منو
 صفحه های تصادفی
قضیه بطلمیوس- اویلر
فتح روم
کوانتوم به زبان ساده
حرکت محمدعلیشاه علیه مشروطه
ترکیبات N - نیتروزو و خاصیت سرطان زایی آنها
فشارسنج پزشکی
آل مسافر
آثار دیررس تابش در اندامهای بدن
امام صادق علیه السلام و کار در روز گرم
سرگذشت ریاضیات10
 کاربر Online
808 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  سه شنبه 03 بهمن 1391 [05:27 ]
  غذاهایی برای پیشگیری از کم خونی
 

غذاهایی برای پیشگیری از کم خونی

۱) موادغذایی دارای ویتامین 12 B :
ویتامین 12 B به ویژه در موادغذایی حیوانی مانند گوشت قرمز، ماهی، میوه های دریایی و درصد کمتر در تخم مرغ و پنیر وجود دارد.
از جمله نشانه های کم خونی تنگی نفس، خستگی، افزایش ضربان قلب و... است اگر این علائم در شما دیده می شود، شما دچار کم خونی هستید.

۲) موادغذایی دارای آهن:
آهن در گوشت قرمز و جگر وجود دارد و برای بدن ضروری است.
حبوبات هم غنی از آهن هستند.
آهن حیوانی راحت تر از آهن گیاهی جذب بدن می شود.

۳) موادغذایی غنی از ویتامین C :
سبزیجاتی مانند بروکلی و فلفل و مرکبات منبع خوب ویتامین C هستند و به جذب بهتر آهن کمک می کنند. بررسی های متعددی نشان داده است وقتی ویتامین C همراه با مواد غذایی غنی از ترکیبات آهن داراستفاده می شود، میزان جذب آهن بالا می رود.

۴) موادغذایی غنی از ویتامین B :
می توانید با مصرف روزانه سبزیجات برگ سبز، آب پرتقال یا گردو نیاز روزانه خود را تامین کنید.
در صورت کم خونی به خصوص در زنان، باید قرص آهن استفاده شود.

  امتیاز: 0.00