منو
 کاربر Online
1303 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  پنج شنبه 13 بهمن 1390 [08:07 ]
  چه زمانی چه چیزی بخوریم(1)
 

چه زمانی چه چیزی بخوریم

هر روز ۵ وعده غذا میل کنید(۳ وعده کامل و ۲ وعده میان وعده) .
در این صورت متابولیسم بدن افزایش یافته و کالری ها سوزانده می شوند.

صبحانه 8 صبح
تمرکز بر روی: مواد لبنی ، تخم مرغ ، غلات سبوس دار ، فیبر و خوردن مقدار زیادی کالری
خوردن یک صبحانه سالم و مقوی به شما کمک می کند که در طول روز پرانرژی تر بوده و تمرکز و قدرت ذهنی بالاتری داشته باشید.

- عدس پخته یک صبحانه مفید برای انجام فعالیت ذهنی در طول روز است.

- از نان های سبوس دار مثل نان سنگک یا نان جو استفاده کنید .

- خوردن یک تخم مرغ در روز برای افراد هفت تا هجده سال نه تنها بی ضرر بلکه مفید است . (تخم مرغ را کامل بپزید و وقتی زرده و سفیده آن کاملا سفت شد و خوب حرارت دید آنوقت آماده خوردن است).

- یک سیب زمینی آب پز با کمی کره و نمک یک صبحانه سالم و خوشمزه است.

- نوشیدنی های مناسب برای صبحانه شیر و آبمیوه های طبیعی بدون قند اضافی هستند. بهتر است چای صبحانه را شیرین نکنید و اگر خیلی دوست دارید چای شیرین بخورید چای را با عسل شیرین کنید.

-بهتر است در هر وعده از تمام گروه های غذایی به نسبت مناسب استفاده کنید.

اگر شما معمولا صبحانه بسیار سبک ، مانند یک تکه پنیر یا یک لیوان شیر با نان تست نان گندم می خورید. مطمئن باشید که شما روز خود را با برخی از پروتئین ها و برخی از کربوهیدرات ها شروع کرده اید. پروتئین و کربوهیدرات در مواد لبنی سبب ساخت پروتئین در عضلات به آهستگی شده و ارتقاء رشد ماهیچه ها و از دست دادن چربی ، کاهش آسیب عضلانی ، و کاهش التهاب را به دنبال دارند.
اگر می خواهید کالری کمتری در طول روز بخورید، مقدار بیشتری کالری در صبحانه بخورید تا وزن بیشتری را به سادگی با خوردن صبحانه بیشتر در هر روز را از دست بدهید.

درست است، کاهش وزن با عادت به خوردن صبحانه ی بیشتر

  امتیاز: 0.00