منو
 کاربر Online
406 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  سه شنبه 07 آذر 1391 [06:57 ]
  چه بچه هایی چاق می‌شوند؟
 

چه بچه هایی چاق می‌شوند؟

بچه هایی که ورزش نمی کنند.
برای اینکه کودکان تحرک داشته باشند بهتر است که والدین یک نمونه برای آنان باشند.
وقتی کودکان می بینند که والدین شان یک برنامه ورزش و نرمش را دنبال می کنند، می فهمند که تحرک داشتن مهم است و بخش مهمی از زندگی است.
کودکان علاوه بر تحرکی که در مدرسه دارند باید 60 دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشند.
وقت بگذارید و در مکانی مانند پارک ، کل خانواده با هم ورزش و نرمش کنید.

تماشای بیش از حد تلویزیون
استفاده ی بیش از حد از تلویزیون بر اندازه دور کمر بچه ها تأثیر بدی دارد.
پزشکان توصیه می کنند کودکان در طول روز بیش از 2 ساعت به تلویزیون نگاه نکنند.

اهمیت خوردن صبحانه
صبحانه نقش زیادی در عملکرد فعالیت یادگیری دارد، همچنین صبحانه نقش مؤثری در تعادل وزن دارد. اگر کودک صبحانه نخورد کالری لازم را کسب نمی کند و سراغ تنقلات غیر مفید که حاوی چربی و نمک بیشتر و عاملی برای چاقی کودکان است ، می رود.

میان وعده ها
بیسکوئیت، کیک، شیرینی، چیپس، شکلات و آبمیوه های کارخانه ای مواردی هستند که کودکان در میان وعده ها می خورند و بیش از 500 کالری از این طریق دریافت می کنند. میان وعده های متعدد ارتباط زیادی با نرخ چاقی دارد.
کودکان به طور متوسط 3 بار در روز میان وعده می خورند، که اغلب میوه و سبزیجات نیستند.
به جای تنقلات، خانه را با غذاهای سالم که به آسانی در دسترس باشند پر کنید مانند میوه های شسته شده و آماده ی خوردن، خشکبار و سبزیجات.

اهمیت خواب کافی کودکان
کودکانی که کمتر می خوابند پرخورتر هستند.
بنیاد ملی خواب توصیه می کند کودکان 3 تا 5 ساله حدود 11 تا 13 ساعت و کودکان 5 تا 12 ساله، حدود 10 تا 11 ساعت در طول شبانه روز بخوابند. بر اساس یک تحقیق، کودکان سنین بین 5 تا 10 سال که خواب کمتر از 10 ساعت در شب دارند 3 برابر بیشتر احتمال اضافه وزن نسبت به کودکانی که 12 ساعت یا بیشتر می خوابند خواهند داشت.

  امتیاز: 0.00