منو
 کاربر Online
890 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  سه شنبه 18 مهر 1391 [11:24 ]
  مغز را جوان نگه دارید.
 

مغز را جوان نگه دارید.

- ورزش می تواند زوال عقل را بخوبی به تأخیر بیندازد.
ورزش منظم می تواند زوال عقل را کاملاً معکوس کند. طبق تحقیقات، تمرینات ایروبیک سرعت و شفافیت تفکر را بسیار بالا برده و همچنین بافت نسج مغز را زیادتر می کند.
نرمش های هوازی منظم می تواند ساده ترین و مهم ترین راه برای سلامتی طولانی مدت مغز باشد.
سه بار در هفته به مدت 50 دقیقه پیاده روی تند انجام دهید تا این تأثیر بر شما ایجاد شود.

- مسواک زدن به وضوح با سلامت مغزی ارتباط دارد.
بیماری های دندان و لثه با بدترین بیماری های مغزی در سنین کهولت ارتباط دارد. پس به توصیه های دندان پزشکان توجه کنید، هر روز حداقل یک بار مسواک بزنید و هر بار باید حداقل 2 دقیقه مسواک زدن طول بکشد.

- حل جدول ، پازل و جدول سودوکو سرعت انتقال و تصمیم گیری در مغز را به نحوه عجیبی افزایش می دهد.
حل یک جدول، بازی فکری یا تست هوش، به عنوان سوالات هوش و محرک مغز به شما کمک می کنند تا همیشه ذهنی جوان و سالم داشته باشید.

- پرخوری فعالیت مغز را کند می کند و در طولانی مدت باعث وارد آمدن آسیب به مغز می شود، کمبود کالری هم اثر مشابهی را بر مغز می گذارد.
فعال و سالم نگه داشتن سیستم گردش خون با کارهایی از قبیل کاهش استفاده از چربی های اشباع شده مانع از پیری زودرس مغز می شود.
وجود ماهی در رژیم غذایی انسان ها می تواند نقش بسزایی در تقویت حافظه داشته باشد. اسیدهای چرب مورد نیاز مانند امگا3، برای ساختمان مغز مهم به شمار می آیند و تأثیر آنها برای درمان بیماری های مغزی بسیار مؤثر است.

- استرس، تأثیر مخربی روی مغز می گذارد.
دانشمندان بر این عقیده اند که داشتن یک زندگی متعادل ودنبال کردن فعالیت های آرامش بخش مانند حضور در اجتماع و انجام فعالیت های هنری، می تواند روند فراموشی بر اثر کهولت سن و پیری مغز را به تأخیر بیاندازد.

  امتیاز: 0.00