منو
 کاربر Online
438 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  دوشنبه 13 شهریور 1391 [06:23 ]
  دشمن ستون فقرات
 

دشمن ستون فقرات

1-شکم بزرگ:
وقتی شکم بزرگ است، تعادل انحنای کمری به هم می‌خورد و ستون مهره‌ها انحنای مهره‌های سینه‌ای را بیشتر می کنند و سبب گودی زیاد کمر، قوز پشتی و بر هم خوردن راستای قرار گرفتن سر و گردن می‌شود و در نهایت درد ایجاد می‌شود.

2- بد خوابیدن:
بهتر است به پهلو بخوابید و بالش، فاصله شانه تا سر را پر کند.
اگر به پشت بخوابید، قوس گردنی شما در صورت مناسب نبودن بالش به جای تمایل به عقب، به جلو می‌آید و آرتروز گردنی و درد ایجاد می‌شود. بدون بالش خوابیدن یا بالش کوتاه همان‌قدر بد هستند که انتخاب بالش بلند. دمر ( روی شکم) هم نخوابید.
تشک مناسب استفاده کنید که نباید زیادی نرم یا زیادی سفت باشد.

3-نشستن چهار زانو یا دو زانو:
وقتی چهار زانو یا دو زانو می‌نشینید باعث آسیب غضروف ها می‌شوید.
پا، باسن، پشت و کتف شما باید هنگام نشستن نقاط تماس صحیح داشته باشند.

4-ایستادن طولانی:
عدم رعایت اصول صحیح ایستادن، به دنبال طولانی ایستادن دردها شروع می‌شوند. وقتی می‌ایستید باید یک پا جلوتر از دیگری باشد و پای دیگر ١۵ سانتی‌متر بالاتر باشد تا فشار وزن‌تان تقسیم شود. پاها را مرتب با حفظ ١۵ سانتی‌متر از زانو خم کنید تا گودی کمری زیاد نشود و درد و خستگی به وجود نیاید.

5- بلند کردن جسم سنگین:
جسم را با دست بگیرید. یک پا اهرم و پای دیگر جلو باشد. دست‌ها به بدن چسبیده باشد و از راستای دست‌ها نیرو بگیرید نه از کمرتان.

  امتیاز: 0.00