منو
 صفحه های تصادفی
سازه های متداول برای ساختمانهای بلند
نقش اروپا در پیشرفت ریاضیات
Barometric formula
قطرپایین رو در عکاسی
انتقال پایتخت برزیل
برنامه نویسی پیمانه ای
معرفت شناسی
فراخوان مشارکت در محتوای گروه زمین شناسی
تقوا مداری
مؤسسات و تشکیلات دولتی و بلدی
 کاربر Online
661 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  دوشنبه 21 اسفند 1391 [05:33 ]
  حفظ وزن در ایام تعطیلات نوروزی
 

حفظ وزن در ایام تعطیلات نوروزی

داشتن عادت غذایی مناسب و فعالیت فیزیکی کافی ،دو عاملی است که به حفظ وزن نرمال کمک می کند.

1- عادت غذایی مناسب:
ـ بیشتر بشقاب خود را از غذاهای پرفیبر پر کنید، مثل غلات کامل، حبوبات، سبزیجات وسالاد

ـ از رژیم‌های لاغری غیر اصولی پرهیز کنید. رژیم هایی که بعضی از گروههای غذایی را حذف یا به شدت محدود می‌کنند. اگرچه کاهش وزن با این رژیم ها سریع صورت می‌گیرد اما بیشتر وزن دست رفته آب بدن است، نه چربی . کاهش وزن اصولی، آهسته و یکنواخت است و از ۱-۵/۰ کیلوگرم در هفته نباید فراتر برود.

ـ از حذف وعده غذایی صبحانه بپرهیزید. افرادی که صبحانه نمی‌خورند معمولا` از آنهایی که می‌خورند چاق‌ترند.

ـ از میان وعده‌های سالمی همچون میوه‌ها، سبزیها، بیسکویت سبوس‌دار، مغزها و ... استفاده کنید.

ـ از غذا برای غلبه بر استرس یا خستگی استفاده نکنید.

2- فعالیت فیزیکی مناسب:
ـ فعالیت فیزیکی را بطور منظم در برنامه روزانه خود قرار دهید. مثل پیاده روی صبحگاهی در هر روز یا رفتن به باشگاه ورزشی و انجام یک ورزش خاص در بیشتر روزهای هفته

ـ بجای آسانسور، از پله‌ها برای بالارفتن استفاده کنید.

ـ انجام ورزشهای هوازی که شدت متوسط و مدت طولانی‌تر دارند، نسبت به ورزشهای بی‌هوازی که شدت بالا و مدت کوتاهی دارند، بیشتر چربی سوز هستند و به حفظ تناسب اندام بیشتر کمک می‌کنند. بهترین ورزشهای هوازی پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا وکوهنوردی هستند .

ـ انجام ۴۵ -۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی با شدت متوسط،حداقل 3 روز در هفته توصیه می شود. این فعالیت باید اضافه بر فعالیت های عادی روزانه باشد.

  امتیاز: 0.00