منو
 صفحه های تصادفی
تلسکوپ دو چشمی LBT
ساختمان سیلیکات
عماره بن ولید
معجزه امام سجاد علیه السلام در برابر عبدالملک
تاثیر ارتعاش کششی C=C در طیف سنجی مادون قرمز
تیره ماگنولیا
جعبه ابزار شیمی آلی
یانی فون نویمان
فیلم ورود ویروسها به سلول و تکثیر آنها
خاک دادن پای بوته ها
 کاربر Online
418 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  چهارشنبه 21 فروردین 1392 [06:24 ]
  بهترین راه پخت سبزی
 

بهترین راه پخت سبزی

سبزی‌های آب‌پز
آب‌پز کردن برای تمامی انواع سبزیجات به جز گوجه، هویج، فلفل دلمه‌ای و بادمجان که سرخ یا گریل شده آنها بهتر است، پیشنهاد می‌شود.

بخارپز کردن
بخارپز کردن برای انواع سبزیجات، مناسب بوده و سبب حفظ مزه و بافت آنها می‌شود. در این روش عناصر معدنی حفظ شده اما حدود 25 تا 30 درصد ویتامین C از دست می‌رود.

تنوری کردن
این روش، مناسب سبزیجاتی مثل سیب‌زمینی، فلفل، گوجه، پیاز، سیر، کدو مسمایی، بادمجان و کدو تنبل است. بهتر است این سبزیجات را به شکل مکعب‌های بزرگ برش زده و بعد با روغن زیتون آغشته و در درجه حرارت 180 درجه سانتی‌گراد بگذارید.

سرخ کردن
سرخ کردن برای سبزیجاتی مثل سیب‌زمینی، پیاز، فلفل، گوجه‌، هویج، قارچ، کدو و بادمجان مناسب است. در این نوع طبخ، بهتر است سبزیجات را در اندازه‌های کوچک برش داده و در روغن کم اما داغ ریخته و 5 تا 6 دقیقه به آنها مهلت داد تا بپزند.

آرام پختن
برای پختن هویج و کلم بهترین کار، آرام پختن است. توصیه می‌کنیم ابتدا سبزیجات را در مقدار کمی روغن تفت داده تا طلایی شوند، بعد مقداری آب یا آب پرتقال به آنها بیفزایید و حرارت را کم کنید تا طی یک ساعت سبزیجات آرام‌آرام بپزند.

گریل کردن
این روش برای سبزیجاتی مثل هویج، فلفل، پیاز و گوجه‌فرنگی پیشنهاد می‌شود. برای گریل کردن کافی است چند دقیقه سبزیجات را روی گریل داغ که کمی به آن روغن زده شده قرار دهید.

  امتیاز: 0.00