منو
 صفحه های تصادفی
کمیت نرده‌ای
خانواده مستقل زن و شوهری ( نوع دوم )
نسبیت
تیره فرفیون
محمد « ص » برگرفته از نام های خداوند
تبدیل ستاره مثلث
امام باقر علیه السلام و پاسخ درباره اختیارات پیامبر اکرم
تاریخ تمدن ویل دورانت
فلایویل
آزمایش منابع نوری لرزان
 کاربر Online
570 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  شنبه 22 تیر 1392 [10:08 ]
  هنگام درد چه کنیم؟
 

هنگام درد چه کنیم؟

از شایع‌ترین دلایل مراجعه ما به پزشکان، بروز درد در بدن است. معمولا در این مواقع پزشکان سعی می‌کنند در مقطع اول با تجویز مسکن از دردمان بکاهند.

اما نکاتی وجود دارند که با آگاهی از آنها، می توان پیش از مراجعه به پزشک درد را کاهش داد.

مصرف داروهای تسکین دهنده، راه درمانی دائمی و سالمی نیست.
پزشکان علت درد را بررسی می‌کنند که منبع و عامل درد را پیدا کنند. اینکه درد ناشی از کمبود فعالیت، استرس زیاد و آرتروز است یا دلیل دیگری ممکن است داشته باشد.

گرما یا یخ
ممکن است پزشک شما کمک گرفتن از یخ یا گرما را برای کاهش درد توصیه نکند، اما هر کدام از آنها برای مواردی مفید هستند. از یخ برای جراحت های حاد استفاده کنید. یخ باعث کند شدن جریان خون خواهد شد و از شدت درد، تورم و کبودی در ناحیه صدمه دیده می‌کاهد. همچنین، آب گرم برای نرم کردن مفاصل و دردهای عضلانی مفید و موثر است.

اگر درد کمی دارید، با حل کردن جدول و کار های دیگر خودتان را سرگرم کنید.
زمانی که شما حواس مغزتان را پرت می‌کنید، درد کمتری حس می‌کنید. می‌توانید با تماشای یک سریال طنز، دردتان را از یاد ببرید.

البته توجه داشته باشید که بهتر است برای یافتن علت دردهای مزمن، به پزشک متخصص مراجعه کنید تا منشاء درد پیدا و درمان شود.

در صورتی که درد مزمنی دارید، به فکر تغییر رژیم غذایی خود باشید.
لبنیات چرب را برای چند هفته از رژیم غذایی خود حذف کنید و ببینید که دردتان بهبود میابد یا خیر. این روند را برای گندم، گوشت قرمز، مرکبات، بادام زمینی و کافئین تکرار کنید و ببینید چه تغییری در دردتان حس می‌کنید. اگر این وضعیت موثر بود در مراحل بعدی زیر نظر متخصص تغذیه، روند را ادامه دهید.

مسکن ممکن است شما را برای مدت کوتاهی در هنگام بروز درد یاری دهد، اما به خاطر داشته باشید که راه‌های دیگری همچون ماساژ، طب سوزنی و رفتار درمانی برای بهبود درازمدت و تضمینی‌تر دردهای شما نیز وجود دارد. مسکن‌های قوی و ضعیف، در بهترین حالت شما را تنها به خود وابسته می‌کنند.

  امتیاز: 0.00