منو
 کاربر Online
869 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  دوشنبه 01 خرداد 1391 [08:59 ]
  تاکید بر خوردن صبحانه هنگام امتحان :
 

تاکید بر خوردن صبحانه هنگام امتحان :

از مهم‌ترین دلایل این تاکید، مطالعاتی است که نشان می‌دهد صبحانه موجب تمرکز ذهنی بیشتر و ایجاد تفکری خلاق در فرد می‌شود.

به علاوه، از آنجا که سوخت مغز فقط از گلوکز (قند) است، برای بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از افت قند خون، به‌ خصوص در صبح، خوردن صبحانه یک عادت کارآمد محسوب می‌شود.

چه مواد غذایی بخوریم؟
نان
نان سبوس‌دار مثل نان سنگک و نان‌های تیره، که با تأمین کربوهیدرات روزانه، تا حدودی انرژی مورد نیازتان را تأمین خواهد کرد.

شیر
یکی از مهم‌ترین نوشیدنی‌های مغذی (منبع کلسیم) برای صبحانه، شیر است.

عسل
عسل در گروه قندها جای می‌گیرد، اما به غیر از انرژی، ارزش تغذیه‌ای دیگری نیز دارد.

پنیر
پنیر دارای پروتئین است و نوع کم‌نمک و کم‌چرب آن برای صبحانه، توصیه می‌شود.

گردو (دو عدد)
یکی از اجزای چرب صبحانه گردو است. این مغز که سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ است، خوردن‌اش حتی برای افرادی که کلسترول بالایی دارند نیز ضرری ندارد، پس حداقل دو عدد گردو را در صبحانه بخورید.

کره و خامه
از اجزای پر کالری صبحانه کره و خامه است که اسیدهای چرب موجود در آن ها از نوع اشباع‌ هستند. از آنجا که کره و خامه می‌تواند کلسترول خون را افزایش دهد، افرادی که محدودیت مصرف چربی دارند، بهتر است از این مواد غذایی صرف‌نظر کنند.

تخم ‌مرغ (یک عدد)
یکی دیگر از مواد پروتئینی صبحانه تخم ‌مرغ است که آن را می توانید به صورت آب‌پز، عسلی، نیمرو و املت میل ‌کنید.

بهتر است صبحانه‌ از چند گروه غذایی مختلف تشکیل شود، نه فقط یک نوع گروه غذایی.

  امتیاز: 0.00