منو
 کاربر Online
520 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  پنج شنبه 05 اردیبهشت 1392 [06:25 ]
  تغذیه و تاثیر آن بر هوش
 

تغذیه و تاثیر آن بر هوش

بعضی مواد غذایی به شما کمک می کنند که عملکرد مغزتان را افزایش دهید.
انتخاب این غذاها به شما کمک می کند که توانایی تفکر و وضوح ذهنی خود را افزایش دهید.

1- روغن ماهی
روغن ماهی یک ماده غذایی مناسب برای مغز است، اُمگا3 موجود در ماهی، التهاب مغز را کاهش می دهد و از آن محافظت می کند.
برای تهیه روغن ماهی یا روغن کبد ماهی، شکل مایع این دو ماده بهتر از کپسول آنهاست.
در تابستان و بهار که شدت و مدت تابش نور خورشید کافی است، بدن به مقدار لازم ویتامینD مورد نیاز خود را می سازد. ولی در زمستان و پاییز که مدت و شدت تابش آفتاب کمتر است، نیاز به دریافت مکمل ویتامینD داریم. روغن کبد ماهی یکی از مهم ترین و غنی ترین منابع ویتامینD است.
تفاوت روغن ماهی و روغن کبد ماهی در این است که روغن کبد ماهی علاوه بر اسیدهای چرب اُمگا-3 منبع خوبی از ویتامین های A و D نیز می باشد.

2- سبزیجات تازه و خام
مواد غذایی کمی وجود دارد که از نظر ارزش تغذیه ای با سبزیجات برابری کنند. کاهش سطح اسید فولیک در بدن با بروز بیماری آلزایمر )فراموشی دوران پیری ) مرتبط است. همچنین آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال های ( رنگدانه های گیاهی ) موجود در سبزیجات، هوش شما را حفظ خواهند کرد.

3- تخم مرغ
تخم مرغ منبع ارزان و مفیدی از مواد مغذی با ارزش است. مصرف تخم مرغ علاوه بر حفظ سلامت بدن، برای هوش و عملکرد ذهنی مفید است .

4- از مصرف شکر خود داری کنید
شکر جزء آن دسته از مواد غذایی است که باید از مصرف آنها پرهیز کرد.
مواد غذایی خیلی شیرین، تعادل هورمون انسولین بدن شما را به هم می ریزند که باعث ایجاد بیماری و گرفتگی ذهن شما می شوند.

5- میوه
میوه هایی که منابع آنتی اکسیدانی قوی هستند سلامتی بدن را بهبود می بخشند. همچنین دارای فواید بی شماری برای مغز هستند. مطالعات نشان داده، مصرف میوه فرآیند پیری را در مغز کاهش می دهد.

  امتیاز: 0.00