده یا کلید ناموفق به صفحات قبل: کلید Back دومین دکمه مورد استفاده کاربران است.

▪ یازدهم:
رابط گراافیکی (GUI) برداشت غیر استاندارد: برداشت کاربر از عناصر و اشیای موجود در برنامه ها تثبیت شده.

▪ دوازدهم:
نبود بیوگرافی در سایت ها: وجود بیوگرافی باعث ایجاد اطمینان در بازدیدکنندگان سایت می شود.

▪ سیزدهم:
ضعف آرشیو: در اغلب مواقع اطلاعات قدیمی هم مورد استفاده کاربران قرار میگیرد.

▪ چهاردهم
پیوند های متعدد برای رسیدن به صفحات خاص: کاربران مایل به استفاده مکرر از پیوند ها برای رسیدن به هدف نیستند.

▪ پانزدهم
استفاده بیش از موعد از امکانات پیشرفته: استفاده از امکاناتی مانند CHAT , ایجاد انجمن های گفت و گو , E-mail رایگان , نقشه ۳ بعدی سایت و غیره , بار مالی زیادی را برای مدیران سایت تحمل می کنند.

▪ شانزدهم:
بار گذاری کند صفحات: وجود گرافیک های سنگین , آزار دهده خواهد بود.

▪ هفدهم:
ساختارهای تبلیغاتی: کاربران معمولا از مشاهده ساختارهای تبلیغاتی خودداری می کنند.

▪ هجده ام
طراخی اختصاصی برای افراد خاص: سایت باید کاملا برای تمام کاربران اینترنت (نه فقط متخصصین)قابل استفاده و گشت زنی باشد.

▪ نوزدهم:
رسالت و هدف نا مشخص سایت: باید نوع سایت از نظر جنبه های تجاری یا اطلاع رسانی مشخص شود.

▪ بیستم:
فراموش کردن هزینه پشتیبانی سایت: بودجه پشتیبانی و نگه داری باید حداقل به اندازه ۵۰ درصد هزینه راه اندازی سایت در نظر گرفته شود.

▪ بیست و یکم :
تلقی از سایت به عنوان یک رسانه دسته دوم: سایت با تلویزیون , روزنامه یا بروشور تفاوت های اساسی دارد.بنابراین نباید از آنها کپی برداری کنیم.از طرفی ارتباط ما را به عنوان یک رسانه تمام وقت با افراد متعددی برقرار می کند و نباید آن را دست کم گرفت.

▪ بیست ودوم
پیوندهای تکراری از نظر محتوا: مثلا پیوند یک تبلیغ بعد از ورود به آن , نباید حاوی همان پیوند تبلیغ در صفحه باز شده باشد.

▪ بیست و سوم
تلقی یکسان از اینترانت و اینترنت: در اینترانت داخلی اهداف و کاربردهای مرتبط با امور شرکت مدنظر است.ولی اینترنت یک مکان عمومی است.

▪ بیست و چهارم
عدم قبول مهندسی بهره وری و بازار: رد خواسته های بازار , به منزله رد نیازهای کاربران است.

▪ بیست و پنجم:
استفاده از قاب ها و صفحات چند فریمی: این موضوع برای چاپ و آدرس دهی صفحات , مشکلاتی را در بر دارد.

▪ بیست و ششم :
انیمیشن و متون متحرک: تمرکز بازدید کنندگان از سایت را بر هم می زند.

▪ بیست و هفتم:
صفخات غیر قابل بازگشت: عدم وجود پیوند برای بازگشت به صفحه اصلی و صفحات دیگر مشکلی بزرگ در تحلیل سایت است.

▪ بیست و هشتم:
نوار مرور(scroll) طولانی: مرور کردن صفحات به طور کلی جالب نیست.

▪ بیست و نهم:
ضعف در راهنمایی سایت: کاربران نباید هنگام گشت زنی تنها بماند.

▪ سی ام :
استفاده از رنگهای غیر استاندارد برای پیوند: هر رنگ معنایی دارد.

▪ سی و یکم:
اطلاعات قدیمی در سایت: باعث کاهش اعتبار و ارزش سایت میشود.

▪ سی ودوم
عدم درج قیمت محصولات: برای بعضی از مشتریان یافتن سریع قیمت اجناس مهم است.

▪ سی و سوم
پیوند به سایت های دیگر: به دلیل فلسفه و ساختار متفاوت طراحی در سایتهای مختلف , نباید تعداد پیوندهای خارج از سایت زیاد باشد.

  امتیاز: 0.00