منو
 کاربر Online
802 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  جمعه 26 خرداد 1391 [17:29 ]
  جذب بهتر مکمل ها ی غذایی
 

جذب بهتر مکمل ها ی غذایی

- خوردن کلسیم در شب بهتر است به این دلیل که کلسیم در شب مورد استفاده ی استخوان سازی قرار می گیرد و همچنین به دلیل این که کلسیم به خوابیدن بهتر کمک می کند. مکمل کربنات کلسیم را همراه غذا مصرف کنید تا ترشح اسیدمعده به جذب بهتر آن کمک کند.

- سیاری از ویتامین ها با غذا جذب می شوند، بنابراین مصرف آن ها همراه با غذا توصیه می شود.
ویتامین های محلول در چربی به چربی نیاز دارند تا جذب شوند بنابراین آن ها باید همیشه با غذاهایی که چربی دارند مصرف شود. این ویتامین ها شامل ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، و ویتامین K هستند.

- در مورد مجموعه ای از ویتامین های گروه B مثل B 1 تا B 12 چون این ویتامین ها محلول در آب هستند با غذا دریافت می شود، پس بهتر است این ویتامین ها هم همزمان با خوردن غذا به خصوص میوه ها و سبزی ها مصرف شوند. ویتامین C نیز محلول در آب است پس برای کسب نتیجه بهتر ویتامین C باید در 3 وعده غذایی تقسیم شده و مصرف شود.

- بهترین زمان برای جذب فیبر صبح است. اگر از فیبر خوراکی هم برای رفع یبوست یا کاهش وزن استفاده می کنید، بهترین زمان برای جذب آن صبح است و لازم است که قرص های مکمل ویتامینی و املاح همراه با آن میل نشوند چون فیبر مانع جذب ویتامین ها می شود.

-آهن حدود دو ساعت پس از غذا بهتر جذب می شود. دقت کنید در صورتی که قرص آهن برای شما تجویز شده است از نوشیدن شیر و لبنیات و همچنین قرص کلسیم با آن خودداری کنید چون جذب آهن را کاهش می دهد.
هیچ مکملی را بدون توصیه ی پزشک و خودسرانه مصرف نکنید.

  امتیاز: 0.00