منو
 صفحه های تصادفی
ایجاد زمینه برای رابطه با دولتهای خارجی در عهد صفوی
آزمایش مایکسون - مورلی
بیت المعمور
ژنتیک پزشکی و انسانی
کریپتون
کرم کبد
کارشناس اطلاعات و جهانگردی
بانک خون
بمب الکترومغناطیسی
نور پیامبر اکرم پیش از ولادت
 کاربر Online
420 کاربر online
 : کامپیوتر
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه کامپیوتر 3 ستاره ها ارسال ها: 1679   در :  چهارشنبه 30 مرداد 1392 [16:10 ]
  باز نشدن در cd-rom
 

علت عمده باز نشدن در سی دی رام ها شل شدن تسمه است.
دلیل دیگر باز نشدن cd-rom به علت آهنربایی شدن قطعه ای از cd-rom که برای نگه داشتن تعادل cd در زمان چرخش است به وجود می آید که در بعضی از مارکها بیشتر این مشکل به وجود می آید.
یکی از راه حلهای رفع این موضوع همیشه cd قرار دادن در cd-rom است.
دلیل دیگر از کار افتادن آرمیچر می باشد.
دلیل دیگر چرب شدن یا پاره یا گشاد شدن تسمه می باشد.
البته برای تعمیر حتما به تعمیر کار باید مراجعه شود.
و در 85% موارد تعمیر دستگاه به صرفه نمی باشد.
خیلی از علتهاشم ضعیف شدن و یا مشکل سیستم خروج یا همون eject ممکنه باشه.
این سیستم متشکل از این قطعاته :

1- dc motor که در قسمت جلویی درایو قرار داره
2- تسمه که نیروی موتور رو به چرخ دنده هایی منتقل میکنه
3- سیستم مکانیکی یه به وسیله یک تعداد چرخ دانده و بالشتکهایی کنترل و هدایت میشه

معمولا (بالای 90%) این مشکل از ضعیف شدن dc motor ناشی میشه که نمیتونه قدرت لازم رو برای غلبه بر آهنربای نگهدارنده cd تامین کنه و در گیر میکنه ولی موارد دیکه ای مثل افتادگی تسمه (منظورم همون شل شدنه ) و یا کثیفی بیش از حد سیستم مکانیکی هم میتونه باعث این مشکل بشه .

راه حل :


1- بهترین راه تعویض موتور هستش که کار بسیار ساده ایه و معمولا با هزینه کمتر از 1000 تومان مشکل حله (البته اگه مشکل از موتور باشه)
2- اگه دیدین تسمه همچین قرص و محکم سر جاش نیست و همچین یکم لق میزنه که خوب تکلیف مشخصه هزینش هم 250 تومنه (تازه اگه فروشنده گرون فروش باشه )
نکته :ممکنه تسمه قرص و محکم سر جاش باشه ولی چرب شده باشه که باید تسمه و فولی سر موتور و چرخ دنده رو باهم و توسط مایع ضرف شویه یه حالی بدین
3- تمیز کردن مکانیکی و سایر ادوات رو بزارین به عنوان آخرین تیر نجاتتون
نحوه تعويض dc motor

موتور به یه برد کم عرض که پشت پنل جلویی درایو هست به وسیله دو پایه خود موتور لحیم شده

شما اول باید پیچ های درایو رو باز کنید و کاور های فلزی اون رو از شاسی جدا کنید.
حالا اگه به زیر درایو نگاه کنید میبینید 2 تا برد هست که با یک کابل تخت به هم متصل شدن .
یکی برد اصلی هست که تقریبا 10*14 هست و دیگری 3*14 که ما با کوچیکه کار داریم
(البته توجه داشته باشین که نه تنها این اعداد ثابت نیستن بلکه بعضی از درایو ها دارای برد یک تکه هستن)
اکنون باید از بالای درایو به قسمت برد کوچک رو نگاه کنین و 2 پیچ کوچک که موتور رو به شاسی وصل کرده پیدا و باز کنین .
تسمه را از دور فولی موتور خارج کنین
برد کوچک توسط 2 ضامن کوچک پلاستیکی مهار شده و به آرامی این ضامن ها رو فشار بدین و برد رو آزاد کنین .

اگه مراحل بالا رو درست انجام داده باشین الان باید برد از شاسی رها شده و از جای خودش خارج بشه .
حالا میتونین به یک حویه و قلع کش پایه های موتور رو از برد جدا کنین و با یک موتور سالم تعویض کنین .

البته به دوستانی که دست به پیچ گوشتی خوبی ندارن توصیه میکنم اجازه بدن یک تعمیر گاه مناسب براشون این کار رو انجام بده
تا مجبور نشن خرج یه درایو نو رو رو دست خودشون بزارن .

  امتیاز: 0.00