منو
 صفحه های تصادفی
حالات ماده از جامد تا پلاسما
کلومپرامین
علم پنج تن
معلومات فطری
شیخ صفی الدین اردبیلی
محصولات دو قرن سکوت ایرانیان
راهنمای شبکه رشد
خصوصیات ظاهری امام حسن علیه السلام
ارسطو
بیومکانیک تنیس
 کاربر Online
791 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  شنبه 21 مرداد 1391 [07:33 ]
  غذاهایی که باعث چاقي و افزايش وزن مي شوند؟
 

غذاهایی که باعث چاقي و افزايش وزن مي شوند؟

غذاها دارای مواد مختلفی هستند. بعضی از این مواد می توانند در بدن بسوزند و به انرژی تبدیل شوند. بعضی از مواد هنگام سوختن انرژی بیشتری آزاد می کنند. این مواد بیش از هر چیزی باعث چاقی می شوند.

چربی و کربوهیدرات دو ماده ای هستند که در بدن انسان بیش از هر ماده ای انرژی تولید می کنند و باعث چاقی می شوند.
بنابراین غذاهای حاوی چربی و کربوهیددرات باعث چاقی می شوند. هر چند که پروتئین هم تولید انرژی می کند ولی معمولا پروتئین در بدن انسان نمی سوزد و به انرژی تبدیل نمی شود، بلکه در کار ساخت عضلات و ... به کار می رود.

پس چربی و کربوهیدرات، غذاهای چاق کننده می باشند.
گاهی این چربی کاملا مشخص است مانند روغن، کره، خامه ولی گاهی این چربی خود را مخفی کرده است. به طور مثال تخم مرغ، شیر، پنیر، پسته، گردو، بادام، تخمه کدو، تخمه آفتابگردان، غذاهای سرخ شده و ....دارای چربی هستند.

شخصی که می خواهد لاغر شود باید خوردن غذاهای دارای چربی را بسیار کم کند. برای کم کردن میزان چربی مصرفی باید از خوردن غذاهایی که روغن زیادی دارند خودداری کنید. غذاهای سرخ شده در روغن، نان روغنی، خامه، کره، ته دیگ و ... غذاهای بسیار چربی هستند که مصرف آنها باید قطع شود.

باید از شیرهای کم چربی، ماست کم چربی، پنیر کم چربی و گوشت کم چربی استفاده کنید.

کربوهیدرات که یکی دیگر از موارد چاق کننده است شامل قند و نشاسته می باشد. همه موادی که شیرین هستند دارای قند می باشند. قند، شکر، نبات، مربا، عسل، آب نبات، شکلات، بستنی، نوشابه، حلوا، شیره، خرما و هر چیزی که شیرین است دارای قند می باشد و چاق کننده است.

موادی که دارای نشاسته هستند عبارتند از: انواع نان، آرد گندم ، برنج، آرد برنج ، ذرت، جو، غلات بو داده، ماکارونی، سیب زمینی، عدس، نخود، لپه، لوبیا، بیسکویت و کیک.

غذاهایی که باعث چاقی می شوند، را کم کنید و به جای آن از میوه و سبزی استفاده نمائید. هنگام استفاده از میوه، آنهایی را به کار ببرید که کمتر شیرین هستند.

  امتیاز: 0.00