منو
 کاربر Online
1770 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  سه شنبه 24 مرداد 1391 [11:47 ]
  رژیم غذایی در روزهای گرم تابستان
 

رژیم غذایی در روزهای گرم تابستان

تعریق زیاد در روزهای گرم تابستان، منجر به از دست دادن قسمتی از آب بدن می شود.
در روزهای گرم از آب سبزی هایی مثل هویج و گوجه فرنگی، آب میوه های تازه و مواد غذایی حاوی آب فراوان، بیشتر استفاده کنید که علاوه بر تامین آب از دست رفته، در رفع یبوست و رساندن ویتامین های مختلف و املاح به بدن نیزموثر است.

مصرف نوشابه های گازدار یا پودرهای آماده برای تهیه شربت که به علت داشتن قند زیاد، موجب افزایش وزن و چاقی می شود و همچنین به دلیل داشتن مواد افزودنی مثل اسانس، رنگ و نگهدارنده ها مضر است.

نوشیدن آب، انواع مایعات و نوشیدنی ها به مقدار زیاد همراه با غذا، مشکلاتی را در تغذیه و سلامت به وجود می آورد که یکی از آن ها کاهش موقت اشتهاست.

علاوه بر این به علت مصرف زیاد مایعات به همراه غذا، شیره های گوارشی رقیق می شود و هضم کامل مواد غذایی انجام نمی شود و مواد هضم نشده بدون جذب از بدن خارج و در نهایت باعث سوء تغذیه و اختلال در سلامت می شود.

تعریق زیاد در فصل تابستان سبب دفع سدیم می شود که اگر جبران نشود فرد را در معرض کمبود این ماده مصرفی که در تحریک های عصبی و کنترل انقباض های عضلانی نقش دارد، قرار می دهد.

  امتیاز: 0.00