منو
 صفحه های تصادفی
آشکارسازی نورهای کم توان
سخنان امام حسین علیه السلام در ترغیب اصحاب به پایداری در روز عاشورا
نمادرتلویزیون
Carbon
زهیر بن قین
علتهای چهارگانه ارسطویی
هورمونهای غده هیپوفیز
محاسبه کار با انتگرال گیری
افزایش آلکانها - آلکیل دار شدن
ابوحنیفه
 کاربر Online
1846 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  شنبه 05 مرداد 1392 [16:17 ]
  وزن خود را کم کنید.
 

وزن خود را کم کنید.

1- عادتهای غذایی تان را بررسی کنید.
عادتهایی مثل دیر شام خوردن ، ناخنک زدن در هنگام غذا پختن ، خوردن ته مانده غذای بچه ها و … روند کاهش وزن شما را به تاخیر می اندازند.

2- برنامه غذایی داشته باشید.
شما باید برای وعده های غذایی تان و تنقلاتی که می خورید، برنامه داشته باشید. تنقلات مفیدی که برای کاهش وزن مفید هستند را بسته بندی کنید تا وقتی احساس گرسنگی می کنید آنها را بخورید.

3- سیر به خرید بروید.
اگر گرسنه به فروشگاه مواد غذایی بروید ممکن است تحریک شوید و آنچه را که نباید بخرید را بخرید.

4- وعده های غذایی منظم داشته باشید.
وعده های غذایی منظم در طولانی مدت ، باعث احساس خوب بودن و کاهش میل خوردن قند می شود. پس اگر برای کاهش وزن رژیم می گیرید سعی کنید آن را منظم اجرا کنید.

5- غذایتان را سر میز و صندلی و به طور آگاهانه میل کنید.
عادت هایی مثل سرپا غذا خوردن ، تلویزیون دیدن هنگام غذا خوردن ، با تلفن حرف زدن ، منجر می شود بیشتر بخورید.

6- غذا را در بشقاب های جداگانه بریزید.
غذایتان را در بشقابی جداگانه بریزید و سر سفره بیاورید. هیچگاه غذای اضافی سر سفره نیاورید چون ممکن است پس از غذا خوردن هوس کنید و بخواهید کمی غذا برای خودتان بکشید. پس فقط یک بشقاب غذا با اندازه مناسب برای خودتان بیاورید. این عادت خود باعث کاهش وزن غیر ارادی خیلی افراد شده است.

7- آهسته غذا بخورید.
همیشه غذا را آهسته بخورید و سعی کنید با غذا بازی کنید. همین باعث می شود احساس سیری کنید.

8- بعد از غذا دوباره غذا نخورید.
اگر بعد از غذا دوباره احساس گرسنگی کردید ، نباید دوباره غذا بخورید، سعی کنید نوشیدنی بدون قند بخورید. همچنین خوردن یک لیوان شیر ۱ ساعت بعد از غذا اشتهای شما را کور می کند.

9- اگر تنقلات می خورید ، باید به صورت یک وعده غذایی باشد.
اگر در طول روز تنقلات میل می کنید باید به صورت یک وعده غذایی کوچک ، بین وعده های غذایی بزرگ باشد.

10- روزتان را با صبحانه شروع کنید.
صبحانه مهمترین وعده غذایی است. بعد از خواب بدن شما به مواد مغذی برای سوخت و ساز نیاز دارد.

  امتیاز: 0.00