منو
 صفحه های تصادفی
چرا زنان مدیران بهتری هستند
کاتالیزور آنزیمی
انواع آسیبهای اجتماعی
سنگهای آهکی
میمون بن احمد هاشم
دوره فترت موقت با مقدمه حکومت رسمی
دیوسکورید
شاه اسماعیل دوم صفوی
مسواک و خمیر دندان
فسفر
 کاربر Online
911 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  سه شنبه 18 مهر 1391 [11:27 ]
  تاثیر خوراکی ها بر سلامت افراد
 

تاثیر خوراکی ها بر سلامت افراد

- اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی آزاد و نیز گردو یافت می شوند در تضمین سلامتی، بسیار موثر عمل خواهند کرد. این اسیدهای چرب خطر ابتلا به بیماری های قلبی و نیز سکته را در زنان تا 40 درصد کاهش می دهد.
اگر مصرف چربی‌های اشباع (روغن‌های جامد) را کم کنیم، کلسترول خون را کاهش می‌دهیم و مصرف کافی کلسیم و ویتامین D از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند.

- آمینواسید ی که در گوشت بوقلمون، سویا، گوشت قرمز و لبنیات یافت می شود؛ برای بدن ضروری است و موجب ساختن سروتونین در مغز و در پی آن تسکین و آرامش می شود. همچنین سروتونین موجب خواب عمیق و راحت می گردد.

- مواد معدنی که در آجیل و سبزیجات برگدار سبز یافت می شود و املاح مورد نیاز هر سلول بدن انسان هستند و در حفظ فعالیت طبیعی ماهیچه و عصب، ضربان منظم قلب و استحکام استخوان ها موثر هستند.
مصرف میوه‌ها و سبزیجات ابتلا به دیابت، فشار خون بالا و برخی از انواع سرطان را کاهش می‌دهد.

- ویتامین B12 که در مواد لبنی، گوشت و ماهی یافت می شود باید به طور روزانه برای تضمین سلامت دستگاه عصبی بدن تامین گردد. ویتامین B12 از منابع حیوانی تامین می شود و نباید در خوراکی های گیاهی به دنبال آن بگردید. کمبود این ویتامین به کم خونی منجر خواهد شد.

  امتیاز: 0.00