منو
 صفحه های تصادفی
محیط visual
زبان سطح بالا
کربلا و زیارت هر شب جبرئیل و میکائیل
ثعلب «صورت فلکی»
رشته کاردان فنی شیمی، عمیلات پالایش
انواع تصور
کاوش در متن برنامه ها
کوپیاپیت
روالها و توابع
معیار های زمانبندی در سیستم عامل
 کاربر Online
722 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  شنبه 28 مرداد 1391 [22:43 ]
  منابع مفید ویتامین D
 

منابع مفید ویتامین D

بدن ما برای دریافت مقادیر کافی ویتامین D باید به اندازه کافی در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرد. اما تماس بیش از حد با اشعه فرابنفش خورشیدی می‌تواند موجب بروز سرطان پوست شود.

افرادی که در معرض آفتاب قرار نمی گیرند، بی‌تردید در معرض خطر کمبود ویتامین D قرار می‌گیرند.

دریافت این ویتامین برای بهبود سلامت عمومی بدن و تقویت عضلات، استخوان‌ها، مو و دندان‌ها ضروری و از طریق مصرف مکمل‌ها و برخی از مواد غذایی امکان‌پذیر است.

چند منبع مفید برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن:
1. اگر پوست بدن در تماس با نور خورشید قرار بگیرد، ویتامین D تولید می‌کند.

2. ماهی تن نیز یکی از منابع مفید ویتامین D است .

3. ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد از منابع اصلی و غنی ویتامین D به حساب می‌آیند.

4. زرده تخم‌مرغ نیز غنی از ویتامین D است و به همین دلیل توصیه می‌شود زرده و سفیده تخم‌مرغ را حتما با هم مصرف کنید.

5. جگر گاو نیز منبع سرشار از ویتامین D به همراه بسیاری دیگر از مواد مغذی مانند ویتامین A، آهن و پروتئین است.

6. روغن کبد ماهی که با طعم‌دهنده‌هایی چون نعنا یا مرکبات و یا به شکل کپسول‌های مکمل ارائه می‌شود، منبع غنی از این ویتامین به شمار می‌آید.

7. شیر، آب پرتقال و غلات غنی شده با ویتامین D نیز برای دریافت این ویتامین گزینه ی مفیدی هستند.

8. مکمل‌ها ی حاوی ویتامین D نیز می‌توانند نیاز روزانه را در اختیار بدن قرار دهند.

  امتیاز: 0.00