منو
 صفحه های تصادفی
درس تاسیسات نساجی
تراکیت
مسعود بن حجاج و شهادت در کربلا
بیوتیت
آیا هوا فضا را اشغال میکند
کالاکنتیت
ابوسعید احمد بن عبدالجلیل سنجری
ارهاش
ML
افراز های یک عدد
 کاربر Online
338 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  دوشنبه 25 آذر 1392 [15:40 ]
  چند توصیه برای هضم بهتر غذا:
 

چند توصیه برای هضم بهتر غذا:

• زمانی برای صرف صبحانه در نظر بگیرید.
صرف صبحانه شروع متابولیسم بدن است. اگر می‌خواهید سیستم گوارش‌تان به خوبی کار کند، پس مهم‌ترین وعده غذایی روز را از دست ندهید.

• آهسته غذا بخورید.
آهسته غذا خوردن و جویدن صحیح و کامل غذا پیش از بلع، تاثیر زیادی در بهبود عملکرد سیستم گوارش دارد.

• تحرک داشته باشید.
هر حرکت فیزیکی به هضم غذا کمک می‌کند. بالا رفتن از پله‌ها، پیاده رفتن برای خرید، .... همگی در هضم بهتر غذا موثرند. فقط کافی است تحرک داشته باشید.

• زیاد غذا نخورید.
مراقب مقدار غذای خود باشید. سعی کنید بشقاب را کامل پر نکنید. اگر غذای سرو شده زیاد به نظر می‌رسد، مجبور نیستید آن را تمام کنید.

• آب بنوشید.
آب بهترین و موثرترین ماده در بهبود هضم غذاست. 30 دقیقه قبل از وعده‌های غذایی، آب بنوشید.

• تا حد امکان از مصرف کنسروها خودداری کنید.
مواد نگه دارنده و سایر افزودنی های موجود در کنسروها دشمن هضم غذا هستند.

• حتما چای نعناع را امتحان کنید.
بعد از ظهرها، به جای قهوه چای نعناع را امتحان کنید. چای نعناع بهترین تسکین‌دهندۀ معده است.

• زود شام بخورید.
سعی کنید حداقل سه ساعت قبل از خواب غذا بخورید تا غذایتان هضم شود.

  امتیاز: 0.00