منو
 کاربر Online
876 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  شنبه 09 مهر 1390 [06:46 ]
  نشستن صحیح پشت نیمکت مدارس
 

نشستن صحیح پشت نیمکت مدارس

متناسب نبودن ابعاد میز و نیمكت های دانش آموزان با ابعاد بدن آنان موجب بروز انواع بیماری های اسكلتی درفراگیران می شود.

همچنین دانش آموزان باید طریقه نشستن پشت نیمكت ها را به خوبی بیاموزند و هنگام نشستن، نباید قوز كنند.

نشستن دانش آموزان پشت نیمكت های مدارس باید به صورت طبیعی باشد درغیر اینصورت آنان به مرور دچار بیماری های اسكلتی و اختلالات ستون فقرات خواهند شد.

دانش آموزان بیشتر ساعات روز را در حالت نشسته هستند و بیشتر کارها به صورت نشسته انجام می‌شود.کارشناسان بهداشت می‌گویند توجه نکردن به حالت و وضعیت بدن هنگام نشستن و رعایت نکردن اصول صحیح نشستن در طولانی ‌مدت سبب بیماری‌های اسکلتی و عضلانی،تغییر شکل ستون مهره‌ها،کمردرد و بیرون ‌زدگی دیسک مهره‌ها می‌شود بنابراین توجه به حالت و وضعیت بدن و رعایت اصول صحیح نشستن در پیشگیری از این مشکلات موثر است...

- بهترین وضعیت نشستن در پشت میز حالتی است که در آن بدن اندکی به سمت عقب متمایل می‌شود.همچنین نشستن صحیح به کاهش دردهای ناحیه کمر کمک می‌کند.
- هنگام نشستن سر و گردن تان را صاف نگه‌دارید.سرتان را به اطراف خم نکنید، طوری قرار بگیرید که گوش‌های‌تان در امتداد شانه‌هایتان قرار بگیرد.پاها هم باید کاملا کشیده و در وضعیت راحتی قرار داشته باشد.

- اگر در حالت نشسته حدود۱۰ درجه رو به جلو خم شوید، میزان فشار روی ماهیچه های کمر۲ برابر می شود. می توان گفت نشستن به خصوص در پشت میز نوعی مهارت است. بهترین حالت نشستن پشت یک میز، نزدیک نشستن به میز است، به طوری که ناحیه پشت بدن، محکم به پشتی صندلی چسبیده باشد و پاها نیز روی زمین یا زیرپایی قرار گرفته باشند.

- هنگام نشستن باید سر را کاملاً راست و کمی رو به جلو نگه داشت و نباید قوز کرد.

- تغییر در وضعیت نشستن نیز مهم است. بهتر است پس از مدتی نشستن، سرپا بایستید و با وضعیت جدید بنشینید، زیرا هنگام ایستادن فشار داخلی روی دیسک های بین مهره ها به یک سوم کاهش پیدا می کند.

  امتیاز: 0.00