منو
 کاربر Online
381 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  جمعه 15 آذر 1392 [19:20 ]
  پیشگیری و بهبود خستگی عضلات پس از فعالیت بدنی و ورزش
 

پیشگیری و بهبود خستگی عضلات پس از فعالیت بدنی و ورزش

- قبل از ورزش سنگین حتما نرمش کرده و به اصطلاح بدنتان را گرم کنید.

- توانایی ها و محدودیت های جسمی خود را بشناسید و بیش از توان خود به عضلات فشار وارد نکنید.

- اگر در حین ورزش احساس کردید که دچار خستگی مفرط شده اید و عضلات بیش از حد دردناک شده اند ورزش را متوقف کنید زیرا ممکن است عضلات شما آسیب ببینند، به ویژه اگر معمولا تحرک و فعالیت بدنی ندارید و گاه گاهی ورزش می کنید.

- بعد از ورزش سعی کنید بلافاصله دوش بگیرید.

- عضله ای را که گرفته و منقبض شده است به آرامی ماساژ دهید.

- عضله دردناک را در وضعیت کاملا بی حرکت قرار ندهید، سعی کنید به آرامی و ملایم عضله تان را حرکت دهید.

- اگر هوا سرد بود، تا حد امکان عضله را گرم نگه دارید.

- از لبنیات و منابع کلسیم به میزان کافی استفاده کنید، زیرا یون کلسیم در پیشگیری از انقباض و گرفتگی عضله نقش دارد.

- پتاسیم نیز در پیشگیری از گرفتگی عضلات نقش دارد. برای دریافت این ماده معدنی موز بخورید.

  امتیاز: 0.00