منو
 کاربر Online
639 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  جمعه 08 آذر 1392 [08:59 ]
  کوچک کردن شکم
 

کوچک کردن شکم

1- زمانی را به خوردن غذای با آرامش اختصاص دهید. هنگامی که ایستاده و خیلی سریع یک ساندویچ را می خورید، این غذا خوردن نه حتی گرسنگی تان را برطرف می کند بلکه آثار منفی بسیاری بر روی معده شما می گذارد یکی از این اثرات ، ذخیره شدن چربی در ناحیه ی شکم است.
پشت یک میز بنشینید و غذای خود را در آرامش بخورید ، برای هر وعده ی غذایی باید 30 دقیقه وقت بگذارید و هر لقمه ی غذای خود را چندین بار بجوید و تا کاملا نجویده اید ، لقمه ای دیگر را در دهان قرار ندهید .

2- میزان کالری غذایی را که مصرف می کنید را حتما بسنجید و بدانید روزانه بدنتان چقدر کالری دریافت می کند . و اگر این کالری دریافتی بیشتر از فعالیت روزانه باشد باعث چاق شدن شما می شود.

3- در طی روز از سبزیجات زیاد استفاده کنید زیرا سبزیجات باعث بهبود مزاج شما نیز می شود و به نوعی جلوی خوردن زیاد غذا را می گیرد.

4- گوشت مصرف کنید. گوشت هایی مانند گوشت گاو ، ماهی ، مرغ باعث می شوند که انرژی و پروتئین مورد نیاز بدنتان فراهم شود.

5- غذاهای آپ پز را به غذاهای سرخ کردنی ترجیح دهید و بیشتر از این نوع غذاها مصرف کنید زیرا هم هضم این غذاها راحت تر است و هم جذب شان با چربی انجام نمی شود .

6- نمک زیادی را به غذایی خود اضافه نکنید ، زیرا نمک زدن زیادی به غذا باعث حبس شدن آب در بدن بخصوص در ناحیه ی شکم می شود و بعد از گذشت مدتی شکم برجسته می شود.

7- مراقب دستگاه گوارش خود باشید. اگر مشکل خاصی دارید قبل از اینکه جدی تر شود به دکتر مراجعه کنید و اگر هم مشکل یبوست دارید هر شب قبل از اینکه بخوابید چند آلوی را در آب خیس کرده و صبح ناشتا از این آلو بخورید تا مشکل به مرور حل شود زیرا یبوست یکی از دلایل بزرگ شدن شکم می باشد.

8- نفس عمیق بکشید تا ریه کاملا از هوا پر شود و برای این کار شکم خود را به داخل برده و در بازدم شکم خود را رها سازید زیرا این ورزش باعث می شود تا عضله های شکم تان حرکت کرده و چربیهای آن شروع به از بین رفتن کنند .

9- تحرک داشته باشید تا چربی های که دور بدنتان و بخصوص شکم تان را گرفته از بین بروند.
و این تحرک باید سه بار در هفته و هر دفعه به مدت سی دقیقه به طول بیانجامد . تحرکاتی مانند پیاده روی ، شنا ، دوچرخه سواری و ..

10- خوردن شیرینی را کاهش دهید. شیرینی مانند شکلات و کیک سریعا جذب می شوند پس به این نکته دقت داشته باشید بخصوص شبها و زمانی که به ساعت خوابیدن نزدیک هستید از خوردن شیرینی بپرهیزید زیرا فعالیتی ندارید و فقط این مواد جذب بدن می شوند. و به جای این مواد از غلات استفاده کنید که سرشار از ویتامین و پرتئین هستند.

  امتیاز: 0.00